آخرین عناوین

دوشنبه 2 اسفند 1395-8:55 کد خبر:40979

تایید عملکرد مثبت شهرداری ساری از سوی یک مقام قضایی در بحث زباله:

شهرداری ساری در بخش زباله به تکلیف قانونی خود عمل کرده است

معاون قضایی دادگستری مازندران گفت:شهرداری ساری نسبت به پروژه زباله‌سوز بی‌تفاوت نبوده و هیچ کوتاهی نداشته و به تکلیف قانونی خود عمل کرده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، زباله اکنون با عنوان طلای کثیف مشهور است و به ‎دست آوردن و سودآوری این سرمایه با ارزش، باید با برنامه‌ ریزی و فرهنگ‌سازی مناسب انجام شود و این مهم نیازمند تلاش همه‌جانبه است تا فرهنگ ‌سازی مناسبی برای تفکیک زباله و اهمیت محیط ‌زیست و منابع طبیعی محقق شود.

*رفع مشکل زباله در مازندران نیازمند فرهنگ‌سازی مناسب

دغدغه دفن زباله مشکل دیرینه مازندران بوده و مباحث مختلفی چون کمپوست و زباله‌ سوز مطرح و اقداماتی نیز انجام شد اما به‌دلیل عدم بهره ‌برداری از این کارخانجات همچنان نگرانی‌هایی وجود دارد.

باید با تفکیک زباله، علاوه بر رفع مشکل زباله از خانه، محله و جامعه و دفع بهداشتی آن، با تولید زباله کمتر در حفظ منابع طبیعی و بستر رودخانه‌ها نیز تلاش کنیم و علاوه بر ایجاد فضای بهداشتی در جامعه، به سوددهی اقتصادی برسیم.

رفع مشکل زباله در مازندران براساس نظریه‌های مختلف کارشناسان محیط‌ زیست و مسئولان نیازمند فرهنگ ‌سازی مناسب است و باید فعالیت‌ها را برای تحقق این مسئله متمرکز شود.

*پیشرفت فیزیکی 70 درصدی پروژه زباله‌ سوز ساری

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مازندران با اشاره به اینکه بحث زباله و مراکز دفن آن از مشکلات مهم و اساسی در مازندران است، اظهار کرد: دستگاه قضا در جهت سرعت بخشیدن پروژه‌ها جلسات مختلفی را با مسئولان مربوطه برگزار می‌کند.

سیدمرتضی موسوی با اعلام اینکه از چندین محل دفن زباله شهرهای استان بازدید کرده‌ام، بیان کرد: ساخت کارخانه زباله‌ سوز در شهرهای استان با مشکلاتی مواجه هستند که باید در دستور کار استانداری مازندران و سایر متولیان امر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه با بررسی‌های انجام شده بخش عمده‌ای از زیرساخت‌ها و ماشین‌آلات پروژه زباله ‌سوز ساری مستقر شده است که 70 درصد کار انجام شده است، افزود: با توجه به حساسیت و اهمیت این موضوع، در نظرگرفتن مسائل بهداشت و درمان و سلامت مردم به همه مسئولان تأکید شده است تا نسبت به انجام پروژه سرعت و دقت لازم را داشته باشند.

*حساسیت دستگاه قضا نسبت به رفع مشکل زباله استان

این مسئول تصریح کرد: دستگاه قضایی استان نشست‌های مشترک را برای بررسی و رفع مشکلات زباله استان و شهرستان ساری با مسئولان محیط‌زیست، شهرداری ساری و منابع طبیعی برگزار کرده است.

موسوی خاطرنشان کرد: دستگاه قضا به نوبه خود نسبت به این موضوع مهم و حساس پیگیری و اقدامات لازم را انجام داده است.

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران ادامه داد: پیگیری و مطالبه مردم منطقه کیاسر از مسئولان برای حل مشکل زباله خوب است اما باید از هرگونه ایجاد تنش خودداری کرده تا فضا برای سوءاستفاده برخی افراد فراهم نشود.

این مسئول اظهار کرد:مسئولان در سخنرانی‌های خود مراقب باشند حرف‌هایی که بیان می‌کنند سبب تشویش اذهان عمومی نشود.

* تخصیص به ‌موقع اعتبار مشکل پروژه‌های نیمه ‌کاره کارخانه‌های زباله‌ سوز

موسوی تصریح کرد: جلسات مختلفی در این باره با شهرداری ساری انجام داده‌ایم و آنچه مهم است اینکه شهرداری ساری نسبت به این موضوع بی‌تفاوت نبوده و هیچ کوتاهی در این زمینه نداشته است لذا مجری آنچه را که برایشان تکلیف کرده است، عمل می‌کند.

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران در پایان عمده مشکل پروژه‌های نیمه ‌کاره کارخانه‌های زباله ‌سوز در استان را تخصیص به‌ موقع اعتبار دانست و گفت: طرح‌های نیمه‌کاره مشکل اعتباری دارند و با توجه به تحریم‌های ظالمانه و عدم تخصیص بودجه این پروژه‌ها زمان‌بر شده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • کارشناس
    دوشنبه 2 اسفند 1395-22:38


    شهرداری ساری در بخش زباله به تکلیف قانونی خود عمل کرده است، صحت این خبر با اظهارات دکتر جان بابایی در اعتراض به عدم ساماندهی زباله هایی که باعث اذیت دانشگاه علوم پزشکی شده در مغایرت هست، چطور ادعا میشود در بخش زباله و ساماندهی به این امر اعمال وظیفه شده ؟؟؟؟؟