آخرین عناوین

جمعه 27 اسفند 1395-8:38 کد خبر:41237

مدیرکل گردشگری مازندران خبر داد:

میزبانی متفاوت مازندران از گردشگران در نوروز 96 / افزایش 6 درصدی اقامت مسافران در استان

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران  گفت: امسال با افزایش ظرفیت‌های اقامتی برای گردشگران نوروزی 800 هزار تخت مهیا شده است.


به گزارش خزرخبر، دلاور بزرگ‌نیا از آمادگی کمیته‌های مختلف ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران برای میزبانی از مسافران در نوروز 96 خبر داد و اظهار داشت: امسال با افزایش ظرفیت‌های اقامتی برای گردشگران نوروزی 800 هزار تخت مهیا شده است.

وی با بیان اینکه با تلاش‌های انجام شده و تعامل شهرداری‌ها شاهد کاهش محسوس چادرخوابی در مازندران هستیم، افزود: تمامی تلاش ما این است تا میزبان مناسبی از مسافران نوروزی 96 در مازندران باشیم.

دبیر اجرایی ستاد خدمات سفر مازندران به استقبال گردشگران از روستاهای مازندران اشاره کرد و گفت: بوم‌گردی و سفر به روستاها در دو سال اخیر مورد توجه قرار گرفته است.

بزرگ‌نیا خاطرنشان کرد: طرح پایلوت بوم‌گردی کشور در روستای جنت‌رودبار رامسر اجرایی شد تا این عرصه مورد مطالعه علمی و کاربردی قرار گیرد.

وی در ادامه از گردشگران خواست تا از خانه مسافرهای دارای مجوز که در مراکز اطلاع‌رسانی معرفی می‌شوند برای اقامت مطمئاً بهره‌مند شوند.

براساس این گزارش،معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران اظهار کرد: ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با 12 کمیته از 26 اسفند ماه فعالیت خود را در دبیرخانه ستاد آغاز کرد که تا 13 فروردین ماه سال 96 ادامه خواهد داشت.

وی افزود: طی این ایام خدماتی که توسط کمیته‌های دوازده گانه ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران انجام می‌شود گزارش‌های آن توسط خبرنگاران حاضر در ستاد به اطلاع عموم مردم می‌رسد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت اسکان در استان به بیش از 800 هزار نفرشب رسید، تصریح کرد: این ظرفیت شامل هتل، متل، هتل آپارتمان، مهمان‌پذیر، کمپینگ، خانه مسافر، اقامت‌گاه‌های بوم گردی، مدارس، زائرسراها، کمپ‌های پارک‌های جنگلی و سایر است.

حسنی با اشاره به افزایش 6 درصدی نفرشب اقامت نسبت به سال گذشته در مازندران، ادامه داد: در حال حاضر این تعداد واحدهای اقامتی پاسخ‌گوی گردشگران است.

وی با اعلام اینکه تمامی واحدهای پذیرایی و اقامتی مازندران آمادگی ارائه خدمات به مسافران نوروزی هستند، تصریح کرد: بحث کنترل و نظارت بر کیفیت خدمات و رعایت نرخ‌های مصوب ابلاغی توسط کشیک‌های نظارتی در این ایام به‌صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با تأکید بر نظارت بر تمامی صنوف خدمات‌رسان طی ایام نوروزی در استان، خاطرنشان کرد: افراد اگر با مشکلی مواجه شدند می‌توانند موارد را با شماره تلفن 33356323 با پیش شماره 011 و یا سامانه ملی 09629 اطلاع‌رسانی کنند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

حسنی گفت: نوروز 95 تله‌کابین رامسر، نمک‌آبرود، عباس‌آباد بهشهر و پارک جنگلی نور از جمله پربازدیدترین اماکن گردشگری بودند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :