آخرین عناوین

سه شنبه 3 اسفند 1395-10:21 کد خبر:40996

موضع نمایندگان مازنی در حادثه پلاسکو:

چرا نمایندگان ساری در حادثه پلاسکو علیه قالیباف موضع نگرفته اند؟/ اسناد

مهم نبود که جرقه را چه کسی روشن کرد، مهم این بود که آتشی که سال‌ها زیر پیکر نحیف پلاسکو مانده بود، روشن شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از اصلاح نیوز، جرقه آتش زده شد، شعله‌ها زبانه کشیدند و هر یک به دنبال دیگری به جان پارچه‌ها، لباس‌ها، آتش‌نشانان و مردم حاضر در ساختمان افتادند، مهم نبود که جرقه را چه کسی روشن کرد، مهم این بود که آتشی که سال‌ها زیر پیکر نحیف پلاسکو مانده بود، روشن شد و شعله‌اش جان بسیاری را گرفت، این جادثه تلخ  پلاسکو بود.

هریک از مردم و مسئولین نسبت به حادثه پلاسکو اظهارنظر کرده اند، اما در این میان از نظر مردم ساری و میاندورود خیلی مهم بود که  نظر نمایندگان شهرستان های ساری و میاندورود در مورد حادثه پلاسکو چه بوده است.

علی اصغر یوسف نژاد در گفتگوی زیرکانه با ایسنا افزود : بهره‌برداری سیاسی و گروهی از حادثه پلاسکو وجاهتی ندارد و به دور از اخلاق و  وجدان انسانی است، در حال حاضر این حادثه 1500 میلیارد خسارت به جای گذاشته و صدها نفری که به طور مستقیم در آنجا مشغول فعالیت بودند از کار بیکار شدند و 600 واحد صنفی تخریب شده است، دستگاه‌های اجرایی باید علاوه بر جبران خسارت و پیش بینی بیمه بیکاری، مدلی را برای حوادث احتمالی آینده پیش‌بینی کند.

وی در این گفتگو بدون اتهام به دستگاهی خود را فارغ از هرگونه جناح بندی دانست و در این رابطه اضافه کرد: نمایندگان مجلس نیز در بازدیدهای میدانی خود و یا در حوزه‌های انتخابیه‌شان با مردم و حادثه دیدگان اظهار همدردی کرده‌اند، امیدواریم این حادثه در جای مناسب بررسی شود و تحت تاثیر مسائل حاشیه‌ای، فرعی و منافع سیاسی قرار نگیرد.

علی نجفی‌توانا، حقوقدان و وکیل پایه یک دادگستری با اشاره مستقیم به این موضوع که مسئول اصلی حادثه آتش‌سوزی پلاسکو مسئولان مدیریت شهری کشور هستند به «شهروند» گفت: متاسفانه در کشوری که برخی از مسئولان همیشه بعد از حوادث وارد عمل می‌شوند و به جای پذیرش مسئولیت، حادثه واقع شده را متوجه این و آن می‌کنند، همیشه این ابهام و سردرگمی وجود داشته و خواهد داشت.

آنچه مسلم است و استانداری و شهرداری اعلام کرده این بوده که اولا ساختمان فاقد سیستم گازکشی استاندارد بوده، دوما گرمایش با استفاده گاز پیکنیکی انجام می‌شد و سوما هیچ نظارتی بر استاندارد کردن سیم‌کشی، وسایل ایمنی آتش‌نشانی و خروج اضطراری در ساختمان وجود نداشته و اعمال نشده است.

آنچه مسلم است نمی‌توان ساکنان آن ساختمان را مسئول تلقی نکرد یا از مالک آن ساختمان که از مالک قبلی سلب مالکیت شده و به مالکیت نهاد‌های عمومی درآمده نیز نمی‌توان رفع مسئولیت کرد.

اما باید توجه داشت که مسئولیت اصلی متوجه مسئولان مدیریت شهری کشور است، از استانداری و شهرداری تهران، آتش‌نشانی که با اطلاع از عدم رعایت استاندارد‌ها و سازوکار‌های ایمنی تا به حال هیچ اقدامی نکردند، درحالی‌که طبق اقرار سریع مسئولان این ساختمان فاقد استاندارد بوده است.

اما چرا وی باتوجه به شناختی که از قانون دارد اتهامی علیه شهرداری وارد نکرد و در اظهار نظری شهرداری را مقصر ندانست این بود ، وی پس از پایان مجلس هشتم به دعوت قالیباف به سازمان اتوبوسرانی و مترو و فضای سبز تهران وارد  شد و عضو هیات مدیره این سازمانها و شرکت ها قرار گرفت و در سال 92 پس از پیروزی حسن روحانی به سمت معاون حقوقی و پارلمانی وزارت اقتصاد دارایی بوده و حتی در زمان معاونت و پذیرفته شدن در مجلس دهم در خدمت شهرداری تهران بوده و وی خواسته با این کار دین خود را به قالیباف ادا کند و در اظهار نظرها اتهامی علیه قالیباف ننماید و در گفتگو با ایسنا این اظهار نظر و خوش خدمتی به خوبی مشهود است .

اما سوالی در این بین است نقش دیوان محاسبات ؛ سازمان بازرسی و شورای نگهبان و  شورای تخلفات اداری و کمیسیون اصل 90 در مورد دوشغله بودن چیست ؟

اما محمد دامادی نماینده دیگر ساری بجای اینکه اتهامی علیه قالیباف نماید با طرح سوالی از وزیر کار خواست علت عدم اجرای دقیق قانون بازرسی کار در مورد حادثه دلخراش پلاسکو چیست؟

سابقه محمد دامادی با قالیباف به انتخابات دوره یازدهم بر می گردد و وی به عنوان مشاور قالیباف در امور ورزش از توانایی وی در صفحه تلویزیون دفاع و حتی در مسجد جامع ساری به همراه دیگر نمایندگان سابق به حمایت از قالیباف پرداختند و در گفتگو با فردا در سال 92 گفت : قاليباف براي مردم چهره آشنایی است و همه با اخلاق كاري و سياسي ايشان آشنا هستند.

بنابراین معتقدم ايشان مي تواند حماسه سیاسی و اقتصادي را براي ما به خوبي ترسيم كند.

 

عضو كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: ايشان از جواني ثابت كرده كه اهل مقاومت است،چه در عرصه جنگ تحميلي و چه در عرصه سازندگي،نهضت بزرگ عمراني كه در مديريت شهري شهر تهران اتفاق افتاد دقيقا در زمان فشارها و تهديدات دشمن انجام شد.

اين همان نشان بارز مديريت اجرايي و مقاومت در برابر فشارهاي بيروني است، البته بیشتر كساني كه در عرصه انتخابات وارد شده اند، روحيه مقاومت را دارا هستند اما از نظر من ايشان هم از لحاظ سياسي و هم از لحاظ اجتماعي و اقتصادي مي تواند با روحيه مقاومت، تقواي سياسي را معنا كند.

بنابراین دو نماینده به نوعی از نظر اخلاق سیاسی بدهکار قالیباف بوده اند به خوبی توانستند در اقدامی زیرکانه به حمایت از قالیباف روی آورده اند و باید به قسم خود در برابر ملت مسئول باشند.  

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • رضا
    چهارشنبه 4 اسفند 1395-11:42


    مگه غیر اینه که نماینده‌ها به جای اینکه نماینده واقعی مردم باشند نماینده منافعشان هستن؟؟ تو مملکت ما اگه مسئولین به هم نون قرض ندن که کاری پیش نمیره...