آخرین عناوین

چهارشنبه 18 اسفند 1395-17:9 کد خبر:41165

در جشنواره اسوه های صبر و مقاومت مازندران صورت گرفت:

رونمایی از اولین کتاب خاطره زنان ایثارگر مازندرانی

در جشنواره اسوه های صبر و مقاومت، از اولین کتاب خاطره زنان ایثارگر مازندرانی با عنوان «کوثر» رونمایی شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از دفاع پرس، از اولین کتاب خاطره زنان ایثارگر مازندرانی با عنوان «کوثر» در جشنواره «اسوه های صبر و مقاومت» رونمایی شد.

«گلی کهنسال» مسئول سازمان حفظ و نشر ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس مازندران اظهار داشت: ماموریت این نهاد، نشر ارزش های دفاع مقدس با محوریت نقش زن و خانواده معظم شهدا است.

گلی کهنسال، تمرکز سازمان حفظ و نشر ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس مازندران را بر تولید محتوی فرهنگی در بخش های متعدد دانست و تاکید کرد: این نهاد چند زیر مجموعه دارد که در مدیریت های مختلف، تولید محتوی فرهنگی خواهیم داشت.

وی افزود: در مدیریت ادبیات، تولید و نشر کتاب را در نظر گرفته شده و در مدیریت هنری نیز تهیه مستند، کلیپ، تله فیلم و فیلمنامه با محوریت نقش زن در هشت سال دفاع مقدس در دستور کار قرار دارد.

مدیر سازمان حفظ و نشر ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه سال 96 تله فیلمی آماده ضبط خواهد بود، اظهار کرد: امسال دو فیلم مستند از نقش زنان ایثارگر مازندرانی در دفاع مقدس آماده کریم و برای سال 96 فیلمنامه ای با عنوان «بیمارستان صحرایی» تدوین و برای تولید تله فیلم به جلوی دوربین خواهد رفت.

وی بخش تحقیقات این نهاد را مهم ارزیابی کرد و گفت: در بخش تحقیقات و جمع آوری به دنبال شناسایی زنان ایثارگر مازندرانی و جمع آوری خاطرات آنان هستیم.

کهنسال گفت: از ابتدای شروع فعالیت سازمان حفظ و نشر ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس در مازندران روی ایجاد بانک اطلاعاتی تمرکز کردیم که تاکنون بیش از 2 هزار زن ایثار گر مازندرانی شناسایی شده اند و برای آن ها شناسنامه جامع اطلاعاتی ایجاد کردیم.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از زنان ایثارگر مازندرانی در قید حیات نیستند، تصریح کرد: با توجه به جامعه آماری به دست آمده بیش از 200 ساعت مصاحبه جمع آوری شد.

مدیر سازمان حفظ و نشر ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس مازندران در ادامه گفت: از ابتدای سال در نظر داشتیم کتابی با محوریت نقش زنان ایثارگر مازندرانی در دفاع مقدس به چاپ برسانیم لذا جشنواره اسوه های صبر و استقامت را در دستور کار قرار دادیم.

وی تاکید کرد: از ابتدای خرداد ماه برای جمع آوری خاطرات زنان ایثار گر مازندرانی، دبیرخانه جشنواره ایجاد شد که در این رستا 450 خانواده مشارکت کردند.

کهنسال با بیان اینکه بیش از 2 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، اظهار کرد: 110 اثر به عنوان آثار منتخب معرفی شدند  38 اثر نیز به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند.

وی افزود: خاطرات برگزیده 38 نفر از زنان ایثارگر مازندرانی در قالب کتاب «کوثر» به چاپ رسید که در این جشنواره رونمایی شد.

مدیر سازمان حفظ و نشر ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه شورای هماهنگی زنان ایثارگر مازندرانی با حضور دستگاه های مختلف تشکیل شده است، اظهار کرد: از مجموعه استانداری، مدیرکل دفتر زنان و امور خانواده استانداری، سپاه کربلا، آموزش و پرورش، صدا و سیما و تمامی نهاد هایی که در برگزاری این جشنواره کمک کردند کمال تشکر را دارم.

همچنین سومین جشنواره اسوه های صبر و مقاومت در 18 اسفند 1395 با سخنرانی حجت الاسلام مهدوی ارفع ( دبیر شورای راهبردی خاتم الاوصیا سپاه پاسداران  کشور و از نخبگان ملی نهج البلاغه) در سالن الغدیر سپاه کربلا با حضور 500 نفری مادران و همسران شهدا برگزار گردید.

در این جشنواره از دو کتاب (خاطرات زنان ایثارگر مازندرانی و آلبوم عکس خانواده گی شهدای مرکز استان) رونمایی شد.

کتاب آلبوم عکس اولین کتاب تحت این عنوان در استان بود که رونمایی شد،کتاب عکس شهدا با همکاری شهرداری مرکز استان انجام شد این کتاب با نگاهی متفاوت زندگی شهدا از کودکی تا شهادت را به تصویرکشاند.

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :