آخرین عناوین

يکشنبه 15 اسفند 1395-11:25 کد خبر:41117

تودیع و معارفه فرماندار آمل نیمه تمام ماند!!

اعتراض مسئولان آمل به انتخاب فرماندار جدید!!؟/ معارفه‌ای با رنگ و بوی جناحی

جمعی از مسئولان آمل جلسه معارفه سرپرست جدید فرمانداری این شهرستان را به نشانه اعتراض به این انتخاب ترک کردند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از تسنیم، امروز در برگزاری یازدهمین جلسه شورای اداری شهرستان آمل شوک بزرگی برای مردم شهرستان آمل رقم زده شد.

این جلسه در حالی به اجرا درآمد که استاندار مازندران به همراه مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران به عنوان میهمان ویژه این شهرستان حضور یافت موضوع تودیع و معارفه فرماندار ویژه آمل مطرح شد.

این تودیع و معارفه بدون آن که احمد منفرد فرماندار فعلی این شهرستان در جریان باشد و در یک اقدام ناگهانی و به نوعی شوک زده میزبانی یازدهمین جلسه شورای اداری سال 95 را برعهده گرفت.

برداشتن فرماندار ویژه آمل با انتصاب احمد منفرد بر سکان فرمانداری آمل از همان روزهای فعالیت این فرد بر سر زبان‌ها بوده است و با گذشت 18 ماه از سمت وی این عزل فرماندار همچنان ادامه داشت و گزینه‌هایی از جناح‌های مختلف راستی و چپی به استانداری مازندران معرفی شد به گونه‌ای که این امر دامنی بر فعالیت‌های سیاسی، عمرانی، اجتماعی و فرهنگی شده است.

کش‌وقوس‌های عزل فرماندار منفرد در این یک سال و نیم ادامه یافت و تا هفته گذشته برداشتن حتمی این فرد بر روی کانال‌های اجتماعی و شبکه‌های مجازی به طور جدی شد به گونه‌ای که گزینه مورد نظر جناح راستی حتمی اعلام شد اما این قصه انگار سر دراز داشته و با نامه چپی‌ها به وزارت کشور این غائله ختم به خیر شد.

اما ظاهر امر این آتش زیر خاکستر بوده و در یک حرکت ناگهانی از سوی استاندار مازندران حکم سرپرستی فرمانداری ویژه آمل به مدیرکل پژوهش استانداری مازندران لطف‌الله آجدانی داده شد.

از نکات جالب توجه این مراسم ناگهانی بر عدم حضور معاون برنامه‌ریزی فرمانداری ویژه آمل بود که عنوان شد وی به مرخصی رفته است.

در آغاز این مراسم معاون سابق استاندار و فرماندار ویژه پیشین آمل ضمن قدردانی از حضور استاندار مازندران و مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران در این جلسه شورای اداری از صبوری مردم آمل تشکر کرد.

احمد منفرد با بیان اینکه اگر در مواقعی برخورد بدی با مدیران داشتم جای عذرخواهی داشت و این حرکت به عنوان مدیر بالادست متصور می‌شود افزود:‌ مردم آمل مردمی بسیار خوبی است و شایسته بهترین‌ها هستند.

وی همچنین از عملکرد 18 ماهه فعالیت خود در فرمانداری ویژه آمل به شهرستان گزارش داد.

ترک جلسه توسط امام جمعه آمل در مراسم تودیع و معارفه

امام جمعه آمل نیز در این جلسه ضمن اعلام ناگهانی بر تودیع و معارفه فرماندار ویژه آمل بیان کرد:‌ با توجه به همه احترامی که به استاندار مازندران قائل هستم اما باید بگویم اگر قرار است سرپرست برای فرمانداری این شهرستان معرفی شود این جلسه شورای اداری شهرستان را ترک می‌کنم.

سیدجلیل مرتضوی با اشاره به اینکه فرمانداری آمل جایز نیست که سرپرست به اداره آن بپردازد افزود:من ارادت خاصی به منفرد فرماندار آمل دارم و به وی احترام می‌گذارم و دوست‌شان دارم اما برای سکان فرمانداری نیاز به تصمیم جمعی است.

وی با تاکید براینکه بعضی از موضوعات مهم شهرستانی نیاز به تصمیم جمعی است گفت: با همه احترام نماینده مردم آمل، ایشان مورد اعتماد ما هستند و نیاز است که با همه مدیران شهر تعامل داشته باشند.

جلسه ادامه یافت با سخنرانی استاندار مازندران که ائمه جمعه آمل جلسه را به نوعی برای اعتراض این مراسم ناگهانی ترک کرد.

استاندار مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه در فعالیت دولت تدبیر و امید استانداری مازندران سعی داشته تا تعامل را با نخبگان و نمایندگان ولی فقیه ایجاد کنیم، عنوان کرد: تاکنون موفق نشدیم تعامل محلی را داشته باشیم اگر این کار صورت نگیرد ضرر و زیان به مردم می‌رسد.

ربیع فلاح‌جلودار با اشاره به تودیع و معارفه منفرد عنوان کرد: با منفرد صحبت کردیم تا این مسیر را دنبال کنیم و ایشان حرفی نداشتند و کمترین کار این است که منتقل به استانداری را داشته باشیم که ایشان منتقل به شغل گذشته را داشتند.

وی با بیان اینکه من پیگیری مشکلات استان و دنبال رفاه مردم هستم، افزود: استاندار در سمتش اجرای کلی سیاست استان است و در یک جایگاهی می‌نشینیم تا این موارد را دنبال کنیم.

فلاح‌جلودار با اشاره به اینکه ما مشکلاتی می‌کشیم که شاید بسیاری ندانند، بیان کرد: امام جمعه نیز در این مراسم نکاتی را بیان کردند که به این نکات احترام می‌گذاریم.

استاندار مازندران در مورد انتصاب لطف‌الله آجدانی گفت: فردی را به عنوان سرپرست معرفی شد که حکم را وزیر کشور می‌دهد تا آن پایداری و امنیت در این فرمانداری مستقر شود بنابراین با حفظ سمت وی به عنوان سرپرست فرمانداری ویژه آمل منصوب می‌شود تا مراحل بعدی فرماندار به طور قانونی طی شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به انتخابات پیش‌رو برگزاری آن در نظام بسیار مهم است و بحث مشارکت و قانونمندی مردم را مطرح می‌کند.

در این مراسم مدیرکل امور سیاسی و انتخابات استانداری مازندران طی قرائت حکمی از سوی استاندار مازندران لطف‌الله آجدانی به عنوان سرپرست فرمانداری ویژه آمل معرفی شد.

در حین قرائت حکم سرپرستی فرمانداری ویژه آمل ناگهان درب سالن اجتماعات ششم بهمن فرمانداری آمل باز شده و عده‌ای از هئیت رزمندگان شهرستان آمل به اعتراض پرداخته و رو به سمت استاندار مازندران نسبت به این انتصاب با صدای بلند گفتند: برای چی این فرد را به عنوان فرماندار آمل معرفی کردید.

آنها ادامه دادند: فرد موردنظر شایسته‌ برای شهرستان نیست و با سابقه و وجهه سیاسی در نظام جمهوری اسلامی برای جایگاه شهرستان آمل با وجود سبقه فرهنگی، مذهبی و تاریخی شایسته نیست.

این اعتراضات از سوی هئیت رزمندگان شهرستان آمل و راستی‌ها ادامه یافت و با وجود حضور سرپرست جدید فرمانداری ویژه آمل در دفتر فرماندار ویژه آمل خواستار ترک این پست و حتی فرمانداری ویژه آمل شدند.

لطف‌الله آجدانی با این اعتراضات از فرمانداری خارج و احمد منفرد فرماندار ویژه آمل نیز به جمع‌آوری وسایل خود در دفتر سابقش پرداخته و احتمالا تا پایان ساعت اداری از این فرمانداری خارج خواهد شد.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • شکوه
    دوشنبه 16 اسفند 1395-6:45


    عملکرد آقای منفرد اگر مورد پذیرش دولت و مردم بوده چه عاملی سبب برکناری و عزل ایشان شده است؟؟؟ چه کسانی خواستار برکناری ایشان بوده اند؟؟؟ آیا مدیریت و علم یک فرماندار برای انجام مسئولیتش کافی نیست؟؟؟

    • بهنام
      يکشنبه 15 اسفند 1395-23:2


      چرا با وجود مخالفت اکثر مسئولین و حتی مردم آقای اجدانی به عنوان فرماندار معرفی شدند؟ آیا این به معنای جناح طلبی و... نیست؟؟ آیا اتفاقات این چنینی در انتخابات هم اتفاق نمی افتد؟؟ آیا تایید نهایی از طرف مردم است یا دست نشانده های داخلی نهایتا حق نشستن بر سکوی قدرت را دارند؟؟