آخرین عناوین

دوشنبه 9 اسفند 1395-8:45 کد خبر:41056

وقتی باید ویترین عملکرد خانم مدیر پر زرق و برق باشد:

یک بام و دو هوای سالم بودن فعالیت یک واحد تولیدی در مازندران

یک واحد تولیدی در حالی به عنوان دوستدار محیط زیست معرفی شد، که رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از عملکرد آن به شدت گلایمند است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از بلاغ، نمایشگاه فعالان محیط زیست در تهران در حالی برپا شد که گلایه‌مندی از عملکرد رئیس محیط زیست کشور به شدت زیاد است.

بحث آلودگی هوا در تهران، اوضاع نامناسب ریزگردها در شهرهای صنعتی، عدم ساماندهی پسماند در استان مازندران و بحث خشکی تالاب‌ها در برخی از نقاط مازندران و ...

هدف از برپایی این نمایشگاه در این فصل سال که درست نزدیک خرید پایان سال است حداقل در چند سال اخیر سابقه نداشته.

به نظر می‌رسد که متولیان محیط زیست سراسر کشور باید حضوری پررنگ در این نمایشگاه داشته و قابلیت‌ها و اقداماتی که در استان خودشان انجام می‎شود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دهند.

مدیرکل محیط زیست مازندران هم برای اینکه از این غافله عقب نماند برای 22 واحد تولیدی در استان مازندران غرفه در اختیار گرفت و مدیران این واحد تولیدی در این نمایشگاه فعال هستند.

در خبری که به نقل از مدیرکل محیط زیست بر روی سایت این اداره منتشر شد، به دستاورد مخترعین نخبگان مازندران در زمینه تصفیه شیرابه زباله و بکارگیری این دستاورد در حوزه پسماند ساری اشاره شد، اما آنچه در حال حاضر از محل دفن زباله شهرستان ساری به گوش می‎رسد که این اقدام چندان موثر نبوده و مردم منطقه با سند و مدرک وجود نفوذ شیرابه در آب‌های منطقه خویش را تایید کردند.

البته ما بنا نداریم که عملکرد نبخگان را زیر سوال ببریم، به نظر می‌رسد که بستر برای فعالیت این تکنولوژی در این منطقه فراهم نشد.

در عکس‌های دیگری که از سوی روابط عمومی محیط زیست مازندران در ارتباط با شرکت‌های تولیدی فعال محیط زیست از این نمایشگاه منتشر شد، به فعالیت شرکت آرین سینا در این نمایشگاه هم اشاره شد.

این واحد تولیدی در حالی از سوی مسئولان محیط زیست مازندران به عنوان فعال محیط زیست نام برده می‌شود که هفته گذشته رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از عملکرد این واحد در تخریب محیط زیست و مشکلاتی که برای دانشگاه علوم پزشکی مازندران به وجود آورد گلایه‌مند بود و اخبار گلایه‌مندی از این واحد تولیدی بازتاب بسیار مناسبی داشت.

قضاوت از این به بعد با خود مردم...

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • معصومه
    دوشنبه 9 اسفند 1395-21:3


    آقای مدیر کل محیط زیست به جای ظاهر نمایی و در نظر گرفتن ۲۲غرفه نمایشی ، از محدودیتهایی که در مازندران وجود دارد و مسئله ساز شده سخن به میان بیارید و از نداشته هایتان هم بگوئید تا بیشتر توجه شان را به کمبودهای استان جلب کنید تا بتوانید حمایتی از شان برای بهبود وضعیت بگیرید

    • جعفر- م
      دوشنبه 9 اسفند 1395-14:49


      در تاسیس یک واحد تولیدی، مجوزی از طرف سازمان محیط زیست برای تاسیس داده میشود، اگر پیامد زیست محیطی به دنبال تاسیس واحد تولیدی اتفاق میافتد چرا ابتدای کار مورد تایید قرار میگیرد که حال با وجود هزینه ی هنگفت راه اندازی مورد نارضایتی و شکایت اطرافیان قرار میگیرد، به راستی چه جوابی برای این مسئله وجود دارد، زیر نفع های آن چه گروهی است؟؟

      • کارمند
        دوشنبه 9 اسفند 1395-12:58


        کارهای که در نمایشگاه ارائه میشه جنبه ی طرح و پروژه است ودر حوزه ی عمل چندان صادق نیست، خیالشان را راحت میکنند در حالی که عملا نتونسته اند ارائه خدمت کنند

        • رضا
          دوشنبه 9 اسفند 1395-12:38


          وقتی کارخانه ای با حمایت شدید مسئولین همراه باشه باید هم جز فعالان محیط زیست معرفی بشه.
          اگر این کارخانه از نظر زیست محیطی بدون مشکل هست پس چرا اهالی روستاهای اطراف کارخانه از فعالیت این واحد تولیدی و آلودگی های زیستی این مجموعه گله‌مند هستند؟؟