آخرین عناوین

سه شنبه 8 فروردين 1396-13:54 کد خبر:41486

رئیس سازمان برنامه و بودجه مازندران مطرح کرد:

آمار ستاد خدمات سفر مازندران نباید بایگانی شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه مازندران گفت: یکسری آمار در اختیار ما قرار داده شده که مشخص نیست در کجا بایگانی می‌شود و این اتفاق شایسته‌ای نیست.


به گزارش خزرخبر،محمود نوربخش در جلسه ستاد خدمات سفر، اظهار کرد: آمار جدید در ستاد خدمات سفر کمک می‌کند تا تحلیل مناسبی از آینده گردشگری مازندران داشته باشیم.

وی با بیان اینکه یکسری آماری که در اختیار ما قرار داده شد مشخص نیست در کجا بایگانی می‌شود، افزود: اتفاق شایسته‌ای درخور زحمتی که کشیده شد تاکنون شاهد نبودیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه مازندران با تأکید بر اینکه آمارها باید بررسی شود حتی آماری که دیگران متولی آن هستند باید به اطلاعاتی که در اختیار ما است اضافه شود، افزود: وقتی کمیته‌ها در دور یک میز چیده‌مان می‌شوند نشان از مکمل هم بودن است این آمارها باید برای استان موثر باشد.

این مسئول گفت: نیازمند تحلیل مناسبی از خدمات انجام شده و گردشگری مازندران هستیم لازم است موضوعات مختلفی که در بحث گردشگری پیش می‌آید آسیب‌شناسی شود.

نوربخش ظرفیت گردشگری مازندران در همه ابعاد ظرفیت‌ها متعالی دانست و افزود: لازم است با استفاده از مباحث علمی و تجربی از همه داشته‌ها استفاده شود.

وی با تأکید بر اینکه مازندران مدعی قطب گردشگری است باید اجماع همگانی برای توسعه این صنعت استفاده شود، تصریح کرد: بحث آی‌تی و آی‌سی‌تی یکی از زیرساخت‌های ارتباطی در دنیای مجازی است که چگونگی ارائه خدمات به گردشگران سایر کشورها از این طریق تبادل نظر می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه مازندران با اشاره بر اینکه برای جلب گردشگر باید اعتمادسازی شود، خاطرنشان کرد: در دنیای کنونی ایده‌ها در بحث گردشگری کمک می‌کند تا داشته‌های ما در دنیای مجازی ارائه شود.

این مسئول کم‌هزینه‌ترین و پردرآمدترین موضوع گردشگری را ارتباط با فضای مجازی عنوان کرد.

نوربخش به شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اشاره کرد و گفت: این بحث در قالب سیاست کلی و راهبردی در همه سال‌ها استمرار دارد.

وی شعار سال را مسئولیت سنگینی در مباحث مختلف مسئولان استان دانست و افزود: لازم است همه در تحقق این شعار تلاش کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه مازندران تولید ناخالص ملی استان را در سه بخش کشاورزی، خدمات و صنعت دانست و اظهار کرد: 29 درصد تولید ناخالص ملی در بخش صنعت، 21 درصد کشاورزی و 51.7 درصد به خدمات تعلق دارد.

این مسئول افزود: اگر قرار است به سمت توسعه حرکت کنیم لازم است در بحث خدمات همه هزینه‌های گردشگری کاهش یابد.

نوربخش گفت: تناسب با جاذبه‌های گردشگری مازندران باید جذب منابع صورت گیرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :