آخرین عناوین

دوشنبه 7 فروردين 1396-9:10 کد خبر:41458

شورای نگهبان بیدار باشد!!

دور زدن قانون توسط نامزدهای انتخاباتی شوراها/شبکه های اجتماعی راه فرار از قانون

بسیاری از نامزدهای انتخاباتی شوراهای شهر و روستا با دور زدن قانون و تبلیغ در شبکه های اجتماعی عملاً قانون را دور می زنند.


به گزارش خزرخبر، با توجه به افزایش شبکه های اجتماعی در فضای رسانه ای و مجازی و از آنجائیکه تبلیغات نامزدهای شوراها عملاً ممنوع می باشد، عملاً این شبکه های مجازی راه فراری برای نامزدها شده اند تا نسبت به تبلیغ خودشان اقدام نمایند.

شبکه های مجازی مانند تلگرام، اینستاگرام که به صورت بسیار زیاد در حال فعالیت می باشند مکان بسیار مناسبی برای تبلیغات زود هنگام و بدور از قانون انتخاباتی نامزدها می باشند.

انتشار تصاویر مختلف از کاندیداها، انتشار شعارهای انتخاباتی، انتشار نظرها و برنامه ها و ... از مواردی می باشد که نامزدهای انتخاباتی در شبکه های اجتماعی نسبت به تبلیغ خود و انتشار آنها اقدام می نمایند.

از آنجائیکه یکی از نواقص قانون در زمان انتخابات در چند سال اخیر فضای مجازی می باشد و تاکنون هیچ قانونی نیز در این مورد مصوب نشده است،در نتیجه اکثر نامزدها از این موقعیت استفاده نموده و با تبلیغ در این فضاهای مجازی عملاً تبلیغات خود را شروع نموده اند.

جای دارد شورای محترم نگهبان جهت احقاق حق افرادی که قانون را رعایت می کند، نسبت به رد صلاحیت و عدم صلاحیت نامزدهای ثبت نامی اقدامات لازم را بعمل آورد تا این موضوع راه فراری برای نامزدهای انتخاباتی نشود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :