آخرین عناوین

دوشنبه 9 اسفند 1395-17:23 کد خبر:41066

با حضور رئیس پلیس راه کشور صورت گرفت:

انتصاب رئیس جدید پلیس راه مازندران

طی مراسمی با حضور رئیس پلیس راه کشور، رئیس جدید پلیس راه مازندران معارفه  و منصوب شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس،طی مراسمی با حضور مسئولان ،علیرضا قدمی به‌عنوان رئیس پلیس راه مازندران معارفه و از زحمات محمدرضا خسرویان که به‌عنوان سرپرست پلیس راه استان فعالیت داشت، تکریم شد.

براساس این گزارش، سردار محمدحسین حمیدی پیش در آئین تکریم و معارفه رئیس پلیس راه مازندران، اظهار داشت: از سال 85 تا سال 94 بالغ بر 7 هزار و 357 نفر معادل 38 درصد کاهش تصادفات را در سطح کشور شاهد بودیم.

وی میزان سنجش تصادفات در دنیا را با سه روش دانست و افزود: شاخص یک‌صد هزار نفر جمعیت، شاخص 10 هزار وسیله نقلیه و شاخص یک میلیون تردد است که دقیق‌ترین روش مدل سوم را شامل می‌شود.

رئیس پلیس راه کشور با اشاره به اینکه محاسبه تردد در دنیا به روش درست تجهیز نشده است دو شاخص دیگر مورد توجه قرار می‌گیرد، اضافه کرد: آن شاخصی منطقی است که شامل وسیله نقلیه و میزان کشته‌ها را مد نظر قرار می‌دهد.

این مسئول بیان کرد: از سال 85 در شاخص یک هزار نفر جمعیت روند کاهشی را در میزان تصادفات کشور شاهد بودیم و براساس این شاخص ایران رتبه پنجم را به خود اختصاص داد که مناسب نیست.

حمیدی در شاخص 10 هزار وسیله نقلیه در سال گذشته را 5.7 دانست و افزود: این آمار ارائه‌شده بر اساس سازمان بهداشت جهانی است.

وی تعداد کشته‌ها را به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه در سال 2014 در خودرو و موتورسیکلت را در دنیا 7.47 نفر، در اروپا 4.7 نفر، آسیا 10.9 نفر و در ایران را 5.7 نفر اعلام کرد و گفت: در این آمار وضعیت ایران بهتر از دنیا و آسیا است.

رئیس پلیس راه کشور به وضعیت تصادفات در مازندران از سال 85 پرداخت و افزود: در سال 85 بالغ بر 844 نفر در تصادفات جاده‌ای کشته داشتیم که این میزان در سال گذشته به 558 نفر رسید و شاهد کاهش 34 درصدی بودیم.

این مسئول با بیان اینکه از سال 90 تاکنون روند تصادفات در مازندران رو به کاهش است، خاطرنشان کرد: در 10 ماهه امسال میزان کاهش تصادفات در مازندران 88 نفر  معادل 18 درصد کاهش تلفات را شاهد بودیم.

حمیدی از وجود 3 هزار و 400 نقطه محل حادثه خیز در کشور اشاره کرد و ادامه داد: از این تعداد نقاط حادثه‌خیز در کشور 1500 نقطه محل بحرانی است و فقط در همین مناطق در سه سال گذشته 5 هزار و 300 کشته داشتیم که میانگین هر سال کشته شده‌ها بیش از 2 هزار نفر بوده است.

وی بیان کرد: حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار دولتی نیاز است تا راه‌های بحرانی کشور اصلاح شود.

رئیس پلیس راه کشور با اشاره به اینکه در 10 ماهه امسال نرخ انحراف به چپ و سرعت مطمئنه سبب تصادفات در راه‌های مازندران شده است، یادآور شد: نرخ این نوع تصادفات در مازندران بیشتر از نُرم کشوری است.

این مسئول به جانمایی یک‌هزار و 800 دوربین در راه‌های کشور اشاره کرد و گفت: با نصب دوربین معضل سرعت خودروها به‌درستی مدیریت می‌شود.

حمیدی سهم بیشترین تصادفات در مازندران راه‌های اصلی دانست و اضافه کرد: در کشور 61 درصد تصادفات در راه‌های اصلی و در مازندران این میزان به 74 درصد رسیده است.

وی سهم تصادفات خودروی سواری را 66 درصد اعلام کرد و افزود: مازندران در تمام فصول سال مقصد گردشگری است، شاهد تصادفات خودروی سواری نیز هستیم.

رئیس پلیس راه کشور با بیان اینکه هر چه امنیت راه‌ها افزایش یابد شاهد سیل جمعیت سفرها در مازندران خواهیم بود، تصریح کرد: لازم است به‌جای جابه‌جایی مسافران با خودروهای سواری فرهنگ استفاده از راه ریلی در مازندران افزایش یابد.

این مسئول اشغال حریم راه را در مازندران بیش از سایر استان‌ها دانست و گفت: اگر با هدف‌گذاری مشکلات حل شود با سرعت بیشتری به اهداف خود در کاهش تصادفات می‌رسیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :