آخرین عناوین

پنجشنبه 19 اسفند 1395-12:55 کد خبر:41173

شرکتی که اجازه بازرسی نمی‌دهد!!؟

بوی نامطبوع کشتارگاه دردسرساز شد/اختلال زندگی مردم «کریکلای سوادکوه»

مردم کریکلای سوادکوه 3 سال است که بوی نامطبوع کشتارگاه را تحمل می‌کنند و این شرکت متخلف به بازرسان محیط‌ زیست اجازه بازرسی نمی‌دهد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از تیتر امروز، مردم کریکلا سه سال است که بوی نامطبوع کشتارگاه را تحمل می‌کنند و شرکت متخلف به بازرسان محیط ‌زیست اجازه بازرسی نمی‌دهد.

حمید مشهدی یکی از اهالی روستای «کریکلا» با اشاره به اینکه از سه سال پیش از نیمه‌های شب تا بامداد، بوی نامطبوعی در روستای «کریکلا» سوادکوه ناشی از پسماند‌های کشتار‌گاه مرغ متصاعد می‌شود، گفت: سوختن پسماند‌های مرغ و فعالیت‌های مربوط به آن باعث بوی جدیدی در روستا می‌شود که با حالت تهوع و سر‌گیجه همراه است.

مشهدی با بیان اینکه در طول سه سال اخیر بار‌ها به صورت شفاهی، کتبی و تقاضای از مدیر شرکت تقاضا کردیم تا این مشکل حل شود، افزود: پیگیری‌ها و تقاضا‌های ما با توجه به قدرت لابی‌گری مدیر این شرکت، با شکست مواجه شد و امروز اقدام به حضور در فرمانداری و اعلام این مشکل به صورت بنر‌نوشته کردیم.

وی با اشاره به اینکه اگر پیگیری‌های ما به نتیجه نرسد اقدام به خروج نمادین پدران و مادران‌مان از این روستا به نشانه اعتراض اقدام می‌کنیم، خاطر‌نشان کرد: حدود 40 نفر در این روستا به صورت مداوم زندگی می‌کنند و در تعطیلات هم جمعیت آن به حدود 100 نفر می‌رسد و بوی ناشی از این کشتار‌گاه غیر‌قابل تحمل است.

مشهدی از برگزاری جلسه معترضان به آلودگی روستای «کریکلا» با معاون فرماندار و رئیس محیط زیست سوادکوه برای پیگیری معضل بوی نامطبوع روستای «کریکلا» خبر داد و اظهار کرد: در گذشته قرار مجرمیت برای مدیر کشتار‌گاه مورد نظر به دلیل دفع غیر‌بهداشتی لاشه‌های مرغ صادر شده بود و انتظار داریم تا مشکل زیست‌محیطی تدبیر شود.

*عدم اجازه به بازرسان محیط‌زیست برای بازرسی از کشتار‌گاه

رئیس محیط‌زیست سوادکوه از ارسال نامه‌های مختلف به دادستان در طول سه سال اخیر خبر داد و گفت: از مدیر کشتارگاه مرغ که سبب آلودگی در روستای «کریکلا» شد، قبلا شکایت و قرار مجرمیت هم صادر شده بود.

ابراهیم فلاحی با بیان اینکه نصب تصفیه تبدیل پودر در کشتار‌گاه باید در اولویت قرار گیرد، افزود: تاکنون سه بار شکایت کردیم و مدیر‌عامل وقت هم در سال 1391 به حبس محکوم شد.

رئیس محیط‌زیست شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه بخش تبدیل ضایعات کشتار‌گاه به دلیل بوی نا‌مطبوع تعطیل شده‌ بود که این کشتار‎گاه اقدام به ریختن آن ضایعات در رودخانه اقدام کرد که پرونده آن مفتوح است و نیز اقدام به ریختن آن ضایعات در جنگل بالای تونل معدن اقدام کرد که دستور جلب صادر شد.

فلاحی بر لزوم نصب فیلتر ویژه و دارای کارایی در این کشتارگاه خبر داد و با بیان اینکه وزش باد در شب از جنوب به شمال است و روند زندگی در روستای «کریکلا» را مختل می‌کند.

وی از عدم اجازه ورود بازرسان و کارشناسان محیط‌زیست توسط مدیر کشتارگاه مرغ در جنب روستای کریکلا و حضور مسئول حراست استان و ارائه شکایت به دادگستری خبر داد و با بیان اینکه پلمب همه بخش‌های این کشتار‌گاه با خسارت مالی گسترده همراه است که ما قصد اجرایی‌کردن قوانین باز‌دارنده را داریم و امروز هم نامه شکایت اداره محیط زیست و ارائه راهکار برای حل مشکل زیست‌محیطی به دادگستری ارسال شد و رونوشت آن هم به مدیر این کشتار‌گاه ارسال شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :