آخرین عناوین

شنبه 7 اسفند 1395-15:36 کد خبر:41034

علی رغم تذکرات دلسوزانه رسانه ها و بی توجهی شورای شهر ساری!!!

« شورای اسلامی شهر ساری » در محاق اطلاع رسانی/فرار از پاسخ به افکار عمومی

دعوت گزینشی از رسانه ها در نشست های شورا نشان داد که تذکرات دلسوزانه اهالی رسانه به اعضای شورا فایده ای ندارد و همچنان قرار نیست در این حوزه تحولی صورت پذیرد و شورای شهر ساری فرار از پاسخ گویی به افکار عمومی را در دستور کار خود دارند.


به گزارش خزرخبر، حالا دیگر واضح و روشن است که یکی از بزرگ ترین نقاط ضعف شورای چهارم شهر ساری، فقدان اطلاع رسانی مناسب است و این مهم با جلسه اخیر باصطلاح خبری رئیس این شورا که بصورت گزینشی برگزار شد نمایان تر شد.

متاسفانه در طول فعالیت شورای چهارم در شهر ساری روابط حسنه ای میان بسیاری از رسانه ها و این شورا حاکم نبوده و اساسا باید این دوره را از نظر اطلاع رسانی ( که موضوع این نوشتار است ) ازضعیفترین دوره ها دانست.

دعوت گزینشی از رسانه ها در نشست باصطلاح خبری رئیس شورا نشان داد که « پاشنه همچنان بر همان در می چرخد » و تذکرات دلسوزانه اهالی رسانه به اعضای شورا  که برخی از آنان ادعای رسانه ای بودن نیز دارند فایده ای ندارد و همچنان قرار نیست در حوزه اطلاع رسانی تحول خاصی در این شورا صورت پذیرد.

رییس پرادعای شورای شهر ساری و همچنین برخی از همفکرانش که همواره خود را پاسخگوی رسانه ها می دانند از زمان انتخاب خود به عنوان رییس شورای شهر ساری با همان منش نظامی گری خود،سیاست عدم دعوت از رسانه های پر طرفدار و مخاطب پسند را در دستور کار خود قرار داده اند به طوری  که حتی در جلسات شورا از حضور این رسانه های منتقد به جهت فرار از پاسخگو بودن به افکار عمومی ،جلوگیری نموده اند و از افرادی مشاوره می گیرند که این گروه از اعضای شورا را به حاشیه برده و باعث کم شدن اقبال عمومی به این اعضا برای دور بعدی شورا شده اند.

تقاضای چندین باره از سه تن از اعضای هم فکر شورای شهر ساری جهت مصاحبه اختصاصی از سوی سایت خزرخبر و عدم تمایل آنها به پاسخ گویی به سوالات این سایت پر طرفدار،نشان از آن دارد که حداقل این سه نفر عضو شورا از عملکرد خود مطمئن نبوده و ترس از پایین تر آمدن اقبال مردم به رای مجدد به این اعضا،آنها را به نشست با برخی رسانه های همسو وادار نمود.

از سویی این شائبه بوجود می آید که اعضای شورا با مهندسی خاص ترکیب جلسه خبری ، مانع از حضور بسیاری از رسانه ها شده و از سئولاتی که این روزها در خصوص عملکرد شورای چهارم در جامعه وجود دارد فرار می کنند ، در حالی که این تنها پاک کردن صورت مسئله قلمداد می شود و نمی توان با این شیوه به انتقادات پاسخ داد و منتقدانی که شاید غیرمنصفانه نیز نقد کنند نیز بر انتقادات خود می افزایند و این به نفع اعضای شورا نخواهد بود.

هر چند  خوشبختانه شهرداری ساری در حوزه اطلاع رسانی از شادابی لازم برخوردار است و اخبار لحظه به لحظه برای رسانه ها ارسال می شود ، اما اطلاع رسانی درمحاق « شورای شهر ساری » نگران کننده است.

به هر روی به اعضای شورای شهر ساری توصیه می کنیم از برخوردهای سلیقه ای با رسانه ها و محدود کردن خود به روابط عمومی ضعیف و کم کار پرهیز نموده و زمینه را برای اطلاع رسانی صحیح همه رسانه ها فراهم نمایند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • يکشنبه 8 اسفند 1395-11:26


    آقایان اعضای شورای شهر،خبرنگاران و رسانه ها نمایندگانی از همان مردمی هستند که شما با نظرشان به اینجا رسیده اید، پس چطور نظر این مردم براتون مهم نیست؟
    توجه به نقد سازنده ی رسانه ها، توجه به مردم و آرا آنان است، پس بهتره نگاه خاصی به رسانه ها و خبرنگاران داشته باشید که با انتقال صحیح ودقیق مشکلات و ضعف ها توسط خبرنگاران میشه بخشی از مشکلات را رفع کرد و باعث پیشرفت شد.
    به امید روزی که مسئولین روحیه و ظرفیت انتقاد پذیری خودشون بالا ببرند.

    • يکشنبه 8 اسفند 1395-11:9


      متاسفانه اعضای شورای شهر چون از نقد شدن توسط خبرنگاران می ترسند، سعی می کنند از بعضی رسانه ها فاصله بگیرند.
      اعضاء باید روحیه‌ی انتقادپذیری داشته باشند و با بهره‌گیری از این انتقادات راه و روش مناسب را اتخاذ کنند.
      مردم و رسانه ها در بسیاری از شرایط با یکدیگر هم سو و هم رای هستند و اگر رسانه ای انتقادی از مسئولین می کند، بدون شک این صحبت و درخواست مردم بوده، چون رسانه ها زبان گویای مردم و پل ارتباطی میان مسئولین و جامعه هستند.