آخرین عناوین

پنجشنبه 19 اسفند 1395-12:32 کد خبر:41172

مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران اعلام کرد:

بی‌توجهی وسوء مدیریت سبب بروز معضلات منابع طبیعی در مازندران

مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران گفت: بسیاری از معضلات و مشکلات طبیعی از بی توجهی و ازبین بردن جنگل، آب و سوء مدیریت است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از تیتر امروز، مدیرعامل صنایع چوب وکاغذ مازندران در حاشیه مراسم کاشت148 نهال درخت به یاد 148شهید بخش کلیجانرستاق هفته منابع طبیعی را فرصت مغتنمی برای یادآوری ارج نهادن به آب و جنگل در کشور برشمرد وبا اشاره به اهمیت درخت در احادیث، روایات و فرهنگ ما اظهار کرد:بسیاری از معضلات و مشکلات  طبیعی  از بی توجهی و ازبین بردن جنگل ، آب و سوء مدیریت است.

محمد شیخ مونسی گفت: درخت علاوه بر حفظ آب و خاک، جلوگیری از فرسایش زمین، منبع جذب آلودگی است و گازهایی مانند آمونیاک ، دی اکسید کربن  و اوزون را جذب می کند و گاز اکسیژن دراختیار انسان ها قرار می دهد.

وی ادامه داد: درختان در هر هکتار روزانه اکسیژن 18 نفر را تامین می کنند و هر درختی در سال قدرت جذب 3 هزار لیتر آب و نابودی 60 گرم آلاینده های مختلف را دارد و درنهایت از سیل ویرانگر جلوگیری می کند.

مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران با اشاره به نتایج تحقیقی گفت: نتایج این تحقیق نشان می دهد افرادی که به فاصله نزدیکی در پارک ها زندگی می کنند درمقایسه با دیگران 40 درصد کمتر به چاقی و 30 درصد کمتر دچار افسردگی می شوند وحتی  می توان گفت آمار تصادفات در مسیرهای  درختکاری شده، پایینتر است.

شیخ مونسی با اشاره به اهمیت درختکاری در احادث و روایات قرآن و ائمه اطهار گفت: هر مسلمانی که بذری را بکارد برایش صدقه جاریه می شود و فردی درختی بکارد و از ان نگهداری کند همواره در نزد خدا  پاداش دارد.

رییس دانشگاه علمی کاربردی چوب و کاغذ مازندران نیز در این مراسم ، کاشت نهال در عرصه های جنگلی را یکی از اهداف این برنامه برشمرد و گفت:بنابه فرموده مقام معظم رهبری، روز درختکاری یکی از روزهای پربرکت در جمهوری اسلامی ایران است و درخت برای مردم ، کشور، زندگی و تنفس امری حیاتی و ضروری است.

رضایی افزود: باید با توجه و حمایت از صنایع از چوب و کاغذ بتوان مشکل  این صنعت مازندران را حل کرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • رضایی
    شنبه 21 اسفند 1395-1:3


    جنگل از منابع بسیار مهم می باشد که از بزرگ ترین نعمت های خداوند و با ارزش ترین سرمایه ی استان می باشد, که این نعمت خدادادی نقش موثری در زندگی انسان ها دارد. که حمایت و حفاظت از جنگلهای استان باید جز مهمترین برنامه ی مسئولین استان باشد.