آخرین عناوین

دوشنبه 7 فروردين 1396-11:8 کد خبر:41462

معاون عمرانی استاندار مازندران خبر داد:

کاهش 41 درصدی تصادفات

معاون عمرانی استاندار مازندران از کاهش 41 درصدی تصادفات نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان خبر داد.


به گزارش خزرخبر،علی نبیان در ستاد خدمات سفر با اعلام اینکه مازندران رتبه دوم تردد کشور را به خود اختصاص داد، اظهار داشت: از شروع طرح خدمات سفر تا پایان پنجمین روز فروردین ماه سال جاری 21 میلیون و 44 هزار و 630 تردد جاده‌ای در مازندران به ثبت رسید که حدود 10 درصد از تردد کشور در استان جاری است.

وی افزود: تلاش‌های راهداری، پلیس راه، راهور، هلال احمر و اورژانس با حضور خود امنیت را برای مسافران در نظر گرفتند.

معاون عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه بارندگی و بارش برف در محورهای مازندران و مسدود شدن راه‌ها سبب نشد تا تردد مسافر در استان متوقف شود و خدمت‌رسانی کاهش یابد، اضافه کرد: 33 اکیپ با 300 راهدار در محورهای مواصلاتی مازندران حضور فعال دارند تا مسافران ثانیه‌ای در تردد دچار چالش نشوند.

این مسئول گفت: از 26 اسفند 95 تاکنون 6 میلیون و 939 هزار و 588 نفر شب اقامت در مازندران ثبت شد که نسبت به سال گذشته رشد 7 درصدی مواجه هستیم.

نبیان آب و هوای مناسب در مازندران را سبب جذب مسافر و افزایش ترافیک در استان دانست و ادامه داد: در حال حاضر ترافیک در محورهای پنج‌گانه مازندران ساری و جاری است و هیچ‌گونه کاستی دیده نمی‌شود.

معاون عمرانی استانداری مازندران بیان کرد: از ابتدای طرح خدمات سفر تاکنون 802 هزار و 446 نفر اقامت مسافر در مرکز مازندران شاهد بودیم.

این مسئول با اشاره به اینکه کمیته دهیاری در سه سال اخیر بحث بوم‌گردی را در ستاد خدمات سفر پیگیری می‌کند، خاطرنشان کرد: بحث بوم‌گردی به عنوان اولویت مهم در دستور کار میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار گرفته است که در این‌باره 2 هزار و 217 دهیار فعالیت دارند.

نبیان تصریح کرد: از ابتدای طرح خدمات سفر تا پایان پنجمین روز فروردین امسال یک میلیون 249 هزار و 800 نفر شب اقامت در روستاهای مازندران ثبت شد.

وی با اعلام اینکه دور دوم سفرهای نوروزی شروع شد و تلاش می‌شود مسافران جدید وارد مازندران شوند، افزود: نظارت، حضور و پیگیری مسؤولان می‌تواند بخشی از مشکلات را کاهش دهد.

معاون عمرانی استانداری مازندران اظهار کرد: طبق بازدیدهایی که به عمل آمد خدمات‌رسانی را از صنوف مختلف، مراکز تجاری، گردشگری، درمانی و اقامتگاهی شاهد هستیم لازم است با فرا رسیدن روز طبیعت نظارت ویژه‌ای در نظر گرفته شود تا مسافران به ‌راحتی از این ایام بهره‌مند شوند.

نبیان گفت: با توجه به تعداد سفرهایی که در مازندران گزارش شد طبق رصد پزشکی قانونی از 25 اسفند ماه 95 تا پایان روز پنجم فروردین ماه سال جاری 41 درصد کاهش تصادفات و کشته‌ها را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :