آخرین عناوین

جمعه 4 فروردين 1396-8:59 کد خبر:41378

بخشدار یانه‎سر بهشهر اعلام کرد:

روستاهای مشمول حق شورایی در «یانه‎سر» از 37 به 49 رسید/انتخابات شوراها در 12 روستا پس از 4 دوره

بخشدار یانه‎سر بهشهر گفت: تعداد روستاهای مشمول حق شورایی در این بخش براساس ابلاغیه جدید، از 37 به 49 افزایش یافته است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس،حسین نجفی اظهار داشت: بخش یانه‎سر دارای 53 روستا است که از این تعداد، در چهارمین انتخابات شوراهای اسلامی، 37 روستا مشمول قانون انتخاب شوراها در روستا بودند.

وی افزود: نظر به ابلاغ آخرین سرشماری نفوس و مسکن و ایجاد زمینه قانونی برگزاری انتخابات شوراها، روستاهایی که از پنجمین دوره انتخابات می‎توانند از حق شورایی برخوردار باشند، افزایش یافته است.

بخشدار یانه‎سر بیان کرد: بر همین اساس، تعداد روستاهای برخوردار از امتیاز شورا در بخش یانه‎سر، از 37 به 49 روستا رسید.

رئیس ستاد اجرایی انتخابات بخش یانه‎سر ادامه داد: وجود شورای اسلامی در روستاها سبب ایجاد فرهنگ مشارکت عمومی، درک متقابل، شناخت ظرفیت‎ها و استعدادها، آشنایی با نظام اداری و در نتیجه پیشرفت این مناطق می‎شود و لازمه آن نیز حضور افراد توانمند در صحنه انتخابات و انتخاب آنها از سوی مردم است.

وی در پایان گفت: نظر به اینکه حضور حداکثری مردم در انتخابات مورد تأکید همه دست‎اندرکاران امر انتخابات و مورد توصیه مقام معظم رهبری است، لذا اطلاع‎رسانی خوبی در سطح روستاهای بخش یانه‎سر به‌ویژه روستاهایی که پس از سال‎ها در آن انتخابات شوراها برگزار می‌شود، صورت گرفته است تا مردم بتوانند با آگاهی کافی، سرنوشت منطقه خود را نیز در کنار انتخاب رئیس جمهور رقم بزنند.

براساس این گزارش، جمعیت بخش یانه‎سر که در سرشماری 85 بیش از 6 هزار نفر بود، در سرشماری نفوس و مسکن سال 95 از 11 هزار نفر فراتر رفت.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :