آخرین عناوین

سه شنبه 8 فروردين 1396-10:0 کد خبر:41481

گفتگوی بی پرده و جنجالی عضو شورای شهر بابل:

استاندار و شهردار را دعوت به مناظره می کنم / در بابل پاچه خواری فرهنگی وجود دارد

پاچه خواري و رشوه گيري فرهنگي در اين شهر وجود دارد، عيب ما اين است که ما حرف را صريح و روشن نمي زنيم، بنده به بي عرضگي جناب شهردار معترض هستم.


به گزارش خزرخبر و به نقل از تیتر امروز، حسین منصف در گفتگویی جنجالی به انتقاد شدید از شهردار بابل پرداخت و همچنین استاندار و شهردار را دعوت به مناظره کرده است .

این گفتگوی پر حاشیه را با هم می خوانیم.

آقاي منصف چرا شما اينقدر حاشيه داريد؟

بعضي از دوستان اينها را حاشيه ميدانند آيا جلوگيري از فاميل بازي و اين که اعضاي شورا نبايد فرزندان و فاميل هاي خود را وارد شهرداري و سازمان هاي تابع کنند و همينطور مديران ارشد شهرداري هم نبايد اين قبيل کارها را انجام دهند و از رانت مديريتي نبايد سو استفاده کنند آيا اينها حاشيه است؟

اين که ميگوييم چرا آسفالت بابل که ميلياردها تومان قيمت آن است، دارد به هدر مي رود اين حاشيه است ؟

خب بله اين که شما بخواهيد وارد بعضي از مقولاتي شويد که به منافع عده اي خدشه وارد مي کند طبيعتاً آن ها هم طرف مقابلشان را حاشيه دار معرفي مي کنند.

بلاخره بحث اخراج شما از شوراي شهر بابل به کجا رسيد ؟

البته اخراجي صورت نگرفته، بنده اعتراضاتي انجام دادم که شديد بوده، هم نامه نگاري و هم حضور ميداني و خيلي از مطالب از اين سنخ،جلوگيري از تخلفاتي که در شهرداري انجام ميگيرد و وظيفه ما وظيفه نظارتي است.

يک عده اي در استان که خود بنده از آقاي استاندار گله دارم از رياست دادگستري استان گله دارم، آيا کسي که جلوي تخلف را ميگيرد و در عرض 4 سال گذشته نه فاميلي وارد شهرداري کرده و نه حتي فرزند خودم را وارد شهرداري کردم نه وامي گرفته ام و نه سفر خارجي رفتم و نه تخلفي و حتي از ماشين هاي شهرداري هم استفاده نميکنم آيا من بايد صلب عضويت شوم ؟ تهديد به صلب عضويت بشوم ؟ يا متخلفين بايد تهديد به صلب عضويت شوند ؟

مقام معظم رهبري يک جمله اي گفتند که ميگوند چه کسي با مبارزه با فساد مخالف است، اين را من به آقاي استاندار و رياست محترم دادگستري ميگويم،بنده براي اين که حقانيت خود را اثبات کنم خيلي هزينه داده ام،حالا يک قاضي با شرافت و عادل در ديوان عدالت اداري حکم بازگشت من را به کار صادر کرده که اگر نمي کرد و حکم تائيد مي شد بنده 6 ماه صلب عضويت مي شدم به خاطر اينکه حق گويي کرده ام .

حاشيه من اين بوده که دزدي نکردم ؟ يعني اگر من دزدي ميکردم يا برادر و خواهر و اقوام را به شهرداري وارد ميکردم مثل بقيه، اگر با فساد مبارزه نميکردم آدم خوبي ميشدم ؟

آيا مسئولين استان ما ، استاندار ما، رياست دادگستري استان ما که در شوراي حل اختلاف حکم صلب عضويت بنده را امضا مي کنند و موفق نمي شوند چون خدا جاي حق نشسته آيا شما دوست داريد من دزد باشم ؟

آقاي استاندار و آقاي رياست دادگستري که حکم صلب عضويت بنده را امضا کرديد اگر مي خواهيد من دزد باشم بگوييد، اگر دوست داريد جلوي دزدي را نگيرم بگوييد، اگر من اشتباه ميکنم مرا دستگير و زنداني کنيد،حرف هاي من خيلي شفاف است، بنده هم استاندار را دعوت به مناظره کرده ام و هم شهردار را دعوت کرده ام ، همه مسئوليني که مدعي هستند را دعوت به مناظره کرده ام.

عرض کردم که بنده با يک ويدئو پرژکتور و يک عدد لپتاپ وسند ثابت مي کنم که چقدر تخلف در اين استان توسط بزرگان صورت ميگيرد،حرف هاي من اينها هستند، آيا اگر من دهن خودم را ببندم مشکلات حل خواهد شد ؟

مقام معظم رهبري يک جمله اي گفتند 2 سال قبل، گفتند من ديپلمات نيستم انقلابي هستم و امسال اين شعار راهپيمايي 22 بهمن شده بود، ايشان فرمودند من انقلابي هستم و حرف را صريح و روشن ميزنم .

عيب ما اين است که ما حرف را صريح و روشن نمي زنيم، حالا که بنده صريح و روشن حرف ميزنم مورد شديدترين تهديد ها قرار گرفته ام.

زماني که آلوده به فساد نباشيم زبان ما هم در گفتن حق کوتاه نخواهد آمد.

آقاي منصف حالا که شما در کميسيون فرهنگي شورا حضور داريد چه نمره اي به وضعيت فرهنگي و به عملکرد شوراي شهر بابل مي دهيد ؟

من با يک مثال واقعي و ملموس که نظرم را در صورت جلسه شوراي اسلامي شهر بابل با دستخط خود قيد کرده ام پاسختان را ميدهم .

پاچه خواري و رشوه گيري فرهنگي در اين شهر وجود دارد ، ميليون ها تومان براي بحث فرهنگي در بابل کنار گذاشته شد که بنده اينجا به بي عرضگي جناب شهردار معترض هستم که براي هزينه اين مبلغ در بحث فرهنگي هيچ مشورتي با بنده نشده است،در صورتي که در مصوبه قيد شده که بايد با مشورت کميسيون فرهنگي اين پول هزينه شود.

مرحوم آيت الله روحاني که بنده 3 ماه محافظ اين شخصيت بودم، اين آدم چوب پرده منزلش از ني بود اگر زنده بود آقاي شهردار و مسئولان شهري را براي اين تخلفات مالي محاکمه مي کرد، کتاب در استان چاپ ميشود ميگويند هزار جلد بايد بخريم گفتيم بخريد عيبي ندارد 10 ميليون بخريد شهردار ما 40 ميليون پيشنهاد ميدهد، ميگوييم چرا 40 ميليون؟ جواب مي دهد که 30 ميليون هم براي رونمايي، من به بزرگان شهر هم گفتم که اين رشوه فرهنگي است و جالب اينجاست که کتاب در بابل رونمايي نميشود، يک جلد هم از آن هزار جلد به دست ما نمي رسد با اينکه تقاضا هم کرده بوديم.

خب نگاه کنيد و از همين مثال بنده وضعيت فرهنگي و خرجکرد فرهنگي در شهرداري بابل را ببينيد، شما خودتان قضاوت کنيد ،براي يک کتاب ده مليوني 30 ميليون هزينه رونمايي پرداخت شده است .

اينهاست که نشان ميدهد مسائل فرهنگي دست افراد نادان و ناکارآمد افتاده است .

مگر همين شهردار را شما اعضاي شورا انتخاب نکرديد ؟

ما 13 عضو در شورا داريم بنده يک سوال کردم و دونفر راي نداديم به اردشير مقيم پور بيژني يا حسين که آخر نفهميديم ايشان اردشير هستند يا حسين من از ايشان 2 سوال پرسيدم، گفتم اولا ثروت ميليوني شما از کجا آمده و ثانيا از جايي که بوده ايد حکم پاکدستي بياوريد يعني همان اتوبوسراني تهران، که ايشان گفتند ثروت من شخصي است و ربطي به کسي ندارد.

حالا مشخص شده که ايشان يک سال حکم انفصال از خدمات دولتي دارد البته به نقل از خبرگزاري ايلنا و آقاي بيژني هم تکذيب نکرده است،ما در جلسه شورا مطرح کرديم که اگر اين موضوع دروغ است تکذيب کنيد و اگر حقيقت دارد شفاف سازي کنيد که چرا همان روز اول اين موضوع را مخفي کرده ايد.

متاسفانه در اين استان کسي نمي خواهد حرف واضح و صريح را بشنود، انگار اگر ما متخلف باشيم محبوبتر هستيم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :