آخرین عناوین

پنجشنبه 3 فروردين 1396-19:31 کد خبر:41362

دبیر کمیته دهیاری های مازندران اعلام کرد:

۶۰۰ روستای مازندران هدف گردشگری

دبیر کمیته دهیاری‌های استان گفت: روستاهای هدف گردشگری به ۶۰۰ روستا افزایش یافته و از 26 اسفند تا دوم فروردین، 613 هزار نفر شب اقامت در روستاهای استان انجام شد.


به گزارش خزرخبر،روح الله علیزاده در ستاد خدمات سفر استان مازندران را یکی از قطب های گردشگری کشور برشمرد و افزود: اقامت ۱۱ میلیونی در نوروز سال ۹۵ و همچنین بیش از چهل میلیون شب اقامت در طول سال ۹۵ بیانگر اهمیت جایگاه گردشگری مازندران در  سطح کشور است.

وی وجود ساحل زیبای استان، دامنه‌ها و تپه‌های جنگلی و کوهستانی، قله دماوند به‌عنوان بام ایران، غارهای بسیار زیبا، آبشارهای متنوع، رودخانه‌های خروشان، آب‌های متعدد سرد و گرم معدنی، چشمه‌ها و تالاب‌ها، شبه جزیره ماینکاله، پناهگاه‌های حیات وحش و جاده‌های توریستی را پاسخگوی ذائقه‌های مختلف گردشگران داخلی و خارجی برشمرد.

علیزاده دلیل تقویت گردشگری روستایی را اهمیت اقتصاد گردشگری برشمرد و افزود: در سال گذشته حدود ۲۵ مجوز بوم‌گردی صادر کرده‌ایم اما در سال ۹۵ این رقم به بیش از دوبرابر و به تعداد ۵۴ مجوز رسیده است، همچنین، وجود تورهای خصوصی و حتی رایگان در نقاط مختلف استان موجب تقویت ذائقه گردشگری روستایی شده و گردشگران می‌توانند از مناطق بکر روستایی دیدن کنند.

وی با بیان اینکه روستاهای هدف گردشگری مازندران در سال ۹۵ به حدود ۳۰۰ مورد رسیده است، افزود: این روستاها در سال جاری به ۶۰۰ مورد خواهند رسید.

علیزاده یکی از اولویت‌های دبیرخانه دهیاری‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان را بازاچه‌های محلی برشمرد و خاطرنشان کرد که این بازارچه‌ها رونق‌بخش اقتصاد روستا هستند و موجب بالا رفتن انگیزه تولید در روستا می‌شود، چرا که عرضه محصولات و فرآورده‌هایی مانند صنایع‌دستی، کشاورزی و لبنی را افزایش خواهد داد.

وی با بیان اینکه تجاری‌سازی و بازاریابی در حوزه فرآورده‌های روستایی به اقتصاد پویا کمک خواهد کرد، افزود: این امر موجب ایجاد شور و نشاط برای گردشگران نیز خواهد بود چرا که بدون واسطه از تولید کننده در حوزه توانمندی‌های روستایی خرید خواهند کرد.

وی با اشاره به رصد هر روزه آمار حضور اقامتی و غیراقامتی در تمام استان گفت: میزان بازدید از اماکن گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی ثبت می‌شودتا بتوانیم میزبان خوبی در ۳۲۰۰ روستا و ۱۱۰۰ دهیاری استان برای گردشگران باشیم.

وی گفت: تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان دارای دهیاری هستند و یا بعضاً در حال طی مراحل قانونی آن هستند و دهیاران ما بر مبنای جمعیت و قانون مشخص‌شده به‌ صورت نیمه‌ وقت و تمام‌ وقت در ورستا حضور دارند.

علیزاده با بیان اینکه باران مانع حضور گردشگران نشده است، افزود: در اولین روز سال جدید، حدود ۳۵۰ هزار نفر شب اقامت در روستاهای استان داشته‌ایم. 

علیزاده اظهار داشت: مازندران با داشتن بیش از سه هزار روستا با طبیعت بکر و زیبا آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران بوده که تاکنون استقبال خوبی در این زمینه شده است.

وی افزود: 45 درصد جمعیت استان را روستاییان تشکیل می‌دهند که با ارائه خدمات در زمینه گردشگری توانستیم شاهد رونق اقتصادی در بخش گردشگری روستایی باشیم.

علیزاده تصریح کرد: از 26 اسفند تا دوم فروردین، 613 هزار نفر شب اقامت در روستاهای استان انجام شد.

علیزاده گفت: بیشتر ذائقه مسافران و گردشگران روستاهای ساحلی و جنگلی بوده که در ادامه گرم‌تر شدن هوا در مناطق کوهستانی نیز پیش‌بینی می‌شود با تغییر جوی این مناطق هم شاهد حضور گردشگران باشند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، افزود: حضور گردشگران و مسافران در روستاها می‌تواند فرصتی برای روستاییان باشد تا با ارائه محصولات و تولیدات داخل در زمینه عرضه محصولات کشاورزی، صنایع چوب معرق، بافندگی، نمدبافی و فرش‌بافی، جاجیم، تجاری سازی محصولات و غذاهای سنتی گامی مثبت در جهت ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی بردارند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :