آخرین عناوین

سه شنبه 8 فروردين 1396-15:0 کد خبر:41487

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران خبر داد:

رشد ۵ درصدی مسافران در نوروز 96

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران گفت: امسال اقامت دور اول سفر در مقایسه با سال گذشته، حدود پنج درصد رشد داشته است که دلیل این امر شناخت مردم از مازندران است.


به گزارش خزرخبر،دلاور بزرگ‌نیا در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با بیان اینکه علی‌رغم بارانی بودن هوا، اقامت دور اول سفر در مقایسه با سال گذشته، حدود پنج درصد رشد داشته، دلیل این امر را شناخت مردم از مازندران، اعتدال هوای بهار و عدم انتخاب مناطق سردسیر توسط مردم، وجود ریزگردها و سیل در جنوب کشور برشمرد.

وی با اشاره به اینکه امسال بار ترافیکی به‌معنای جستجو برای مکان مناسب کم شده، افزود: مسیر ارتقای فرهنگ گردشگری به سرعت در حال رشد است و اکثر سفرها با آمادگی و برنامه بوده و علاوه بر هتل‌ها، حتی مکان‌های بوم‌گردی نیز در فضای مجازی از پیش به مردم اقامتگاه داده شده است.

بزرگ‌نیا با بیان اینکه ما در هر شهر کیوسک رزرواسیون و در برخی شهرهای پرتردد و توریستی چندین کیوسک اطلاع‌رسانی برای رزرو مکان داریم، افزود: همه این کیوسک‌ها برای شناسایی بهتر متحد الشکل هستند و این امر در کنار توزیع بروشور شرایطی فراهم کرد تا گردشگرا ن بسیار سریع جابجا شوند و تابلو بدست‌ها نیز کم‌کم قانع شدند که به این مراکز مراجعه کنند و  حضورشان در خیابان‌ها کمتر شده است.

وی با اشاره به استقرار هلدینگ بعد از ایام نوروز، ابراز امیدواری کرد که شرکت های عامل هر شهر با این هولیدنگ ارتباط خواهند داشت و به جایی خواهیم رسید که برای بخش قابل توجهی از خانه‌ها و ویلاهای استیجاری که ضوابط قانونی تعریف شود.

بزرگ‌نیا با اشاره به آغاز فعالیت تیمی همچون خدمات تاکسی اسنپ این‌بار در مازندران برای خانه‌ها و ویلاهای استیجاری بعد از تعطیلات، ابراز امیدواری کرد که با این امر یکی از دغدغه‌ها در حوزه اقامت‌گاهی، بویژه با سامان‌دهی ویلاهای استیجاری  که قریب به ۸۰ هزار خانه شناخته شده است، مرتفع شود.

وی افزود: ظرفیت ۸۰۰ هزار شب اقامت را از روزهای قبل از شروع سفر با کمک آموزش و پرورش، اداره کل اوقاف، خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه‌ها، کمپ‌های اقامتی شهرداری‌ها، کمپ‌های داخل جنگل اداره منابع طبیعی را برای مسافران فراهم شد که این میزان اقامت جدای از دویست هزار ویلای شخصی است که در استان وجود دارد.

وی اجرای ۵۲ برنامه فرهنگی زنده و کنسرت و همچنین، وجود مراکز تجاری-تفریحی سرپوشیده با آمار بازدید بالا را از فرصت‌های مناسب برای گذران اوقات فراغت برای رزوهای بارانی برشمرد و افزود: امسال اقبال از موزه‌ها نیز بیشتر شده و نمایشگاهای صنایع دستی از سال گذشته به امسال از ۸ به ۱۲ رسیده است و با وجود چهار نمایشگاه ملی، حضور حداقل بیست استان را در مجموعه‌های نمایشگاه‌ها داشته‌ایم.

بزرگ‌نیا با اشاره به آمار قابل توجه بازید از اماکن مذهبی و زیارتگاهی، افزود: این امر بیانگر توجه مردم به مواهب دست‌ساز در کنار مواهب طبیعی استان است.

وی بر درست بودن آمارها تأکید کرد و افزود: کارکرد این آمارها کمک برای برنامه‌ریزی بهتر برای سال‌های آینده خواهد بود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :