آخرین عناوین

دوشنبه 23 اسفند 1395-20:39 کد خبر:41221

مدیرکل گردشگری مازندران خبر داد:

نوروز متفاوت شعار خدمات سفر مازندران/ جبران لطمه اقتصادی امسال در مازندران با نوروز

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: نوروز امسال با شعار یک نوروز متفاوت در خدمت مسافران و میهمانان نوروزی هستیم.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، جلسه ستاد تسهیلات سفر استان مازندران به ریاست استاندار در سالن شماره یک استانداری و با حضور رؤسای کمیته‌ها و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران استان برگزار شد.

* نوروز متفاوت شعار خدمات سفر مازندران

دلاور بزرگ‌نیا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران در ابتدای جلسه، مازندران را از محدود استان‌هایی عنوان کرد که به طور دائمی خدمات سفر را ارائه می‌دهد و افزود: نوروز امسال با شعار یک نوروز متفاوت در خدمت مسافران و میهمانان نوروزی هستیم.

در ادامه رؤسای کمیته‌های 12 گانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان مازندران گزارش کار خود و نکات و نقطه نظرات را ارائه دادند.

* توزیع 5 هزار فیلم سینمایی در بین مسافران نوروزی

احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و مسئول کمیته فرهنگی ستاد اجرایی سفر با بیان اینکه اهدا رایگان کتاب و محصولات فرهنگی در مبادی ورودی شهرستان‌ها انجام می‌شود، اظهار کرد: فروش میدانی کتاب با یارانه 20 تا 25 درصد، اجرای نوروز‌خوانی قبل از سال تحویل در شهرها و روستاهای استان، محصولات فرهنگی، آثار تجسمی، ساخت المان هفت سین در ساری محمودآباد و تنکابن  و اجرای موسیقی با محوریت محلی و سنتی از برنامه‌های کمیته فرهنگی در نوروز 96 است.

وی تهیه بروشور فرهنگی و اجتماعی و تور‌های رایگان ساری‌گردی و استقرار روحانی در مساجد بین‌راهی را دیگر برنامه‌های مصوب در کمیته فرهنگی عنوان کرد و یادآور شد:  5 هزار سی دی سینمایی بین مسافران توزیع خواهد شد.

* حضور 1400 گشت پیاده خودوریی و موتوری در نوروز امسال

سیدمحمود میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران و مسئول کمیته امنیتی و انتظامی ستاد اجرایی خدمات سفر استان هم در ادامه با بیان اینکه در حوزه انتظامی 7 هزار نفر به ‌کارگیری شده و یک‌هزار و 400 گشت پیاده خودرویی و موتوری انجام وظیفه می‌کنند، افزود: با هماهنگی‌های انجام شده و با دستور کار و طرح ویژه نوروزی نیروها به طور ویژه و حضور پررنگی خواهند داشت.

وی با تاکید بر انجام اقدامات فرهنگی بیان کرد: پنج ایستگاه فرهنگی در جاده‌های ورودی استان پیش‌بینی شده است.

میرفیضی با اشاره به اینکه 53 نقطه در استان ایستگاه پلیس مستقر شده است، افزود: برآورد می‌شود که امسال استقبال زیادی از گردشگران در استان داشته باشیم.

فرمانده انتظامی مازندران گفت: قرار گاه امام علی (ع) به محوریت مرکز استان و 22 قرارگاه دیگر هم در شهرستان‌ها ارائه وظیفه می‌کنند.

*نصب 48 دوربین نظارت تصویری در استان

محمدآفرین محمد زاده مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران و مسئول کمیته حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان با بیان اینکه بخش ایمنی در اولویت دستور کار کمیته است، افزود: لکه‌ گیری آسفالت،شانه‌سازی راه‌ها، خط کشی و علائم مسیرنما  از اقداماتی بوده که انجام شده است.

وی از آماده‌سازی 25 دستگاه ماشین‌آلات خبر داد و گفت: 22 راهدار خانه در راه‌های مواصلاتی استان برای استقرار مسافران وجود دارد.

مسئول کمیته حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر ادامه داد: 173 شرکت حمل و نقل مسافر، 12 پایانه عمومی و بهره‌ گیری از 7 هزار و 637 وسیله نقلیه عمومی در استان آمادگی کامل برای پاسخگویی به نیاز مسافران را دارد.

وی به پیش فروش اینترنتی بلیط اشاره کرد و یاد آور شد: 48 دوربین نظارت تصویری تردد کامل و جامع را با سامانه تصویری کنترل می‌کنند.

* تحویل 6 دستگاه آمبولانس به استان مازندران

مجتبی اکبری مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران و مسئول کمیته خدمات امداد و نجات ستاد اجرایی سفر در ادامه این جلسه با بیان اینکه علاوه بر 30 پست ثابت نیاز است تا در 17 نقطه حادثه‌خیز استقرار داشته باشیم، افزود: با توجه به کمبود آمبولانس در استان 6 دستگاه آمبولانس از سازمان امداد و نجات تحویل گرفته ایم.

وی با اعلام اینکه در طرح ایمنی و سلامت 30 کمپ با حضور جوانان در محورهای مازندران در ورودی و خروجی و اماکن پر تردد مستقر می‌شوند، ادامه داد: 15 تیم صحاب (دوچرخه‌سوار) برای نخستین‌بار در کشور در استان مازندران خدمات ایمنی و سلامت را ارائه می‌دهند.

اکبری از به کارگیری 2هزار و 500 جوان در استان برای ارائه خدمات امداد و نجات خبر داد و گفت: در کمپ‌ها که در سطح استان برپاست خدمات امداد و نجات به صورت شبانه‌روزی اجرا می‌شود.

* جبران لطمه اقتصادی امسال در مازندران با نوروز

محمد محمدپور عمران رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران و مسئول کمیته نظارت و تنظیم بازار استان با اعلام اینکه 20 هزار بازرسی توسط 300 بازرس از مسائل معنوی و فرهنگی تا نظارت بر فعالیت‌های اقتصادی اقامتی و پذیرایی برنامه‌ریزی شده است، گفت: نمایشگاه‌های بهاره در همه شهرستان‌ها در دست اجرا است که در یک‌هزار و 600 غرفه فروش فوق العاده را انجام می‌دهند.

محمدپور با بیان اینکه سرما به اقتصاد استان ما لطمه وارد کرد، ادامه داد: امیدواریم تا بتوانیم این لطمه در اقتصاد را در نوروز امسال جبران کنیم.

* ارائه خدمات پزشکی و سلامت در نوروز

در ادامه جلسه روحانی‌زاده مسئول کمیته خدمات بهداشتی و سلامت و محیط زیست ستاد سفر گفت: 31 پایگاه شهری، 52 پایگاه جاده ای و 16 ایستگاه سلامت جهت ارائه خدمات پزشکی فعالیت خواهند کرد.

وی به فعالیت 143 آمبولانس در استان اشاره کرد و یاد آور شد: یک دستگاه اورژانس هوایی و درمانگاه ها و مراکز بیمارستانی خصوصی و دولتی به طور شبانه روزی انجام وظیفه می کنند.

* بازسازی مبادی ورودی و خروجی شهرها

فرهاد عسگری مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری مازندران و مسئول کمیته امور شهرداری‌های ستاد تسهیلات سفر استان با اشاره به اینکه بازسازی مبادی ورودی و خروجی شهر انجام و مواد نخاله و زباله برداشته شد، افزود: رنگ‌آمیزی‌ها در سطح شهر و المان‌ها نصب شده است.

وی با بیان اینکه تنظیف سرویس بهداشتی عمومی و جمع‌آوری متکدیان انجام گرفته است، افزود: مجوز کنده کاری از 15 اسفند ماه داده نشده است.

* بازارچه دائمی در بخش‌های پرجمعیت روستاها ایجاد شود

جان‌الله عبدی مسئول کمیته امور روستا و دهیاری‌ها با بیان اینکه تنظیف روستاها و اماکن عمومی و امامزاده‌ها انجام شد، صریح کرد: درختکاری و فضای سبز در روستاها انجام گرفته است.

وی با تاکید بر ایجاد بازارچه‌های دائمی در بخش‌های پرجمعیت روستاها در ادامه افزود: ارائه خدمات برای ساماندهی زباله در سطح روستاها و امکانات مورد نیاز فرهنگی هنری با همکاری دستگاه‌ها انجام گیرد و خدمات درمانی و بهداشتی در روستاها افزایش یابد.

* لزوم تشکیل کمیته دریانوردی در ستاد اجرایی خدمات سفر

سیاوش رضوانی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان با بیان اینکه 10  بنر در ارائه نکات ایمنی در سواحل استان نصب می‌شود، افزود: کمیته دریانوردی هم در ستاد اجرایی خدمات سفر تشکیل شود.

وی افزود: برای مسافرانی که به ساحل می آیند هم خدماتی در نظر گرفته شده است.

* آمادگی کامل برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی

در این نشست ربیع فلاح استاندار مازندران با بیان اینکه مازندران از 27 اسفند 94 تا 13 فروردین 95 که مدت 15 روز است بیش از 11 میلیون نفر شب اقامت داشته است، اظهار کرد: این رقم در طول سال به بیش از 42 میلیون نفر شب اقامت در استان رسیده است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه ما میزبان میلیون‌ها نفر از سراسر استان هستیم، اضافه کرد: مدیریت لازم برای ارتقا خدمات به مسافران صورت گیرد تا با رضایت آنان اثر‌بخشی این امر و بهره‌وری را در طول سال داشته باشیم.

فلاح خاطر نشان کرد: ستاد اجرایی خدمات سفر آمادگی کامل برای ارائه خدمات را دارد.

در این جلسه از تمبر اختصاصی ستاد اجرایی خدمات سفر با منظر طبیعی قله دماوند و آثار صنایع دستی استان مازندران رونمایی شد.

*800هزار نفرشب اقامت ظرفیت اسکان در مازندران

براساس این گزارش،دلاور بزرگ‌نیا اظهار کرد: مازندران از محدود استان‌هایی است که به طور دائمی خدمات سفر را ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه از 27 اسفند تا 20 فروردین با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی، خدمات سفر ارائه می‌شود افزود: این ستاد از 12 کمیته تشکیل شده است که بار دیگر در نوروز 96 با شعار یک نوروز متفاوت ارائه خدمت می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران به نوروزخوانی در شهرهای استان در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: ظرفیت اسکان شب اقامت در استان 800 هزار نفر است که نسبت به سال گذشته افزایش 6 درصدی داشته است.

این مسئول با بیان اینکه برای 430 فقره خانه‌مسافر پروانه بهره‌برداری صادر شد، بیان کرد: این تعداد خانه مسافر یک‌هزار و 100 واحد را زیرپوشش خود قرار داده است.

بزرگ‌نیا با اشاره به اینکه با همکاری تشکل‌ها و شهرداری‌ها تورهای استان‌گردی و شهرگردی برگزار می‌شود، ادامه داد: در برخی موارد بیش از هشت تور شهر و استان‌گردی در روز اجرا می‌شود.

وی با اعلام اینکه روستای جنت‌آباد به‌عنوان پایلوت بوم‌گردی در کشور انتخاب شده است، افزود: 50 فقره بوم‌گردی در سراسر استان برای اقامت مسافران در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از اجرا شدن طرح همیار گردشگر در کشور خبر داد و ادامه داد: مانور خدماتی و ترافیکی با حضور 326 دانش‌آموز در سطح استان در 25 اسفند برگزار می‌شود.

بزرگ‌نیا گفت: بروشورهایی برای معرفی جاذبه‌ها، موزه‌ها و مناطق گردشگری استان برای مسافران در نظر گرفته شده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :