آخرین عناوین

سه شنبه 3 اسفند 1395-19:54 کد خبر:41001

رئیس دانشگاه مازندران هشدار داد!!

اجازه برهم زدن جو علمی دانشگاه را نمی دهم

رئیس دانشگاه مازندران گفت : دانشگاه محل کسب علم و دانش است و اجازه نخواهم داد عده ای به خاطر منافع سیاسی و جناحی ، جو روانی و علمی موجود دانشگاه را بر هم بزنند.


به گزارش خزرخبر و به نقل ازتیتر امروز، میرخلاق میرنیا اظهار داشت : وظیفه اصلی مدیریت دانشگاه حفظ آرامش و جلوگیری از هرگونه تنش احتمالی است و هرگونه تصمیمی در باره برگزاری نشست ها و سخنرانی افراد در دانشگاه نیز بر همین مبنا اتخاذ می شود.

وی که به پرسش خبرنگار ما در باره مخالفت با برگزاری سخنرانی وزیر ارتباطات دولت نهم در دانشگاه مازندران از سوی یک تشکل دانشجویی پاسخ می داد ، گفت : مسئولان دانشگاه به وظیفه خود که فراهم کردن فضایی آرام و بی دغدغه برای دانشجویانی است که با هدف علم آموزی و کسب دانش و معرفت در دانشگاه عمل می کنند .

میرنیا افزود : اینکه به گروههای سیاسی اجازه ندهیم که با حضور خود در دانشگاه ،‌ جو روانی و علمی موجود را بر هم بزنند ، از منویات مقام معظم رهبری ، رئیس جمهوری و همچنین مقررات شورای عالی انقلاب فرهنگی است و چیز جدیدی نیست.

وی گفت : یک تشکل دانشجوئی برای سخنرانی آقای سلیمانی درخواست داد و موضوع در شورای فرهنگی دانشگاه مطرح و پس از بحث و بررسی مقرر شد موضوع در جلسه هیات نظارت دانشگاه مورد بررسی مجدد قرار گیرد، چرا که متاسفانه شائبه بهره برداری سیاسی و جناحی از این موضوع وجود داشت.

میرنیا افزود : در مراجعات غیر رسمی و حضوری اعضای این تشکل دانشجوئی هم با اینجانب، مخالفت اولیه خود را با این سخنرانی ، ابتدا به دلیل شائبه سیاسی موجود و در ثانی به دلیل طرح عنوان ' پدر ماهواره ای ' بودن ایشان اعلام کردم ، اما از سوی بنده تاکید شد که این موضوع ، تنها در حیطه مسئولیت من نبوده و بنده موظفم آن را در هیات نظارت دانشگاه که مرکب از مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و نماینده مقام عالی وزارت علوم است مطرح کنم و تصمیم نهایی در آنجا گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد : به همین منظور جلسه ای دیروز یکشنبه در دفتر اینجانب برگزار شد و پس از بحث و بررسی لازم و اخذ تعهد از مسئول تشکل دانشجوئی دعوت کننده مبنی بر اینکه این سخنرانی تنها باید جنبه علمی داشته باشد ، مجوز داده شد.

رئیس دانشگاه مازندران گفت : در تعهدی که گرفته شد تاکید شد که سخنران و مستمعان اجازه ورود به هیچ موضوع غیر علمی، خارج از مجوز را ندارند و تخلف از آن به معنای بر هم زدن نظم دانشگاه تلقی خواهد شد .

وی افزود : همچنین مسئول تشکل دانشجویی متعهد شد که عنوان سخنرانی نیز ' ماهواره و اقتدار فضایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ' خواهد بود.

میرنیا اظهار داشت : دانشگاه به طور دقیق بر اساس قانون و مقررات موجود عمل می کند ولی متاسفانه برخی گروهها از تشکل های مختلف سیاسی و فرهنگی دانشگاه به نفع امیال ناصحیح خود و خارج از قانون و چارچوب نظام بهره برداری ناعادلانه می کنند .

رئیس دانشگاه مازندران گفت : درخواست ما از همه تشکل های دانشجوئی فعال در دانشگاه این است که به قوانین و مقررات دانشگاه تمکین کنند و این بهترین روش برای تحکیم و تقویت نظام اسلامی است .

وی افزود : در شرایطی که امروز از سوی استکبار جهانی به سرکردگی شیطان بزرگ آمریکای جهانخوار تحت فشار هستیم، تمام گروههای سیاسی و فرهنگی و به خصوص دانشگاهیان می بایست تمام همت خود را در استواری نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان های والای شهیدان و بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران و تحت منویات مقام معظم رهبری به کار گیرند و بنده هم اطمینان می دهم که تا آخرین توان از این همت و حمیت در برابر هر گونه قانون شکنی ایستادگی خواهم کرد.

دانشگاه مازندران با داشتن بیش از 12 هزار و 500 دانشجو ، یکی از بزرگ ترین دانشگاههای کشور است .

این دانشگاه با 750 دانشجو در مقطع دکترا و 2 هزار و 500 دانشجو در مقطع کارشناسی ، حدود 350 عضو هیات علمی ، 300 استاد مدعو و 500 کارمند دارد .

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • چهارشنبه 4 اسفند 1395-17:54


    رییس دانشگاهی که خود غیر قانونی هست چگونه ادعای قانون میکنه

    • چهارشنبه 4 اسفند 1395-11:1


      فعالیت‌های دانشگاهی باید در راستای تربیت نیروی انسانی آگاه، متعهد و متخصص برای نظام باشد نه برای یک جریان سیاسی خاص یا حزب و گروه. دانشگاه نباید محل جولان احزاب سیاسی باشد اما دانشجو باید توان تحلیل سیاسی و جسارت حرف زدن را داشته باشد و در چارچوب عقلانیت و قانون نظرات خود بیان کند.

      • دانشجو
        چهارشنبه 4 اسفند 1395-1:52


        با توجه به اینکه دانشگاه قطب دانش و جوانان دانشجو اسوه جوانان هستند چه بسا توجه بیشتر از این رو میطلبه‌ که نه تنها از خطر جبهه های سیاسی بلکه از جنگ نرمی که در زمینه های مختلف اجتماعی و ... وجود دارد حفظ و حراست بشه

        • سه شنبه 3 اسفند 1395-22:10


          اقای دکتر عزیز که با وزیر ارشاد دانشگاه صنعتی بابل غیر انتفاعی را شریک هستی راست میگی من این پشتوانه را داشته باشم با توجه به خارج کردن هیات وزیران بحث بازنشستگی شما رو باز هم همین حرف را میزدم

          • سه شنبه 3 اسفند 1395-21:10


            دانشگاهی که یک نظامی مسوول ان باشه بهتر از این نمیشه.طبق اسناد موجود شما تصدی غیر قانونی در دولت تدبیر!!و امید!!دارید

            • سه شنبه 3 اسفند 1395-21:7


              اقای میرنیا تو که بازنشسته هستی و غیر قانونی صندلی ریا1ست را اشغال کردی چگونه دم از قانون میزنی