آخرین عناوین

شنبه 14 اسفند 1395-17:17 کد خبر:41106

معاون هواشناسی مازندران خبر داد:

هوای مازندران بارانی و سرد می‌شود/بارش پراکنده برف و باران در ارتفاعات مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: انتظار داریم روز یک‌شنبه شاهد بارش متناوب باران، وزش باد و کاهش دمای هوای استان باشیم.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، احمد اسدی اظهار داشت: انتظار داریم روز یک‌شنبه شاهد کاهش دمای هوای استان باشیم و در حال حاضر برخی از مناطق ساحلی و جلگه‌ای بخش مرکزی مازندران شاهد آسمانی مه‌آلود هستیم که انتظار داریم از غلظت مه کاسته شود.

وی ادامه داد: همچنین در ارتفاعات مازندران نیز شاهد آسمانی صاف تا نیمه‌ابری هستیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: بیشینه دمای هوا طی 24 ساعت گذشته مربوط به پل‌سفید و کیاسر با 17 درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه دمای هوا نیز از بلده با 3 درجه سانتی‌گراد زیر صفر گزارش شد.

اسدی افزود: دمای هوای شهرستان ساری نیز بین حداقل 4 و حداکثر 15 درجه سانتی‌گراد در نوسان بوده است.

وی با اشاره به اینکه امروز جو نسبتاً پایداری در آسمان مازندران حاکم است، تصریح کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از امشب انتظار داریم با شکل‌گیری و تقویت جریانات شمالی شاهد افزایش ابر و از سمت غرب استان بارندگی در استان باشیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران اضافه کرد:روز یک‌شنبه با استقرار جریانات شمالی و عبور جریانات ناپایدار تراز میانی شاهد بارش متناوب باران، وزش باد و کاهش دمای هوا هستیم که در ارتفاعات بارش پراکنده برف و باران را داریم.

اسدی یادآور شد: ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی مازندران به‌صورت مه‌آلود بوده و با کاهش دید همراه است.

وی به تداوم بارش‌های پراکنده تا روز دوشنبه در مازندران، افزود:از اواخر روز دوشنبه از ناپایداری هوا کاسته شده و روز سه‌شنبه جو نسبتاً پایداری در آسمان استان حاکم می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران در پایان گفت: دریای مازندران از امشب به‌تدریج به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • بهورز
    يکشنبه 15 اسفند 1395-8:36


    با سرد و گرم شدن هوا در اواخر سال شیوع امراضی همچون سرماخوردگی و ... شدت بیشتری خواهد داشت. که نیازمند به مراقبت بیشتر خواهد بود. اطلاع از وضعیت هواشناسی باعث مراقبت بیشتر در زمینه ی سلامت افراد خصوصا سالمندان و کودکان طی کاهش دمای هوا خواهد شد.

    • مرشاد
      شنبه 14 اسفند 1395-18:38


      با تشکر از اداره هواشناسی، شناخت وضعیت آب و هوا در کار کشاورزی بسیار لازم و ضروری است. بارندگی اواخر زمستان و گرم و سرد شدن هوا برای شکوفه دار شدن درختان بسیار مناسب است،