آخرین عناوین

دوشنبه 7 فروردين 1396-12:37 کد خبر:41464

معاون امور عمرانی استاندار مازندران خبر داد:

رفع ۲۱۰ نقطه حادثه خیز در راه های مازندران

معاون امورعمرانی استاندار گفت: از300 نقطه حادثه‌خیز استان ،حدود ۲۱۰ نقطه رفع شده و در سال جاری 90 نقطه باقی مانده رفع می شود.


به گزارش خزرخبر، معاون امور عمرانی استاندار مازندران، نقاط حادثه‌خیز استان را براساس آمار پلیس‌راه ۳۰۰ نقطه برشمرد و افزود: با اقدامات اجرایی مناسب، حدود ۲۱۰ نقطه در سال ۹۵ مدیریت و رفع شده است.

علی نبیان در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران اظهار امیدواری کرد تا در سال جاری ۹۰ نقطه باقی‌مانده نیز رفع شود، چرا که حتی یک کشته هم ناراحت کننده است.

نبیان، در ستاد اجرایی تسهیلات سفر استان با بیان اینکه پس از تشکیل کمیته‌های دوازده‌گانه اتفاقات زیبایی رقم خورده، افزود: این کمیته‌ها تلاش های فراوانی را برای خدمت و نورزو زیباتر نسبت به سال گذشته داشته‌اند و اتفاق خوب نیز رقم خورده است.

وی تعداد تردد در استان مازندران از ۲۵ اسفند تا پایان روز ۶ فروردین ۹۶ را ۲۱ میلیون ۴۴ هزار ۶۳۰ تردد برشمرد و افزود: حدود ده درصد از کل تردد کشور در سطح استان مازندران بوده و در این راستا رتبه دوم کشوری را داشته‌ایم که بیانگر تلاش افراد راهداری، پلیس‌راه، نیروی انتظامی، اورژانس و دیگر افرادی است که با حضور خود آسایش و امنیت را برای مسافران به ارمغان آورده‌اند.

نبیان با شاره به بارش باران و برف در دو سه روز اخیر گفت: محور هراز با توجه به میزان بارش برف در زمان‌های مختلفی بسته شد اما در همان ایام نیز رتبه یک تردد کشوری مربوط به استان مازندران بوده و خدمت‌رسانی کاهش نیافته است.

وی با بیان اینکه سیصد راهدار در ۳۳ اکیپ در محورهای مواصلاتی استان مازندران حضور فعال داشته‌اند تا مسافران در تردد دچار مشکل نشوند، از خدمات راهداران تشکر کرد.

نبیان با بیان اینکه با وجود بارش برف، شاهد رشد حدود هشت درصدی شب اقامت به نسبت گذشته در استان بوده‌ایم افزود:از ۲۶ اسفند تا پایان روز ششم فروردین، بیش از ۶ میلیون و ۹۳۹ هزار ۵۸۸ نفر شب اقامت در سطح استان و تنها در روز ششم فروردین، ۸۰۲ هزار ۴۴۶ شب اقامت در استان داشته‌ایم.

وی اعلام کرد: ترافیک محورهای مواصلاتی به استان مازندران روان است و در رابطه با جابجایی مسافران هیچ مشکلی نداریم.

وی با اشاره به راه‌اندازی کمیته روستایی در ستاد تسهیلات سفر از دو سال پیش، افزود: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در تلاش است تا بحث بوم‌گردی را به‌عنوان یک اولویت مهم در دستور کار خود قرار دهد و در سراسر مازندران این مهم اجرایی شده واز ۲۶ اسفند تا پایان روز پنجم فرودین، یک میلیون ۲۴۹ هزار ۸۰۰ نفر شب اقامت را در روستاهای استان شاهد بوده‌ایم که این امر بیانگر توجه مسافران به بوم‌گردی و حضور در روستاهای این استان است.

وی با اشاره به آغاز دور دوم سفر نوروزی بر حضور و پیگیری مسئولان در کاهش مشکلات تأکید کرد و از تلاش پلیس راه و راهور در ایجاد امنیت و ارامش در استان ابراز خرسندی کرد.

نبیان با اشاره به نزدیک شدن روز طبیعت بر افزایش نیاز مردم به خرید مایحتاج برای این روز تاکید کرد و  افزود:کمیته‌های مرتبط نظارت بر قیمت‌ها و خدمات‌رسانی‌ها را به‌ صورت ویژه در دستور کار خود قرار دهند تا خدمت‌رسانی با چالش مواجه نشود.

وی به مردم توصیه کرد تا اگر خوروریی رانندگی نامناسب دارد، شماره آن را یادداشت و به ستاد پیامک کنند چرا که یکی از وظایف این ستاد همین امر بوده و اگر با رانندگان خاطی برخورد قانونی نشود، شاهد کاهش ۴۹ درصدی تصادفات نبوده‌ایم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :