آخرین عناوین

چهارشنبه 2 فروردين 1396-9:4 کد خبر:41327

بلاغ گزارش می‌دهد:

آنکه در راحت و تنعم زیست؛ او چه داند که حال گرسنه چیست

متولیان استانی در حالی تلاش دارند که اوضاع اقتصادی مازندران را عادی جلوه دهند که برخی از اقشار مردمی با مشکلات بسیار جدی مواجه هستند.


خزرخبر: اوضاع اقتصادی مازندران مناسب است، رکود و تورم در استان کاهش پیدا کرد، بیش از 100 هزار شغل در مازندران ایجاد شد، کشاورزان مشکلی ندارند، بسیاری از روستاهای استان از نعمت اینترنت برخودار هستند، طلاق در مازندران کاهش پیدا کرد، تعداد غرقی‌های دریا نسبت به دولت قبل کمتر شد، میزان تصادفات جاده‌ای کم شد، در روزهای اخیر هم بحث پرداخت بلاعوض مرکبات مطرح است که احتمالا در اختیار همه کشاورزان بدون کمی و کاستی قرار می‌گیرد و اصلا مشکلی در استان وجود ندارد، به احتمال بسیار زیاد در مراکز درمانی هم مشکلی وجود ندارد، اصلا مازندران مدینه فاضله است، دولتمردان فعلی اوضاع اسفناک از دولت قبل را تحویل گرفتند ولی با تلاش های انجام شده همه مشکلات مردم حل و فصل شده فقط متولیان استانی الان فقط نشستند و گزارش عملکرد ارائه می‌دهند.

در روزهای اخیر استاندار مازندران در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی از عملکرد خویش دفاع کرد و با صراحت اعلام کرد که تیم اقتصادی دولت در مازندران موفق عمل کرد.

نماینده دولت در استان با ارائه برخی آمارها، که بییشتر روی کاغذ کارائی دارد و در عمل مردم با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند، سعی دارد اعلام کند که پس از برجام رشد اقتصادی کشور مطلوب بوده و وعده دولت در این بخش عمل شد، به تقلید از رئیس جمهور که گفته بود شرمنده مردم نیست چرا که به همه وعده های انتخاباتی خود به مردم عمل کرده است.

اما آنچه را که رئیس اتاق بازرگانی مازندران در روزهای اول سال 95 گزارش داده بود، تعطیلی 803 واحد تولیدی مازندران بود و در نهایت با برگزاری جلسات ستاد تسهیل و ارائه بسته رونق اقتصادی همچنان 577 واحد تولیدی در انتظار دریافت تسهیلات هستند و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران هم به صورت غیر مستقیم به وجود رکود تولید در استان اشاره کرد.

در روزهای اخیر، آمار نگران کننده فقر 20 هزار دانش آموز مازندرانی و نیز مشکلات جدی جامعه کارگری در استان مبین مشکلات جدی اقتصادی مردم در روزهای پایانی سال است.

متولیان استانی در حالی بحث سفرهای خارجی را پیش می‎کشند که این سفرها چندین سال است که در حال انجام است، ولی با وجود این سفرها شاهد توسعه کار و اشتغال در استان نبودیم.

از سفر مسئولان استان مازندران به آستاراخان حدود دو سال گذشت، آیا بعد از دو سال نباید فواید این سفر که بحث توسعه صادرات بوده است نصیب مردم استان شود، استاندار مازندران می‌گوید اقدامات خوبی انجام شده، با فرض اینکه مردم هم قبول کنند، لطفا مصوبات این سفر و اقداماتی که انجام شده را در اختیار رسانه‌ها قرار دهید تا حداقل از حوزه رسانه مردم توجیح شوند که این سفرها واقعا اثر بخش بوده است.

در پایان هم انتظار داریم که متولیان استان هنگام ارائه گزارش عملکردها کمی از سفره رنگین خویش فاصله گرفته تا حداقل در گفتار چیزی را بیان نکنند که افکار عمومی جریه دار شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :