آخرین عناوین

يکشنبه 8 اسفند 1395-8:43 کد خبر:41042

جانشين ستاد نوروزي شهرداري ساري خبر داد:

ساري آماده ميزباني مهمانان نوروزي

معاون خدمات شهري و جانشين ستاد نوروزي شهرداري ساري گفت: در نوروز ۹۶ به گونه اي عمل خواهيم كرد تا هم شهروندان و هم گردشگران شاهد نوروز متفاوتي باشند .


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري ساري حسن كلانتري در اين مصاحبه ضمن تاكيد بر اين مطلب كه مي خواهيم تمام قابليت ها و ظرفيت هاي شهر شش هزار ساله ساري را براي مسافران نوروزي به نمايش بگذاريم گفت:علاوه بر زيباسازي سيماي شهر از رهگذر نصب المان هاي نوروزي، ريسه بندي و آذين شهر، برپايي سفره هاي هفت سين در نقاط مختلف بر آنيم تا آداب و رسوم نوروزي اين كهن شهر را هم به نمايش بگذاريم كه آيين نوروز خواني از جمله آنها مي باشد.

وي  سپس به توزيع بسته هاي فرهنگي در ورودي هاي شهر ساري اشاره كرد و افزود: اين بسته هاي فرهنگي نيز دقيقا" در خدمت اهدافي است كه مورد توجه قرار داديم و به آنها اشاره كرديم مثلا" علاوه بر ماكت ميدان تاريخي ساري و نمونه هايي از صنايع دستي مردم شهر، در اين بسته هاي فرهنگي لوح فشرده اي با عنوان راديو ساري ، نقشه گردشگري شهر و استان و يك جلد كتاب پيرامون تاريخ شهر قرار داديم كه مي توانند گوشه هايي از تاريخ ساري را باز نشر دهند.

جانشين ستاد نوروزي شهرداري ساري در بخش ديگري از اين مصاحبه به برنامه هايي تنظيم شده براي نظافت و پاكسازي شهر در آستانه سال نو اشاره كرد و خاطر نشان نمود: طبق تجربه ساليان گذشته ايام پاياني سال زباله ها تا سه برابر افزايش مي يابند براي همين از شهروندان دعوت مي شود سنت زيباي خانه تكاني را به روزهاي پاياني اسفند ماه محدود نكنند تا مديريت جمع آوري و حمل زباله ها به مطلوب ترين نحو ممكن انجام شود ضمن اينكه ما نيز به نوعي برنامه ريزي كرديم تا پروسه جمع آوري زباله ها در دو هفته آخر سال با سرعت بيشتري انجام شود تا نظافت و پاكيزگي شهر از هميشه مطلوب تر انجام شود.

 وي سپس به تشريح ساماندهي مبلمان شهري و فضاي سبز در روزهاي پاياني سال پرداخت و گفت : در اين پيوند نيز اقدامات متعددي انجام شده و مي شود كه رنگ آميزي جداول و خط كشي هاي معابر ازآن  جمله هستند ضمن آنكه براي فضاي سبز شهر هم طرح هايي در دست اقدام است كه طرح هر خانه يك نهال را مي توان مورد اشاره قرار داد يا غرس نهال هاي جنگلي در رفيوژها و ميادين در دست اجرا ميباشد كه در مجموع مي توانند فضاي سبز شهر را زيباتر از هميشه به نمايش بگذارند.

كلانتري در ادامه اين مصاحبه در پاسخ به پرسشي پيش بيني هاي انجام شده براي اسكان مسافران نوروزي را برشمرد و تاكيد كرد: نظر به اينكه استفاده از چادرهاي مسافرتي در بوستانهاي شهر ممنوع است ستاد نوروزي شهرداري ساري چند سالن سرپوشيده شهر را براي اسكان در نظر گرفته است ضمن اينكه در بوستان قائم نيز چند آلاچيق وجود دارد كه مسافران مي توانند از آنها استفاده كنند.

البته ناگفته نماند كه تلويزيون هاي شهري هم براي اطلاع رساني در نظر گرفته شدند تا مسافران از اين طريق هم در جريان وضعيت جوي قرار بگيرند و هم از اموري كه نيازآنها را برطرف مي سازد كسب اطلاع نمايند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • فرهنگی
    يکشنبه 8 اسفند 1395-16:23


    سالیانه مبلغی زیادی از درآمد استان مازندران از طریق مسافرتهای نوروزی به این استان کسب میشه، بهسازی ساخت و سازها و ایجاد ساختاری نو در جهت عمران و آبادانی شهرهای استان خصوصا ساری تاثیر مثبتی در جذب بیشتر گردشگران عزیزمان خواهد داشت، جا داره تشکر کنیم از شهرداری محترم شهر ساری که تمام تلاششان را در عمران و آبادانی شهر انجام دادند

    • احمدی
      يکشنبه 8 اسفند 1395-12:36


      بنده به عنوان یه شهروند ساروی از شهردار و کارکنان شهرداری یه تشکر ویژه دارم ،بخاطر تلاش شبانه روزی برای عمران و آبادی شهرمون باید بهتون دست مریزاد گفت.
      جای خوشحالی داره که عیدنوروز در طی چندسال اخیر آبروی شهرمون با المانهاو زیباسازی ویژه شهرداری تاحدی حفظ شد و شهر رنگ و بوی به خودش گرفته بود. امیدوارم شاهد پیشرفتهای بیشتری در شهر توسط شهرداری باشیم.

      • صبا از ساری
        يکشنبه 8 اسفند 1395-10:57


        مقدم میهمانان عزیزمان را به شهر ساری گرامی می داریم و از شهردار محترم جناب آقای عبوری برای تلاش بی وقفه شان جهت زیباسازی و عمران شهر تقدیر و تشکر میکنیم