آخرین عناوین

يکشنبه 22 اسفند 1395-8:18 کد خبر:41202

یک اتفاق تاسف برانگیز!!

جلوگیری عضو شورای شهر بابل از ورود رسانه‌ها به منزل شهید/ شهدا شرمنده‌ایم

زمانه به آنجا رسیده است که در قبال برخی از حرکات مسئولان نمی‌دانیم پاسخ شهدا و نسل‌های بعدی را چگونه بدهیم،شهدا شرمنده شما هستیم.


به گزارش خزرخبر و به نقل از بلاغ، همزمان با روز بزرگداشت شهدا جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر بابل شامگاه شنبه ۲۱ اسفند با حضور در منزل شهید اصفهانی به دیدار این بیت معظم رفته ضمن تقدیر از زحمات همسر و مادر شهیدان اصفهانی یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.

در جریان این دیدار دو تن از اهالی رسانه شهرستان بابل جهت پوشش این حرکت ارزشمند پس از اطلاع از موضوع در محل حاضر شدند تا بتوانند رسالت خبری خود را انجام دهند، اما نرگس نوروزی عضو علل البدل سابق شورای شهر که به واسطه استعفای برخی از اعضا به جمع ۱۳ عضو شورای اسلامی در دو سال اخیر پیوست با ممانعت از حضور این افراد اجازه پوشش خبری نداد که نمی‌دانیم دلایل اصلی این موضوع چیست اما این دو عضو رسانه‌ای فعال شهرستان بابل ضمن احترام به مقام شامخ شهدا و جهت جلوگیری از هرگونه تنش احتمالی به احترام و صلاحدید خانم مرمر فیروزپور ریاست شورای اسلامی شهر بابل و  آقایان علی شکری پور، فرامرز ابوالحسنی، حسین منصف و محمدعلی عباسی در نشست فوق شرکت نکردند تا شاید حتی ذره‌ای از منزلت و جایگاه خانواده‌های معظم شهدا کم نشود.

حال در این مجال چند نکته قابل تذکر و سوال است که جهت روشن شدن افکار عمومی مطرح می‌شود:

نمی‌دانیم میزبان این نشست شخص خانم نرگس نوروزی بوده‌اند یا این بیت شریف که حتی اگر هم ایشان بوده باشند شاید به این جمله که مهمان حبیب خداست اعتقادی ندارند که اگر اینطور بود این گونه برخورد نمی‌کردند.

مسئله بعدی آنکه گرفتن عکس و تهیه گزارش خبری برای رسانه‌ها از جمله سایت‌های خبری و کانال‌های فضای مجازی آن هم از این دیدار که می‌توانست الگویی مناسب برای ترویج پاسداشت فرهنگ جهاد و شهادت باشد و وظیفه ذاتی رسانه در تراز انقلاب اسلامی است چه مشکلی برای این خانم ایجاد می‌کرده است؟

سوال بعدی آن که مگر رهبری انقلاب نفرموده است کار کردن برای شهدا و ترویج فرهنگ شهادت کمتر از خود شهادت برکت و ارزش ندارد آیا ایشان می‌خواستند جلوی این تفکر را بگیرند در حالی که حضور مستمر یکی از این خبرنگارها در پوشش خبری کلیه مراسماتی که نام و یادی از شهدا در شهر پایتخت شهدای شمالی کشور بابل برگزار می‌شود بواسطه وظیفه رسانه‌ای زبانزد است و آرشیو این سایت خبری مبین این موضوع است.

اگر و اگر هم شخص این خانم با این دو خبرنگار مشکل داشتند چرا با حضور در بیت این خانواده شهید مخالفت کردند؟

آیا این زیبنده یک عضو شورای شهر در نظام مقدس جمهوری اسلامی است؟

مگر نه آنکه رسانه‌ها چشم بینا و زبان گویای مردم در امورات اجتماعی و اداری در منطقه جغرافیایی محل حضور خود نیستند پس چرا این فرد به خود اجازه می‌دهد و با چه پشتوانه‌ای این کار را انجام می‌دهد؟

فارغ از آنکه این فرد هیچ مسئولیتی در این زمینه نداشته و نمی‌توانست جلوی حضور اهالی رسانه را بگیرد سوال مهمتر آنکه پس حق‌گویی و حق‌جویی شهدا در دفاع مقدس را باید از کجا آموخت و چگونه به نسل حاضر و نسل‌های بعدی انتقال داد؟

با احترام به همه فرهنگیان محترم که فرزندان ایران زمین مدیون زحمات این عزیزان هستند با توجه به اینکه این فرد خود را معلم قلمداد می‌کند آیا واقعا اینگونه حرکات از یک فرهنگی قابل پذیرش است؟

چگونه است که روابط عمومی شورای اسلامی شهر بابل بر حسب وظیفه در این محفل حضور داشت و انعکاس خبری آن در کانال رسمی این شورا نشان دهنده علنی بودن این جلسه دارد اما جای رسانه ها نبود؟

در پایان تنها چیزی که می‌توان به این‌گونه برخوردها نسبت داد شخصی‌نگری اینگونه افراد در مسایل اجتماعی است که حتما در پیشگاه خداوند و مردم ولایتمدار بابل دیده خواهد شد و با عرض پوزش از بیت شریف این شهید بزرگوار که اگر ذره‌ای برای مهمانان و همراهانشان به زحمت افتاده‌‌اند این دو خبرنگار پوزش می طلبند(البته خانواده این شهید بزرگوار اصلا از این ماجرا خبر ندارند که مطمئن هستیم اگر اینگونه بود جلوی این عمل ناپسند را می‌گرفتند) انشاالله اگر سعادت یار باشد حتما در سنگر دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی به اندازه وسع خود انجام وظیفه خواهند کرد.

و کلام آخر :

شهدا شرمنده شما هستیم که در انتخاب‌هایمان اینگونه اشتباه می‌کنیم و به امید آنیم که از دعای خیرتان بهرمند شویم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :