آخرین عناوین

شنبه 5 فروردين 1396-14:0 کد خبر:41411

مدیرکل آموزش و پرورش مازندردان اعلام کرد:

اسکان 165 هزار مسافر نوروزی در فضاهای آموزشی استان

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: از شروع تعطیلات تا چهارم فروردین ماه بیش از ۱۶۵ هزار نفر در فضاهای آموزشی استان اسکان یافتند.


به گزارش خزرخبر،سید علی قاسمی با بیان اینکه در ایام نوروز، ۳۹ پایگاه برای پذیرش فرهنگیان و غیر فرهنگیان با تکیه بر فرهنگیان تمهید شده است، افزود: علاوه بر سوئیت‌ها، اردوگاه‌ها، ۴۱۵ مدرسه و سه هزار ۱۵۷ کلاس درس برای اقامت گردشگران آماده‌سازی شده‌اند.

وی با بیان اینکه بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای افزایش کیفیت فضاهای مدارس هزینه شده، افزود:امسال با افزایش ۲۰ درصدی کیفیت فضاها، گروه جیم حذف شده و تمام کلاس‌های ما در سه سطح ویژه، الف و ب ساماندهی شده‌اند و علی‌رغم حذف گروه جیم، دو درصد افزایش فضا نیز داشته‌ایم.

وی با اشاره اینکه قریب به اتفاق فضاهای ما تا شب گذشته پر شده‌اند، افزود: این بیانگر آن است که اگر فضاهای بیشتری در اختیار داشته باشیم، متقاضی همچنانوجود دارد.

قاسمی با اعلام اینکه تاکنون ۱۵ هزار ۳۴۳ خانواده اعم از فرهنگی و غیرفرهنگی از خدمات آموزش و پرورش بهره‌مند شده‌اند، افزود: در مجموع ۱۶۵ هزار ۷۰۸ نفر روز و ۵۵ هزار و ۲۳۶ نفر از این فضاها بهره برده‌اند که بیش از ۸۵ درصد این افراد از فضاهای مدارس استفاده کرده‌اند.

وی در رابطه با اسکان متقاضیان در شرایط خاص مانند بارندگی هنگامی که ظرفیت تکمیل شده باشد، گفت: اولین سیاست ما بخاطر نزدیکی فواصل شهری، هدایت افراد به شهرهای مجاور و سیاست دوم، تهیه مکان جایگزین و در نهایت اجازه برپایی چادر در حیاط مدرسه خواهد بود.

وی گفت: خانه‌های معلم و فضاهای ویژه از قبل به ‌صورت اینترنتی رزرو می‌شوند اما مدارس عموماً حضوری بوده و درآمد حاصل از اسکان بعد از کسر حق الزحمه عوامل اجرایی، به مدارس شهرستان خواهد رسید.

قاسمی در رابطه با طرح کانون تربیت محله گفت: این طرح با هدف بوم‌گردی در حین سال تحصیلی و تابستان اجرایی خواهد شد و تا کنون برای اجرای آن مذاکراتی داشته‌ایم اما در ایام عید به دلیل دسترسی‌پذیری سخت‌تر روی مدارس روستایی تمرکز نداشته‌ایم.

قاسمی با اشاره به اجرای طرح همیار گردشگری برای اولین بار در استان گفت: در شهرستان‌های ساری، نور، رامسر، تنکابن و بهشهر از  ۳۰۰ دانش‌آموزان به‌عنوان همیار گردشگر استفاده شده که اجرای آن در سال آینده در کل استان گسترش خواهد یافت.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :