آخرین عناوین

شنبه 5 فروردين 1396-21:2 کد خبر:41424

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی مازندران اعلام کرد:

روستاگردی ، انتخاب اول گردشگران نوروزی در مازندران

معاون اداره کل میراث فرهنگی مازندران گفت: اقامت قابل توجه مسافران نوروزی در روستاها نشان می دهد، روستاها نخستین هدف بازدید مسافران نوروزی مازندران بودند.


به گزارش خزرخبر،معاون اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت:تاکنون  بیش از 824 هزار گردشگر وارد شده به این استان ، روستاگردی را در برنامه سفرشان ثبت کردند.

مهران حسنی افزود : این تعداد حضور و اقامت مسافران نوروزی در روستاهای مازندران قابل توجه است و نشان می دهد روستاها نخستین هدف بازدید مسافران نوروزی مازندران بودند .

وی ادامه داد : جاذبه های روستاگردی در مازندران که در سال های اخیر همواره رو به افزایش بوده ، در تعطیلات نوروزی امسال به اوج خود رسید ، به گونه ای که آمار بازدید از بناهای تاریخی و موزه های استان بسیار پایین تر از آمار روستاگردی در این استان است .

حسنی آمار بازدیدکنندگان نوروزی از اماکن و بناهای تاریخی و موزه های مازندران را در این مدت بیش از هشت هزار نفر اعلام کرد .

معاون میراث فرهنگی مازندران گفت : ترافیک نسبتا سنگین در مسیرهای ورودی به روستاهای مازندران نشان دهنده حجم حضور و اقامت مسافران در این مناطق است .

بر اساس اعلام ستاد خدمات سفر مازندران از 25 اسفند 95 تا سوم فروردین امسال بیش از چهار و نیم میلیون نفر شب اقامت در استان ثبت شد .

حسنی گفت : در سال های اخیر با همکاری بخشداران و دهیاران ساماندهی خانه های خالی روستائی با عنوان خانه مسافر در مناطق روستائی مازندران انجام و باعث شده تا گرایش مسافران نوروزی به روستاگردی و اقامت در روستاها افزایش یابد.

وی افزود : هم اکنون 430 خانه مسافر در مازندران ساماندهی شد که با ساماندهی تعداد بیشتری از این خانه ها ، مطمنا در جذب و حضور بیشتر مسافران در روستاها تاثیر خواهد گذاشت .

مازندران بر اساس آمار استانداری بیش از سه هزار روستا و حدود 2 هزار دهیاری دارد.

فعالیت روستائیان مازندران به کشت و نشای برنج در فصل بهار صحنه های جذابی برای سوژه های عکاسی خلق می کند و مسافران نوروزی را به سمت خود می کشاند .

اقامت ارزان در خانه های مسافر با امکانات پخت و پز ، وجود امنیت بالا و میهمان دوستی روستائیان نیز عوامل دیگریست که روستاهای مازندران را به مقصد نخست گردشگران در نوروز امسال تبدیل کرده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :