آخرین عناوین

شنبه 28 اسفند 1395-9:23 کد خبر:41261

معاون عمرانی استانداری مازندران اعلام کرد:

شرایط مهیای مازندران برای میزبانی گردشگران نوروزی

معاون عمرانی استانداری گفت: اقدامات انجام شده برای استقبال از مسافران نوروزی طبق گزارشات خیلی خوب است و شرایط مازندران برای میزبانی گردشگران نوروزی مهیاست.


به گزارش خزرخبر،علی نبیان معاون عمرانی استانداری مازندران، با بیان اینکه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان تشکیل شده و کمیته‌های استانی فعال هستند، اظهار داشت: وضعیت اقدامات انجام شده برای استقبال از مسافران نوروزی طبق گزارش‌هایی که ادارات شهرستان‌ها به ستاد مرکزی ارسال کردند خیلی خوب است و با این شرایط امیدوار هستیم که وضعیت نسبت به سال گذشته بهتر باشد.

جانشین رئیس ستاداجرایی هماهنگی خدمات سفر مازندران با اعلام اینکه به ریاست استاندار، ستاد تسهیلات سفر با حضور رؤسای ستادهای شهرستانی تشکیل جلسه داد و جزییات کارها و برنامه ها توسط مدیران و رؤسای ستادها اعلام شد، اظهارداشت: هر ۱۲ کمیته استانی برای استقبال از مسافران نوروزی و خمات‌رسانی فعال هستند.

نبیان تصریح کرد: استاندار احکام فرمانداران هر ۲۲ شهرستان را برای ریاست ستادهای شهرستانی صادر کرده و رؤسای ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان‌ها نیز به عنوان دبیران ستاد وظایف را انجام می‌دهند.

وی درباره برنامه فعالیت نوروزی فضاهای گردشگری زیر نظر این سازمان، تصریح کرد: برای ۱۵ موزه و سایت موزه استان در شهرستان‌ها کشیک نوروزی در نظر گرفته شده و قرار است در ۲ شیفت صبح و عصر فعال باشند.

معاون عمرانی استانداری مازندران در خصوص نمایشگاه ها و بازارچه های صنایع دستی در ایام تعطیلات نوروز، اذعان داشت: در سال جاری در سراسر استان ۱۲ نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی داریم که نسبت به سال گذشته ۴ بازارچه افزایش یافته است که  ۴بازارچه امسال در گستره ملی برگزار می‌شود.

نبیان از نظارت ترکیبی بر اماکن اقامتی و تأسیسات گردشگری مازندران در تعطیلات نوروز خبر داد و افزود: در نظارت‌های ترکیبی، کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، شبکه بهداشت و اداره اماکن نیروی انتظامی از اماکن و تأسیسات گردشگری دیدن خواهند کرد.

وی با بیان اینکه یک اتفاق خوب هم امسال افتاده که طرح همیار گردشگر است و با همکاری آموزش و پرورش اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: حدود ۴۰۰ نوجوان دانش‌آموز با کاورهای مخصوص که طراحی شده در این طرح به کمک ساماندهی گردشگری و سفرهای نوروزی خواهند آمد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :