آخرین عناوین

جمعه 20 اسفند 1395-17:11 کد خبر:41181

انتقاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس!!!

توهین به جایگاه معلمان با طرح فروش اقساطی آجیل

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اجرای طرح فروش اقساطی آجیل شب عید توهین بزرگی به قشر فهیم و خدوم معلمان است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس ،قاسم احمدی‌لاشکی در گردهمایی مدیران مدارس چالوس، هچیرود و مرزن‌آباد که در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش چالوس برگزار شد با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش بیش از 13.5 میلیون دانش‌آموز و بیش از ۹۰۰ هزار معلم را در سراسر کشور باید مدیریت کند، اظهار داشت: در یک دهه اخیر با آموزش و پرورش رفتار خوبی نشد و آن را سبک شمردند چون برخی که از بدنه آموزش و پرورش نبودند در این وزارت‌خانه مسئولیت گرفته‌اند.

وی افزود: عده‌ای بیرون گود آموزش و پرورش کار کرده و وقتی وارد گود این مجموعه شدند فکر می‌کردند مراکز تربیت معلم مهم نیست و می‌توان از بیرون برای مدارس معلم فراهم کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فضاهای آموزشی در حال خارج شدن از محیط علمی و آموزشی هستند، تصریح کرد: آن قدر معیشت دغدغه معلمان شده است و این قشر زحمت‌کش در تنگنا قرار گرفتند و مسأله مهم آموزش رنگ باخته و در رده چندمین قرار گرفته است.

احمدی‌لاشکی با اشاره به اینکه در بودجه برنامه پنج ساله ششم که از اول فرودین 96 قابلیت اجرایی دارد و تا پایان سال 1400 ادامه‌دار خواهد بود، تصریح کرد: اجرای سند تحول بنیادین از جمله برنامه‌های طرح تحول بنیادین در آموزش و پرورش بوده است که فقط در حد شعار باقی مانده در حالی که کل این سند در دو کلمه «حیات طیبه» خلاصه شده است و بنابراین باید انسان‌های لایقی همچون شهید مصطفی چمران تربیت و وارد جامعه شوند.

وی خاطرنشان کرد:در رتبه‌بندی معلمان که برای آن چندین کتاب نوشته شده است باید بر مبنای همین کار شود و حرکت کرد و جایگاه معلمان در فضای آموزشی ارتقاء یابد.

احمدی‌لاشکی درباره انتشار نامه‌ای از سوی برخی ادارات آموزش و پرورش مازندران مبنی بر طرح فروش اقساطی آجیل شب عید به معلمان که در فضای مجازی نیز منتشر شد، اظهار کرد: اجرای این طرح توهین بزرگی به قشر فهیم و خدوم معلمان است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه معلمان باید از منظر دریافت حقوق به روز باشند، افزود: در سرشماری سال 90 تعداد 9 میلیون و 700 هزار نفر بالای 6 سال بی‌سواد در کشور شناسایی شدند و این در حالی است که مدام حرف از اجرای طرح‌های مختلف نهضت سوادآموزش شد و حتی گفته شد افراد میان‌سال و یا سالمند را سواددار کردند پس چرا باز بیش از 9 میلیون نفر بی‌سواد بالای 6 سال داریم.

احمدی‌لاشکی خاطرنشان کرد: تعداد 101 مدرسه در سطح کشور شناسایی شده است که هر کدام تنها یک دانش‌آموز دارد و بنابراین نباید فضای علمی و رفتاری آموزش و پرورش را از دست داد و این‌گونه مدارس را بدون معلم رها کرد.

وی افزود: به ‌موجب مصوبه مجلس، دولت از طریق خزانه‌ داری کل کشور مکلف شد ماهانه معادل یک‌ درصد از یک‌ دوازدهم هزینه بانک‌ها، مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت و شرکت‌های دولتی سود ده مندرج در پیوست شماره ۳ این قانون را از حساب‌های آنها برداشت و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل‌کشور موضوع ردیف ۱۳۰۴۲۵ جدول شماره ۵ این قانون واریز کند.

وی با اشاره به اینکه به آموزش و پرورش اجازه داده شد تا املاک مازاد برنیاز خود را بر اساس شورای آموزش و پرورش هر شهرستان تغییر کاربری دهد و در این‌ میان شهرداری‌‌ها هم حق گرفت عوارضی را ندارند، بیان کرد: با نگاه علمی اقدام به افزایش حقوق بازنشستگان کردیم و دولت مکلف شد که این موضوع را از اول فرودین 96 اجرایی کند.

نماینده مردم  شهرستان‌های نوشهر، چالوس ‍و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی در پایان درمورد آخرین وضعیت ماجرای صندوق ذخیره فرهنگیان کشور گفت: 60 درصد بانک سرمایه متعلق به معلمان است ولی در این بین یک نفر به تنهایی 3 هزار و 900 میلیارد تومان وام گرفت که حقش نبود و بنابراین تیم 15 نفره تحقیق و تفحص مجلس از ابتدای شروع به‌کار این صندوق یعنی از سال 1374 تا به امروز را مورد بررسی دقیق قرار خواهد داد و سپس نتیجه از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • س- ی
    دوشنبه 23 اسفند 1395-14:14


    فرهنگیان ضعیف ترین قشر تحصیل کرده و زحمتکش جامعه می باشند. که با سرمایه‌گذاری در این صندوق در پی رفع نیازها و مشکلات زندگی خود بودند اما متأسفانه اتفاقات اخیر در این صندوق رخ داد و به مشکلات این قشر زحمتکش افزود.
    امیدواریم مسئولین، این اشتباهات را مد نظر داشته باشند که تا از تکرار آنها جلوگیری شود.