آخرین عناوین

يکشنبه 1 اسفند 1395-18:31 کد خبر:40977

مديرعامل سازمان تاكسيراني شهردار ي ساري خبر داد:

نوسازی ناوگان شهري ساری

مدیر عامل سازمان تاكسيراني شهرداري ساري گفت: با توجه به سرانه تاكسي كمبودي براي ارائه خدمات نداریم و ۴۰ درصد از تاکسی ها به دليل فرسودگي بايستي نوسازي شود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري ساري،حميد رضا فضل اله نژاد مدير عامل سازمان تاكسيراني شهرداري ساري طي گفتگويي اظهار داشت: معابر كم عرض و فضاي ناكافي براي ارائه خدمات اتوبوس، بر اهميت خدمات تاكسيراني به ويژه در نواحي داخلي شهر افزوده و بخش عمده ي حمل و نقل شهروندان به وسيله ي ناوگان تاكسيراني صورت مي گيرد و تاكسي ها به دو صورت خطوط و گردشي به شهروندان ارائه خدمات مي نمايند.

وي از وجود ايستگاه هاي تاكسي در تمام خيابان ها و معابري كه متقاضيان قابل توجهي براي حمل و نقل دارند خبر داده و گفت : تعداد ۳۰۱۰ دستگاه تاكسي و۱۸۰ تاكسي بيسيم تحت پوشش سازمان تاكسيراني به امر جابجايي. مسير درون شهري مشغول به خدمات رساني هستند، با توجه به جمعيت ۳۰۰ هزار نفري ساري و سرانه اصولي تاكسي (يك تاكسي به ازاي هر ۱۰۰ نفر) كمبودي براي ارائه خدمات به شهروندان نخواهيم داشت.

فضل الله نژاد در ادامه افزود: ۳هزارو ۱۰ تاكسي شامل پرايد ، پژو، سمند و ۱۵۷ ون در ساري فعال هستند كه ۴۰ درصد آنان به دليل فرسودگي بايستي نوسازي شود و بر اساس تفاهمنامه با دانشگاه ها براي سهولت رفت و آمد دانشجويان تعدادي از تاكسي هاي خطوط در مسير دانشگاه ها ارائه خدمات مي نمايند.

وی در خصوص كنترل و نظارت تاكسي ها اظهار داشت: نمايندگان قانوني اين سازمان در هر خط به عنوان پل ارتباطي با سازمان ، مشكلات و درخواست هاي مردم و تاكسيرانان را به اين سازمان انتقال داده و در واقع بازوهاي بسيار مهمي براي نظارت و كنترل هستند. و شكايت نامه ها و درخواست هاي شهروندان در اسرع وقت پي گيري مي شود.

رسيدگي به امورات رفاهي و اجتماعي تاكسيرانان

 حميدرضا فضل اله نژاد با بيان اينكه سازمان تاكسيراني تنها سازمان مستقل شهرداري مي باشد، خاطرنشان كرد: در راستاي ارائه خدمات شهري سازمان تاكسيراني زير ساخت ها را فراهم نموده و كاستي ها را رصد و اقدامات لازم را عملي مي كند.سازمان نيز براي درآمد زايي و رسيدگي به امورات رفاهي و اجتماعي و اقتصادي كاركنان و تاكسيرانان طرح ها و برنامه هاي اقتصادي را اجرا نموده است.

به گفته مدير عامل تاكسيراني شهرداري ساري، در سال هاي گذشته ساري بيشترين تاكسي فرسوده را داشته است .

حميد رضا فضل اله نژاد با بيان اينكه سياست سازمان تاكسيراني تعامل و كمك به تاكسيرانان جهت تشويق به نوسازي ناوگان مي باشد، ابراز داشت: در ناوگان تاكسيراني شهرساري،  ۵۱۲ متقاضي براي نوسازي ثبت نام كرده‌اند كه در اين مدت بيش از ۳۸۰  دستگاه تاكسي نوسازي شده و به مالكين تحويل شده است  و مابقي نيز در حال دريافت  تسهيلات  بانكي هستند و اميد مي رود تا پايان سال به ۴۵۰ دستگاه  برسد.

وي در راستاي گلايه تاكسيرانان مبني بر دستمزد بالاي تعميركاران، اظهار داشت: سازمان تاكسيراني در مسير جاده قائمشهر درصدد  راه اندازي تعميرگاه مركزي مي باشد.

در اين مركز خدمات و تعمييرات با تخفيف ويژه براي تاكسي ها صورت خواهد گرفت و تمام دستمزد تعمييركاران از كمترين تا بيشترين مبلغ از طريق بانك انصار پرداخت ميشود و بانك از طريق حساب  راننده بصورت اقساط (مبلغ تعيين شده) برداشت مي كند.

وي در ادامه به تلاش سازمان تاكسيراني در فراهم نمودن امكانات رفاهي و اجتماعي اشاره كرد و گفت: براي سهولت در امر بيمه، نماينده بيمه ايران در سازمان مستقر و بصورت تقسيط و با تخفيف ويژه خدمات بيمه ايي را به تاكسيرانان ارائه مي كنند،در زمينه بيمه تكميلي و همچنين خدمات پزشكي نيز با درمانگاه ها براي ارائه تخفيف ويژه تفاهمنامه ايي را در نظر گرفتيم.

و در راستاي سفر زيارتي به مشهد مقدس با هتلي قرارداد بسته ايم كه با كمترين هزينه تاكسيرانان و كاركنان سازمان مي توانند از اين خدمات بهره مند شوند.

 ۵۰۰ مسافربر روستايي تحت پوشش تاكسيراني

 فضل الله نژاد اظهار نمود: اخذ و صدور پروانه۵۰۰ مسافربر روستايي از طريق سازمان تاكسيراني با همكاري دهياران صورت گرفته است و بر اساس جمعيت روستا( هر ۱۰۰ نفر يك دستگاه خودرو) با سازمان همكاري خواهند كرد.

وي با بيان اينكه عمده مشكل كمبود تاكسي در روزهاي باراني و برفي است، گفت: البته به دليل بارش برف و باران علاوه بر اينكه شاهد ترافيك مسافران هستيم زمان رفت و برگشت تاكسي به دليل لغزندگي معابر افزايش مي‌يابد.

رانندگان تاكسي قوانين شهري، راهنمايي ورانندگي را به خوبي مي دانند بايد با مهارت بالا و شكيبايي كه از خود نشان مي دهند به ساير رانندگان در اجراي هر چه بهتر قوانين كمك كنند و براي آنان الگو باشند.

حميد رضا فضل اله نژاد مدير عامل سازمان تاكسيراني شهرداري ساري در پايان نقش موثر مردم را در استفاده از ظرفيت هاي سازمان تاكسيراني مورد اشاره قرار داده و هدف نهايي سازمان را خدمت رساني بهينه به شهروندان دانست.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • روح الله
    دوشنبه 2 اسفند 1395-15:39


    نظارت و نوسازی تاکسی درصورتی که با کاهش نرخ تعویض خودروها و سهل الوصول بودن دسترسی تاکسیرانان به تاکسی بوده باشه رضایتشان رو به کسب و کار در پی داره

    • شهروند
      دوشنبه 2 اسفند 1395-13:36


      هزینه ای که بابت کرایه تاکسی از مسافرین گرفته میشه در صورتی میشه مون حلال که مسافر به مقصد خود برسه، تاکسیهای مسیر امام به ساعت ۵۰۰ مانده به میدان مسافر پیاده میکنند، چرا کسی پیگیر قضیه نیست، تاکسیهای مسیر ساعت به شهدا در فاصله نه چندان دور نسبت به شهدا قرار دارند به گونه ای که سوار نشده باید پیاده شی، چه وضعیتیه ، کسی نیست پیگیر باشه؟؟؟

      • خ-جوادی
        دوشنبه 2 اسفند 1395-13:29


        اینکه تاکسی فرسوده از سطح شهر جمع بشه از نظر سلامت و جلوگیری از آلودگی و کاهش سوخت مفید است اما امنیت مسافرین و رفتار صحیح تاکسیرانان هم در اولویت کار باید قرار بگیرد

        • موسوی
          يکشنبه 1 اسفند 1395-23:15


          تنها مجهز کردن ناوگان عمومی سطح رضایت مردم را بالا نمیبره, بلکه خود تاکسیرانان باید در بهبود فرهنگ شهروندی تاثیر گذار باشن و این تنها درصورتی امکانپذیره که خود تاکسیرانی به عنوان مجری آموزش دهنده عمل کنه تا بتونن رضایت مسافرین جلب کنن.