آخرین عناوین

سه شنبه 8 فروردين 1396-9:24 کد خبر:41480

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی مازندران اعلام کرد:

ایجاد 30 فضای بوم گردی جدید در مازندران

معاون میراث فرهنگی مازندران گفت: در کمیته برنامه ریزی اقامتگاههای بوم گردی مازندران ایجاد 30 بوم جدید مصوب شده است که پس از پایان تعطیلات راه اندازی خواهد شد.


به گزارش خزرخبر،معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران با تاکید بر استقبال چشمگیر مسافران از بوم گردی به عنوان ظرفیت اقامتگاهی نوظهور و سنتی در استان اظهار داشت:استقبال برای استفاده از این فضاها تا بدان حد است که هم اکنون ظرفیت تمامی بوم گردی ها تکمیل است.

مهران حسنی روز افزود:مازندران 54 اقامتگاه بوم گردی با ظرفیت یک هزار و 865 نفرشب اقامت دارد.

وی ادامه داد:حضور خانواده ها در خانه های قدیمی به دور از قیل و قال های شهری به همراه منوی غذاهای سنتی ، مسافرتی خوشایند و مطلوب را برای افراد رقم می زند که این باعث می شود تا مسافران برای حضور دوباره در بوم گردی راغب باشند.

معاون گردشگری مازندران گفت:در بررسی اسکان مسافران در بوم گردی های استان نشان می دهد اکثر آنان پس از یک بار حضور و اقامت در بوم ها ، دوباره این فضاها را در سفر به مازندران برای اقامت انتخاب می کنند.

وی افزود:حضور و اقامت گردشگران کشورهای دیگر در بوم گردی نیز شائبه استفاده افراد کم درآمد از بوم ها را نقض می کند.

حسنی گفت:مسافران به دور از هزینه هایی که صرف می کنند با اقامت در بوم گردی به نوعی به دنبال خاطرات نوستالژیک خود هستند.

** ایجاد 30 فضای بوم گردی جدید در مازندران

معاون میراث فرهنگی مازندران همچنین گفت که در کمیته برنامه ریزی اقامتگاههای بوم گردی مازندران ایجاد 30 بوم جدید مصوب شده است که پس از پایان تعطیلات نوروزی اقدامات لازم برای راه اندازی آنها انجام خواهد شد.

وی افزود:پرداخت تسهیلات یک میلیارد ریالی صندوق کارآفرینی و امید با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت پنج ساله فرصت مناسبی را برای ایجاد فضاهای بوم گردی جدید در استان را فراهم آورده است.

حسنی گفت: تاکنون تعدادی از متولیان اقامتگاههای بوم گردی با دریافت این تسهیلات ، بستر لازم را برای گسترش فضاهای زیر مجموعه اشان فراهم کرده اند.

ظرفیت فضاهای اقامتی مازندران بیش از 800 هزار نفر شب است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :