آخرین عناوین

شنبه 5 فروردين 1396-13:44 کد خبر:41410

هواشناسی مازندران پیش بینی کرد:

آسمان آفتابی و بهاری مازندران در روزهای در پیش رو

هواشناسی مازندران پیش بینی کرده هوای استان از فردا صاف می شود و خورشید بهاری مهمان مردم این سرزمین است.


به گزارش خزرخبر،هوای مازندران از آغاز سال 96 تاکنون نیمه ابری تا تمام ابری بود و روزهای پایانی سال 95 هم وضعیت مشابهی داشت.

اگر چه بارش باران در مناطق جلگه ای و برف در کوهستان و مناطق ییلاقی ، نخستین روزهای فصل بهار 96 را برای مسافران نوروزی مازندران خاطره انگیز کرد ، ولی نبود خورشید هم تصویر حسرت را به جای عکس گرفتن در حاشیه مزارع کلزا و خزانه گیری شالیزارها در قاب خاطره اشان نشاند.

رئیس گروه پیش بینی و پیش آگاهی جوی اداره کل هواشناسی مازندران روز شنبه اعلام کرد که هوای استان از فردا آفتابی می شود و دمای هوا هم افزایش خواهد یافت.

اصغر بسطامی افزود:هوای مازندران برای روزهای یکشنبه تا اواخر وقت سه شنبه هشتم فروردین صاف تا قسمتی ابری و با افزایش دما و وزش باد گرم همراه خواهد شد.

وی ادامه داد:نقشه های پیش یابی نشان می دهد که از عصر روز چهارشنبه هشتم فروردین هم ناپایداری های جوی به مازندران بر می گردد و تا 13 فروردین ماه (سیزده بدر) مهمان استان خواهد بود.

هم اکنون آلاشت در شهرستان سوادکوه با یک درجه سانتی گراد زیرصفر سردترین و گلوگاه در شرق مازندران با 11 درجه بالای صفر گرم ترین منطقه این استان گزارش شده است.

دمای هوا در شهر ساری هم اکنون 10 درجه سانتی گراد بالای صفر است که در مقایسه با مدت مشابه در روز گذشته یک درجه گرم تر شد.

طبق آمار، با وجود وضعیت ناپایدار جوی در مازندران برای تعطیلات نوروزی سال 96 آمار مسافران در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود هشت درصد افزایش یافت.

تا پایان روز گذشته افزون بر 4 میلیون و 500 هزارنفر شب مسافر به مازندران سفر کردند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :