آخرین عناوین

سه شنبه 24 اسفند 1395-8:52 کد خبر:41223

اجرای دو پروژه در شهرداری منطقه (1) و منطقه (2)ساری:

بهره برداري از پروژه تعريض خيابان امام زاده عباس / آغاز طرح زيباسازي محله به محله ساري

شهردارن مناطق یک و دو ساری در روزهای پایانی سال،خبر از اجرای دو پروژه در ساری جهت پیشرفت و زیباسازی شهر خبر دادند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري ساري، بصيرت شهردار منطقه يك ساري طي گفتگويي با اعلام اين مطلب كه تعريض خيابان امام زاده عباس ( ع) با قدرت و سرعت در حال اجرا است اظهار داشت: تا پايان سال جاري اين پروژه مورد بهره برداري قرار مي گيرد.

وی ضمن بيان اين مطلب كه تعريض خيابان منتهي به آستانه مباركه امامزاده عباس ( ع ) يكي از پروژه هاي شهرداري مركز مازندران به شمار مي آيد كه سال ها با بي مهري مواجه شده بود گفت: اين پروژه كه از جمله مطالبات شهروندان و بويژه ساكنان اين محدوده است عليرغم سنگيني كار و گستردگي ابعاد و پيچيدگي هاي فني آن در كمترين مدت زمان به بهره برداري مي رسد.

وي با اشاره به اينكه اكنون كار جابجايي تيرهاي برق و لوله هاي گاز به  سرعت دنبال مي گردد افزود : همزمان عمليات زيرسازي خيابان نيز در حال انجام است  تا پس از آن پروژه آسفالت نيز انجام شود.

شهردار منطقه يك ساري با تاكيد بر اينكه اين خيابان در ابعاد و شكل جديد در تعطيلات نوروزي براي شهروندان و مسافران قابل استفاده خواهد بود افزود : براي سرعت بخشيدن به اتمام پروژه سازمانهاي مرتبط با آن مانند فضاي سبز و حمل و نقل و ترافيك و بخصوص سازمان عمران همزمان در حال فعاليت هستند.

بصيرت در پاسخ به پرسشي درباره برخي از پروژه هاي انجام شده در سال جاري توسط شهرداري منطقه يك خاطر نشان كرد : ادامه پروژه بزرگ و سنگين مهار آبهاي سطحي ، آسفالت معابر – ايجاد و احداث خيابان ابوذر و دو پارك در كنار پياده روسازي هايي كه انجام شد از جمله پروژه هاي مهم شهرداري منطقه يك در سال جاري تلقي مي شوند البته براي سال ۹۶ هم چند پروژه بزرگ و اساسي داريم كه بزودي پيرامون آنها اطلاع رساني خواهد شد.

آغاز طرح زيباسازي محله به محله ساري از پايان هفته

برپایه این گزارش،ذاكري شهردار منطقه دو ساري با اعلام اين خبر كه طرح زيباسازي موسوم به محله به محله از پايان هفته آغاز مي شود گفت : تجربه دوران هاي گذشته نشان مي دهد شهروندان بخوبي از اين طرح استقبال كرده و براي اجراي هر چه بهتر آن همراه هميشگي هستند.

ذاكري نخست اقدام به تشريح نحوه اجراي طرح محله به محله كرد و گفت : بر اساس اين طرح تمامي محلات منطقه دو شهرداري ساري طبق يك زمان بندي پيش بيني شده بطور كامل پاكسازي مي شود تا در آستانه سال نو و حضور ميهمانان نوروزي اين منطقه هم مانند دو منطقه ديگر كاملا" پاكيزه و زيبا جلوه كند اما قبل از آن ما به ساكنان هر محله تاريخ پاكسازي را اعلام كرده و تقاضا ميكنيم قبل از آن برنامه خانه تكاني خود را انجام دهند تا پس از اجراي طرح محله به محله ديگر در هيچ محله اي شاهد زباله و نخاله و ديگر مواردي كه نظافت و زيبايي آن محله را مختل مي كند نباشيم .

وي با تقدير از همراهي و همكاري مردم در اجراي اين طرح افزود: خوشبختانه طرح زيباسازي محله به محله با استقبال خوبي مواجه شده و يك گام بلند و مهم براي نهادينه شدن فرهنگ مشاركت در امر پاكيزگي و نظافت محلات به شمار مي آيد.

شهردار منطقه دو ساري در بخش ديگري از اين گفتگو افزايش ۲۵ ميليارد توماني بودجه سال ۹۶ اين منطقه نسبت به سال ۹۵ را مورد توجه قرار داد و تاكيد كرد: اميدواريم با بودجه ۱۳۰ ميليارد توماني سال آينده بتوانيم طرح هاي بزرگي كه در دستور كار داريم را عملياتي كنيم.

وي سپس در پاسخ به پرسشي پيرامون برنامه هاي شهرداري منطقه دو در پيوند با بافت هاي فرسوده اين منطقه خاطر نشان كرد : اقدامات بسيار خوبي از سوي شهرداري هاي مناطق سه گانه انجام شده است به اين معنا كه كليه اماكن موجود در محلاتي كه بافت هاي فرسوده را در بر مي گيرند شناسايي شده است تا در گام بعدي مالكان آنها براي بازسازي و ايجاد موازين ايمني و بطور مشخص مواردي كه خطر ايجاد مي كنند اقدامات لازم را انجام دهند.

ذاكري در ادامه  به فعاليت هاي عمراني شهرداري منطقه دو در سال جاري اشاره كرد و گفت: به باور همه مردم منطقه بزرگترين و مهمترين پروژه شهرداري مهار آبهاي سطحي است كه همچنان ادامه دارد زيرا به دليل شيب شهر و جاري شدن آبهاي سطحي مناطق يك و سه به منطقه دو بيشترين آبگرفتگي ها در اين منطقه بوده است.

وي در همين رابطه احداث چند ده كيلومتر كانال و لايروبي دو آبراه مهم براي هدايت آبهاي سطحي را مورد توجه قرار داد و افزود: به دليل هدايت بيشترين ميزان آب سطحي به منطقه بيشتر از مناطق ديگر در آن كانال احداث شده است و اكنون اين منطقه كه روزگاري بيشترين آبگرفتگي را داشت كمترين ميزان آبگرفتگي را دارد.

شهردار منطقه دو ساري در پايان از همراهي و همدلي ساكنان اين منطقه تقدير نمود و گفت : اميدواريم در سايه اين همدلي و همراهي در سال آينده شاهد اجراي پروژه هايي باشيم كه منطقه دو را به گل سر سبد شهر تبديل مي كند،شهرداري ساري  در ارتباط با صنعت گردشگري هم برنامه هايي دارد كه در زمان خود اطلاع رساني ميشود.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :