آخرین عناوین

پنجشنبه 3 فروردين 1396-22:53 کد خبر:41373

روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري ساری خبر داد:

تور ساري‌گردي و استقبال مسافران نوروزي/تصاویر

شهرداري ساري براي ايجاد نشاط شهروندي تور ساري‌گردي را براي شهروندان و مسافران نوروزي راه اندازي كرد كه مورد استقبال گردشگران قرار گرفت.


 به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري ساري، چند سالي است شاهد فعاليت تور ساري‌گردي در مركز مازندران هستيم كه با هماهنگي شهرداري‌ ساري هدايت مي‌شوند.

تور ساري ‌گردي، براي مسافراني كه مازندران را مقصد سفر خود انتخاب كردند روزهاي خوبي را براي گردشگران و شهروندان ماندگار كرده است.

از ابتداي سال نو تاكنون سه روزي مي‌گذرد اما همين كه در شهر تردد مي‌كنيم مسافراني ديده مي‌شوند كه در حال پرس ‌وجو براي همراه شدن با تور ساري‌گردي هستند و اين فال نيكي است كه نشان مي‌دهد تاكنون اين تور مسافرتي درون شهري امتحان خود را در مركز مازندران خوب پس داده‌ است.

چهار سالي است تورساري‌گردي در مركز مازندران فعال شده است و علاوه بر مسافران، شهروندان زيادي هم از اين تورها استقبال مي‌كنند و اين طرح يك تير و دونشاني است كه برخي از خانواده‌هاي كم درآمد هم بتوانند در ايام تعطيل با خانواده همراه باشند و لحظاتي خوش را براي خود ماندگار كنند.

نوري يكي از شهروندان ساروي است كه  در امام زاده يحيي ساري با جمعي از مسافران ساير استان‌ها و دوستان خود همراه بود و با ابراز رضايت از اينكه تور ساري‌گردي سبب شد تا از عمارت تاريخي كلبادي‌ بازديد كند، گفت: ۵۲ سال از سنم مي‌گذرد فقط نامي از خانه كلبادي را شنيده بودم با توجه به اينكه در جنوب مركز مازندران زندگي مي‌كنم تاكنون نمي‌دانستم خانه كلبادي در كجاي ساري واقع شده است.

وي با بيان اينكه وقتي فرزندانم تور ساري‌گردي را به ما معرفي كردند امسال با همسرم همراه شديم، افزود: بنا به وعده سرپرست گروه قرار است به چند ييلاق و روستاهاي ساري هم برويم.

در اين تور كه مسافران زيادي براي بازديد به اماكن متبركه و امام‌زاده‌هاي شهرستان ساري همراه شده بودند خانمي از استان همدان اظهار كرد: شب گذشته با خانواده وارد ساري شديم و يكي از مدارس را براي اسكان انتخاب كرديم از ابتداي ورود تور ساري‌گردي از طريق آموزش و پرورش به ما معرفي شد و از صبح امروز در  قالب دو اتوبوس در حال بازديد از اماكن ديدني اين شهر هستيم.

مسافران مشهدي، سمناني، زنجاني، تبريزي، اردبيلي، و نيشابوري در تور ساري‌گردي حضور داشتند كه اغلب فرهنگي بودند و تعداد كمي هم از مشاغل آزاد اما همراه شدن با تور را اقدامي موثر براي كاهش ترافيك، تصادفات، شناساندن مواهب خدادادي و استفاده از امكانات ويژه تفرجگاه‌ها  كه شامل ساحل، دريا، كوه و دشت مي‌شود را اشاره كردند.

امسال تور ساري‌گردي براي نخستين‌بار با تور طبيعت‌گردي و بوم‌گردي توام شده است تور آفرود و سافاري از سري تورهايي است كه با اتوبوس امكان‌پذير نيست اما با تمهيداتي كه از سوي تور ساري‌گردي ديده شد سفر با خودروهاي شاسي بلند هم به مناطق ييلاقي هم صورت گرفت.

روزانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر از طريق تور ساري‌گردي به سفر درون شهري مي‌پردازند و در نخستين روز از اين سفر سه گردشگر آلماني با اين تور گردشگري در ساري همراه شدند.

تور ساري‌گردي  شامل بسته مسافرتي داخل شهري از اماكني همچون عمارت تاريخي كلبادي، حمام وزيري، مسجد جامع تاريخي فرح‌آباد، ساحل درياي مازندران، امام‌زاده يحيي، امام‌زاده عباس، تكيه پهنه‌كلا ، تور طبيعت‌گردي شامل آبشارها، چشمه‌ها، روستاهاي هدف گردشگري مانند باداب سورت، درياچه الندان، چورت، آبشاراوبن، گرگين آباد و ساير اماكن گردشگري است.

تور ساري‌گردي از اول تا دوازدهم فروردين هر روز در دو نوبت صبح و عصر در مركز مازندران استمرار دارد و هشت اتوبوس مسافران را به اماكن تفريحي، توريستي، مذهبي و طبيعي به صورت رايگان جابجا مي‌كند.

اين سفر فقط مختص مسافراني نيست كه با اتوبوس با تور همراه مي‌شوند گردشگران و شهروندان با خودروهاي شخصي هم در تور مسافرتي شركت كرده و از موقعيت سفر داخلي بهره‌مند مي‌شوند.

امسال با همت شهرداري ساري كمپ گردشگري در مبادي ورودي شهر با طراحي سبك زندگي سنتي و بومي ايجاد شده است كه احياگر فرهنگي محلي مازندران است در اين كمپ‌ها با توزيع بسته‌هاي فرهنگي از گردشگران ميزباني مي‌شود تا جاذبه‌هاي توريستي و گردشگري ساري به مسافران معرفي شود.

مسافراني كه در تور ساري‌گردي شركت مي‌كنند با مشاركت در مسابقه‌اي كه از سوي سرپرست تور ساري‌گردي برگزار مي‌شود از جوايز نفيس هم بهره‌مند مي‌شوند.

حضور ليدرهاي تور ساري‌گردي ملبس به پوشش محلي سبب استقبال مسافران غير بومي شده است تا حدي كه راغب بودند با اينگونه پوشش عكس يادگاري بگيرند.

سال گذشته شهرداري ساري در گردشگري رتبه برتر كشور را در ايام نوروز كسب كرد و ۷ هزار و ۲۰۰ نفر از تور ساري‌گردي استقبال كردند و پيش‌بيني مي‌شود امسال اين تعداد افزايش يابد.

شهرداري ساري در اجراي تور ساري‌گردي نه تنها به معرفي جاذبه‌هاي گردشگري، طبيعي، تاريخي و مذهبي پرداخته است بلكه احياگر فرهنگ بومي در بحث سبك زندگي كه شامل غذاهاي سنتي و اقامتگاه‌هاي روستايي و ييلاقي و ... نيز شده است.

تور ساري‌گردي با همكاري شهرداري ساري، معاونت فرهنگي اجتماعي شهرداري و شركت خدمات گردشگري بهشت پنهان و تپورستان هر ساله در مركز مازندران برگزار مي‌شود.

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :