آخرین عناوین

جمعه 27 اسفند 1395-20:48 کد خبر:41252

انتقاد امام جمعه قائم‎شهر از وضعیت معیشت مردم:

برخی حتی توقع گلایه را هم ندارند/دولت مشکلات را نمی‌پذیرد و یا به گذشته حواله می‌دهد

امام جمعه قائم‌شهر گفت:رهبر انقلاب سال گذشته را به نام سال اقتصاد مقاومتی نام‌گذاری کرد ،به ‎دلیل عدم رضایت از وضع موجود و به این معنی است که ای مسئولان! حرف نزنید و عمل کنید.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، آیت‌الله علی معلمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با بیان اینکه انسان با عمل خویش به آن دنیا می‌رود، اظهار کرد: انسان از مال دنیا دست خالی می‌رود مگر آنکه آن را در راه خدا خرج کرده باشد.

وی با اشاره به اینکه در روزهای پایانی سال و در آستانه آغاز بهار قرار داریم، افزود: فصل بهار، فصل رویش مجدد طبیعت است و کسانی که اهل داد و ستد و تجارت هستند و کسانی که در ادارات کار می‌کنند در پایان سال تراز نامه مالی و سود و زیان طول سال را محاسبه می‎کنند و درباره انسان‌ها هم همین‎گونه است و هر کسی که از حسابرسی خود غافل شود خسارت می‎بیند.

امام جمعه قائم‎شهر گفت: باید در امور اخلاقی و رفتاری نیز خود را بررسی کنیم که امسال چه کرده‌ایم و در سال آینده چه تحولی در ما باید اتفاق بیفتد.

معلمی خاطرنشان کرد: امسال حوادث تلخ فراوانی همچون حادثه قطار دامغان، آتش‌سوزی پلاسکو، انفجار نیروگاه برق علی‌آباد و طوفان مازندران را پشت سر گذاشتیم.

وی با بیان اینکه قائم‎شهر به نام امام زمان(عج) نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: نمازگزاران زیادی برای ادای فریضه نماز ظهر جمعه حاضر شده‎اند اما به نسبت جمعیت دچار خسران هستیم زیرا نماز جمعه مشهد عام مسلمین است و مؤمنان در دید و بازدیدهای عید، دوستان و آشنایان را به نماز، نه‌تنها نماز جمعه بلکه به اصل نماز و یاد خدا سفارش کنند که اگر از یاد خدا غافل شویم و سپس طلب رحمت و رضوان داشته باشیم، کار برای ما سخت خواهد شد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان با بیان اینکه دو انتخابات را در سال جدید پیش‌رو داریم، عنوان کرد: هم انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و هم انتخابات ریاست جمهوری هر دوی آن‌ها دارای اهمیت است اما مهم‌تر از این‌ دو حضور ملت در صحنه به‌شمار می‌رود.

*برخی در شرایط موجود حتی توقع گلایه را هم ندارند

معلمی افزود: باید بدانیم که فرصتی که قانون اساسی برای اداره کشور در اختیار ما گذاشته است، واقعاً اثرگذار است و دورانی که دولت در آن هر کسی را که خود مایل بود بر سر کار می‎آورد، گذشته است و اکنون همه کارها در دست مردم است، از اعضای هیأت اجرایی، برگزار کنندگان، فرمانداران، بخشداران که همه آنها افراد معتمد و متدین هستند و اهل خیانت به مردم نیستند و رأی ما، رأی واقعی است و هر کسی را که تاکنون مردم خواستند پیروز انتخابات شد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت کنونی کشور گفت: نسبت به شرایط موجود حتی توقع گلایه را هم ندارند و حتی گله را هم تعبیر به تخریب می‌کنند اما می‎بینیم رهبر انقلاب که سال گذشته را به نام سال اقتصاد مقاومتی نام‌گذاری کرده بود به‎دلیل عدم رضایت از وضع موجود امسال را نیز به نام سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نام‌گذاری کرد و به این معنی است که ای مسئولان! حرف نزنید و عمل کنید.

*نباید دروازه واردات را برای ورود اجناس چینی باز گذاشت

امام جمعه قائم‌شهر افزود: اینگونه نیست که اقتصاد مقاومتی امری خیالی باشد بلکه مصادیق فراوان و نیاز به برنامه‌ریزی و اراده دارد.

معلمی خاطرنشان کرد: تقویت تولید داخل، جلوگیری از واردات غیر ضروری از جمله راهکارهای اقتصاد مقاومتی است، نه آنکه دروازه واردات را برای ورود اجناس چینی باز بگذاریم تا تولید داخل توان رقابت با آن را نداشته باشد.

*دولت مشکلات را نمی‌پذیرد و یا به گذشته حواله می‌دهد

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب فرمودند «کارهای ضروری اقتصاد مقاومتی آنگونه که می‎بایست، انجام نشد» اظهار کرد: اگر ما به این حرف پیش از این اشاره می‎کردیم، می‎گفتند مخالف دولت است اما اینگونه نیست و آرزوی ما توفیق دولت است چرا که موفقیت دولت سبب موفقیت نظام و ملت است اما متأسفانه دست‎اندرکاران نمی‎خواهند اشکالات کار را بپذیرند یا آن را به گذشته حواله و یا به ‎گونه‎ای توجیه می‎کنند که اخیراً سخنگوی دولت در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی خواستار تشکر از فرزندان پرتلاش نظام شده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان بیان کرد: وزیر اطلاعات گفته است بیش از 800 میلیارد تومان از برداشت‌های نامشروع که  این کارها از مصادیق فساد است، از صندوق ذخیره فرهنگیان به آن باز گردانده شده است.

*برخی گاز را گران کردند اما یارانه بیشتر نشد

معلمی افزود: عده‌ای می‎گویند اگر دولت دیگری بیاید یارانه افزایش می‎یابد اما سخنگوی دولت گفته است برای افزایش یارانه باید قیمت بنزین و گاز را گران‎تر کنیم.

معلمی با بیان اینکه آنها گاز را گران‎تر کردند اما یارانه بیشتر نشد و این یعنی پرداخت یارانه منحصر به هزینه گاز و بنزین نیست بلکه می‎توان از هزینه‎های جاری و تشریفاتی کم کرد، گفت: می‌خواهیم در سفرهای خارجی با کشورهای پیشرفته دنیا رقابت کنیم و سفری را شاهد بودم که برای حضور در اجلاس بین‎المللی از کشور هندوستان با بیش از یک‎میلیارد و 300 میلیون جمعیت سه نماینده آمدند اما از ایران آن زمان با کمتر از 60 میلیون جمعیت 6 نماینده فرستاده شده بود.

*اعتبارات عمرانی گاهاً 20تا30 درصد تخصیص می‌باید

امام جمعه قائم‌شهر در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: نوبخت سخنگوی دولت گفته است که سال گذشته اعتبارات عمرانی بیشتر از اعتبارات جاری تصویب شد اما باید واقعیت را نیز می‌گفت که از این اعتبارات مصوب چه مقدار تخصیص یافته است زیرا اعتبارات جاری به‎طور کامل پرداخت می‎شود اما اعتبارات عمرانی گاهاً 20-30 درصد پرداخت می‎شود.

معلمی با اشاره  به ایام حضور کاروان‎های راهیان نور در مناطق جنگی عنوان کرد: همان‎طور که رهبر انقلاب فرمودند: «خاطره‌های دفاع مقدس ثروت است و باید آن را حفظ کنیم»، دشمن می‎خواهد روحیه دفاع نداشته باشیم و در این مسائل غفلت کرده و دوران دفاع را فراموش کنیم اما نباید اجازه دهیم که خواست دشمن اتفاق بیفتد.

*ملت انقلابی نباید چشمش به دست دشمن باشد

وی بیان کرد: کشوری که دارای دانشمندانی است که برد موشک‎های ساخت آنها از 2 هزار کیلومتر عبور می‌کند، اگر سرمایه‎گذاری، اراده و برنامه‎ریزی باشد، می‎توانیم به آنجا برسیم چرا که در کشورهای صاحب این صنعت نیز دست بشر در کار بوده است و ما نیاز به عزم و اراده و همت برای روی پای خود ایستادن داریم و آرزوی ما نیز همین است.

خطیب جمعه قائم‎شهر با بیان اینکه ملت انقلابی نباید همیشه چشمش به بیرون و دست دشمن باشد، اظهار کرد: دشمنان به ما رحم ندارند و ما را ذلیل می‎خواهند، و می‎خواهند ارزش‎های 30 ساله ما را بر باد دهند تا مثلاً بیایند و مشکلات معیشتی و اقتصادی ما را حل کنند.

معلمی در پایان گفت: اگر اراده واقعی برای حل مشکلات وجود داشته باشد و تمام همّ خود را برای مذاکرات نگذاریم این مشکلات حل خواهند شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :