آخرین عناوین

شنبه 28 اسفند 1395-19:52 کد خبر:41271

رئیس میراث فرهنگی و صنایع دستی بابلسر خبر داد:

بازرسی از‌ اماکن عمومی و بهداشت و هتل‌ها و اقامتگاه‌ها

رئیس میراث فرهنگی و صنایع دستی بابلسر گفت: در روزهای تعطیلات نوروزی علاوه بر نظارت بر اماکن عمومی ، بازرسی‌های گسترده‌ای از هتل‌ها و اقامتگاه‌ها خواهیم داشت.


به گزارش خزرخبر،شهر ساحلی بابلسر که از شمال به دریای خزر، از شرق به بهنمیر، از غرب به فریدونکنار و از جنوب به هادی‌شهر وصل است، از جمله شهرهای زیبا و گردشگری استان مازندران است که به صورت کامل در منطقه جلگه‌ای و در کنار ساحل دریای خزر واقع شده است.

بابلسر علاوه بر سواحل زیبا و جاذبه‌های گردشگری دارای آثار تاریخی و باستانی است که بقعه امامزاده ابراهیم(ع)، بقعه بی بی سر روضه، ساختمان شهرداری، سازمان مرکزی دانشگاه مازندران، برج ساعت، پل معلق اول بابلرود و بنای گمرک بابلسراز جمله آثار تاریخی این شهرستان است.

برپایه این گزارش،رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بابلسر اظهار کرد: این اداره در روزهای تعطیلات نوروزی علاوه بر بازرسی‌ها و نظارت‌های تخصصی خود به صورت کمیته‌ای هم به همراه اداره صنعت، معدن و تجارت، اداره نظارت بر اماکن عمومی و بهداشت و درمان، تعزیرات و فرمانداری بازرسی‌های گسترده‌ای از هتل‌ها، متل‌ها و اقامتگاه‌ها خواهیم داشت.

میثاق جعفریان افزود: همچنین نظارت بر سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها بسیار حائز اهمیت است که در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: نرخ نامه‌ای که از سوی اداره میراث فرهنگی ابلاغ شده است به تمامی هتل‌ها و اقامتگاه‌ها اعلام شد که در صورت تخلف، برخورد قانونی خواهد شد.

جعفریان اضافه کرد: خوشبختانه در نوروز سال گذشته هتل‌ها و متل‌ها هیچ تخلفی در نرخ‌نامه انجام نداده‌اند و امیدواریم در سال جاری هم همانند سال گذشته به نرخی که به آنان ابلاغ شده، پایبند باشند.

وی در پایان گفت: در روزهای نوروز سال گذشته از 26 اسفندماه تا 13 فروردین، یک میلیون و 504 هزار نفر شب مسافر در بابلسر اقامت کردند.

شهرستان بابلسر دارای 44 هزار خانوار برابر با 138 هزار نفر جمعیت است که در سه بخش، سه شهر و 63 روستا سکونت دارند.

در سال گذشته حدود 10 میلیون مسافر و گردشگر در شهرستان ساحلی بابلسر حضور یافتند که از این تعداد یک میلیون و 504 هزار نفر-شب اقامت مربوط به تعطیلات نوروز بوده است.

فرماندار بابلسر اظهار کرد: برای نوروز امسال حدود 100 هزار تخت آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است که از این تعداد بیش از 40 هزار تخت مربوط به هتل‌ها، متل‌ها و مجتمع‌های اقامتی و بقیه خانه‌مسافر است.

سید علی اسد افزود: ستاد تسهیلات نوروزی در فرمانداری بابلسر فعال شده است که شامل پنج کمیته اسکان، انتظامی، درمانی، عمرانی و فرهنگی است.

وی با بیان اینکه سه پایگاه هلال احمر در ورودی‌های شهر بابلسر استقرار می‌یابند، تصریح کرد: بسته‌های فرهنگی و برشورهای مربوط به معرفی جاذبه‌های گردشگری بابلسر و نقشه راه به آنان ارائه می‌شود.

فرماندار بابلسر ادامه داد: به طور معمول مسافران نوروزی از اواخر اسفند در بابلسر حضور می‌یابند و تقاضای ما از شهروندان بابلسری این است که برای جلوگیری از مشکلات آب شرب؛ شست‌وشو و خانه تکانی را تا قبل از این تاریخ به اتمام برسانند.

وی بیان کرد: امیدواریم با اتمام هر چه زودتر آبرسانی به شهرهای گروه الف، مشکل آب شرب این شهرستان به طور کلی مرتفع شود و همه مسافران و شهروندان بتوانند از حضور در شهر زیبای ساحلی بابلسر لذت ببرند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :