آخرین عناوین

دوشنبه 16 اسفند 1395-10:15 کد خبر:41130

رئیس اتاق بازرگانی مازندران اعلام کرد:

مازندران به جایگاه واقعی بازرگانی نرسید/توان صادرات مازندران بسیار زیاد است

رئیس اتاق بازرگانی مازندران، میزان صادرات کالا از گمرکات استان در ۱۱ ماهه سال جاری را ۷۳۳ هزار تن اعلام کرد.


به گزارش خزرخبر، عبدالله مهاجر در نشست خبری که با اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار داشت: ارزش کالاهای صادراتی ۳۴۵ میلیون دلار بوده است ودر عین حال، حدود دو میلیون تن کالا به ارزش ۶۸۳ میلیون دلار به استان وارد شد.

وی با عنوان اینکه تاپایان بهمن ماه امسال ۸۶۷ گواهی مبدا در استان صادر شد، میزان کالای صادراتی را بر اساس این گواهی صادر شده، ۴۷۰ هزار تن برشمرد.

وی با بیان اینکه میزان اختلاف بین واردات و صادرات حدود یک درصد و کاهش یک درصدی را نشان می دهد به عملکرد اتاق بازرگانی در سال جاری اشاره و اضافه کرد: در سال جاری ۲۸۳ کارت حقوقی تمدید و صادر شد که ۲۳۴ کارت حقیقی است.

مهاجر، یکی از ظرفیت های جدی اتاق بازرگانی را امور بین الملل بیان و بر لزوم رفع موانع صادراتی تاکید کرد و گفت: ۱۴ هیئت از کشورهای مختلف به استان در سال جاری سفر کرده که شامل ترکمنستان، آستاراخان، قرقیزستان، قزاقستان، ایتالیا و ... بوده است.   

وی با بیان اینکه امسال شش هیئت بازرگانی به کشورهای مختلف اعزام شده اند گفت: حقوق گمرکی از جمله دغدغه های فراروی صادرکنندگان است که باید رفع شود.

مهاجر با عنوان اینکه مازندران وارد بازار اورآسیا می شود گفت: با ورود به این بازار، صادرکنندگان استان از معافیت های صادراتی و حقوق های گمرکی بهره مند می شوند.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران در عین حال تصریح کرد: در صادرات موفق نخواهیم شد مگر آنکه پایه های صادراتی قوی داشته باشیم و متاسفانه بخشی از این پایه ها در اختیار بخش خصوصی نیست و متولیان دیگری دارد.

وی درعین حال تاکید کرد: برای ورود به بازارهای اورآسیا باید زیرساخت های مناسبی برای صادرات ایجاد کنیم تا بتوانیم با رقبا، رقابت کنیم.

مهاجر با اظهار اینکه صادرات با شعار محقق نمی شود بلکه با عمل تحقق می یابد تصریح کرد: باید موانع فراروی از جمله قاچاق برطرف شود.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران، ۹۸ درصد صنایع استان را صنایع کوچک و متوسط دانست و گفت: باید شرایط برای صادرات تولیدات استان به مناطق مختلف فراهم شود و امیدواریم با بسترسازی مناسب به اهداف دست یابیم.

وی ظرفیت صادارتی مازندران را حدود دو میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: باید با کمک های بخش های مختلف و رفع موانع به این هدف دست یابیم.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران، رسانه با تاکید بر تعامل بین اصحاب رسانه و مدیران بخش خصوصی و بازرگانی تلاش داریم این جایگاه را حفظ کنیم و از حق و حقوق مجموعه دفاع خواهیم کرد.

محمدحسن هاشمی نسب مدیر روابط عمومی اتاق بازرگانی مازندران نیز بر لزوم توجه بر تعامل بین رسانه و بخش خصوصی تصریح کرد: جشنواره رسانه های برتر در حوزه اتاق بازرگانی استان برگزار می شود.

وی زمان برگزاری جشنواره را مصادف با سالروز خبرنگار بیان کرد و گفت: در این جشنواره، رسانه هایی که نسبت به انعکاس تاثیرگذارترین اخبار در حوزه بخش خصوصی داشته باشند، برگزیده و تجلیل خواهند شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :