آخرین عناوین

دوشنبه 7 فروردين 1396-17:39 کد خبر:41471

فرماندار قائم‌شهر خبر داد:

آغاز تعیین صلاحیت‌ داوطلبان انتخابات شوراها از 17 فروردین

فرماندار قائم‌شهر با بیان اینکه شب گذشته تا ساعت ۲۲ از داوطلبان انتخابات ثبت‌نام شده ، گفت: از هفدهم فروردین تعیین صلاحیت‌ها آغاز و ۱۰ روز بعد نتیجه آن اعلام می‌شود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، مهدی محمدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از مجموع داوطلبان شهر و روستا در حوزه شهرستان برای حضور در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا ۹۷۳ نفر ثبت‌نام کردند، اظهار داشت: ۱۴۱ نفر در حوزه قائم‌شهر و ۲۷ نفر در حوزه ارطه ثبت‌نام کردند که از این تعداد دو نفر از حوزه قائم‌شهر انصراف دادند.

وی افزود: از مجموع داوطلبان ثبت‌نام شده در حوزه شهر و روستا ۷۶ نفر خانم هستند که ۲۰ نفر داوطلب خانم در شهر و ۵۶ نفر داوطلب خانم در حوزه روستا نام‌نویسی کردند.

فرماندار قائم‌شهر با بیان اینکه ۸۹۷ نفر داوطلب مرد برای حضور در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا ثبت‌نام کردند، اظهار کرد: از این تعداد ۷۵۰نفر در حوزه روستایی و ۱۴۷ نفر در حوزه شهری هستند.

این مسئول تصریح کرد: از مجموع افراد داوطلب ۱۹۸ نفر ایثارگر و ۷۲۹ نفر دور اولی ثبت‌نام کردند.

محمدی افزود: از  ۷۲۹ نفر داوطلب دور اولی ثبت‌نام شده ۱۴۳ نفر از حوزه شهر و ۵۸۶ نفر از حوزه روستایی هستند.

وی با بیان اینکه از مجموع داوطلبان ثبت‌نام شده ۵۱۸ نفر صاحب مشاغل آزاد و بقیه شاغل هستند اظهار کرد: از این تعداد ۱۴ نفر استاد دانشگاه و ۱۸۰ نفر بازنشسته اعم از نیروهای مسلح، تأمین اجتماعی و سه نفر پزشک هستند.

فرماندار قائم‌شهر ادامه داد: از مجموع داوطلبان ۱۸۹ نفر کارمند هستند که از این تعداد ۱۲۰ نفر در حوزه روستایی و ۶۹ نفر در حوزه شهری ثبت‌نام کردند.

این مسئول با بیان اینکه در میان داوطلبان ثبت‌نام شده هشت نفر وکیل، یک نفر روحانی و ۵۶ نفر کشاورز هستند، افزود: از مجموع کل داوطلبان نام ثبت‌نام شده ۲۶۲ نفر دارای مدرک دیپلم، ۶۹ نفر دارای مدرک فوق‌دیپلم، ۲۰۰ نفر دارای مدرک لیسانس، ۹۱ نفر دارای مدرک فوق‌لیسانس، چهار نفر دارای مدرک دکترا، دو نفر دارای تحصیلات حوزوی و ۳۴۵ نفر سواد خواندن و نوشتن هستند.

محمدی تصریح کرد: جوان‌ترین داوطلب ۲۵ساله و مسن‌ترین داوطلب ۶۶ ساله  از شهر ارطه است که برای حضور در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا ثبت‌نام کردند.

وی ادامه داد: در حوزه شهرستان قائم‌شهر از مجموع داوطلبان ثبت‌نام شده ۱۱۷ نفر متأهل و ۲۳ نفر مجرد و از حوزه شهر ارطه ۲۱ نفر متأهل و ۶ نفر مجرد هستند.

فرماندار قائم‌شهر با بیان اینکه شب گذشته تا ساعت ۲۲ از داوطلبان ثبت‌نام شده است، اظهار کرد: از هفدهم فروردین امسال تعیین صلاحیت‌ها آغاز  و ۱۰ روز بعد نتیجه آن اعلام می‌شود.

محمدی با بیان اینکه شورای شهر عمرانی است و باید نگاه توسعه‌ شهری داشته باشند،گفت: استنباطم این است کسانی که در این دوره ثبت‌نام کردند نگاه سیاسی کمتری نسبت به دوره قبل دارند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :