آخرین عناوین

شنبه 5 فروردين 1396-12:18 کد خبر:41405

رئيس اداره میراث فرهنگی و گردشگری نکا خبر داد:

برپايي غرفه‌هاي صنايع‌دستي و خدمات بوم‌گردی سنتی در روستا سه‌کیله نکا

رئيس اداره میراث فرهنگی و گردشگری نکا گفت: بوم گردی در روستاها با قوت بیشتری انجام می‌شود تا ضمن شناساندن آداب و رسوم منطقه، منبع درآمدی برای روستاییان ایجاد شود.


به گزارش خزرخبر، ایزدی رئيس اداره میراث فرهنگی و گردشگری نکا اظهار داشت: مناطق کوهستانی و روستایی شهرستان نکا از جاذبه‌های مهم این شهرستان است که سالانه در فصل بهار و تابستان، مسافران و گردشگران مختلفی را به سوی خود جلب می‌کند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در بخش بوم‌گردی کارهای خوبی انجام شده است، افزود: در سال جاری با برنامه‌ریزی انجام شده، بوم گردی در روستاها با قوت بیشتری انجام می‌شود تا ضمن شناساندن فرهنگ، آداب و رسوم و سنت‌های روستایی منطقه، منبع درآمدی برای روستاییان ایجاد و توسعه اقتصادی را در این مناطق شاهد باشیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان نکا گفت: در بخش بوم‌گردی کارهای مختلفی انجام شده و در دست انجام است که با توجه به وجود روستاهای فراوان در دست و مناطق کوهستانی و وجود چشمه‌ها، رودخانه و غارهای مختلف، این مسأله با قوت ادامه دارد.

این مسئول ادامه داد: با فعال شدن کمیته‌های 10 گانه ستاد تسهیلات نوروزی نکا، 60 اداره درگیرکارها و امور نوروز شدند و کارها با قوت در حال انجام است.

ایزدی، با اشاره به کمیته‌های 10 گانه ستاد تسهیلات نوروزی نکا یادآور شد: این کمیته‌ها شامل کمیته امنیت، اسکان و رفاه، بهداشت و درمان، بازرگانی، تبلیغات، بازرسی، روابط عمومی، ارزیابی، حوادث و سوانح و همچنین کمیته حمل و نقل و پایانه‌ها است که از 28 اسفندماه فعال شده و همچنان با قوت در حال فعالیت است.

وی گفت: در بخش اسکان مسافران نوروزی هم علاوه بر 60 کلاس درس نکا، 60 تخت در هتل، اقامتگاه بین راهی سوچلا و عبدی در محور نکا به بهشهر و بهشهر به نکا و همچنین خانه‌های روستایی آماده اسکان مسافران است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نکا در ادامه از بازدید مسافران و گردشگران نوروزی از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: مسافران و گردشگران با برنامه‌ریزی انجام شده و با اطلاع‌رسانی مناسب و توزیع بروشورها، بازدید از مناطق مختلف گردشگری و تفریحی نکا همچون قرمرض، استخرپشت، بوم گردی زروم و فریمک، جنگل‌های کوهسارکنده، چشمه چورت و.. را در برنامه خود قرار دادند.

این مسئول افزود: همچنین برای رفاه حال مسافران و استفاده مناسب از تمام امکانات، سه پمپ بنزین‌ بین راهی و 6 مساجد بین راهی و داخل شهر برای رفاه حال گردشگران مجهز شده است.

ایزدی ادامه داد: وجود چشمه‌سارهای متعدد، اماکن مذهبی و بقاع متبرکه و وجود شرایط مناسب طبیعت‌گردی در کنار وجود دریاچه طبیعی استخرپشت، چشمه آب معدنی قرمرض، غار تاریخی و باستانی خانه‌سر و کمیشان و... شرایط مناسبی را برای مسافران و گردشگران در این شهرستان فراهم کرده‌است که امیدواریم در این زمینه بیش از گذشته، در خدمات‌رسانی به مسافران تلاش شود.

وی گفت: ستاد خدمات سفر نوروزی در شهرستان نکا از ابتدای آغاز به کار خود در این شهرستان، در آماده‌باش کامل بود و علاوه بر برنامه‌ریزی‌های مختلف برای خدمات مناسب به مسافران و فراهم کردن امکانات مورد نیاز برای ایجاد سفری خوش، بازدید نظارتی از اماکن و تاسیسات گردشگری، سفره‌خانه‌ها، مراکز توزیع مواد غذایی، هتل و رستوران‌ها را توسط اکیپ‌های بازرسی و نظارت در دستور کار قرار داده تا امکانات همه‌جانبه برای مسافران فراهم شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :