آخرین عناوین

سه شنبه 8 فروردين 1396-16:44 کد خبر:41490

مدیرکل ارشاد مازندران اعلام کرد:

اکران های نوروزی سینماهای مازندران / بازدید 38 هزار گردشگر از موسیقی زنده

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران سینماهای استان را در ایام نوروز فعال دانست و گفت: 15 هزار و 265 نفر از فیلم سینماهای استان تاکنون بازدید داشتند.


به گزارش خزرخبر، احد جاودانی در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران از عملکرد کمیته فرهنگی و هنری گزارشی را ارائه کرد.

وی اظهار کرد: برنامه ویژه نوروزخوانی از روزهای پایانی سال 95 شروع و تا لحظات تحویل سال در سطح استان ادامه داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه نوروزخوانی یکی از برنامه ویژه هنری است که ریشه در سنت و باورهای مردم مازندران دارد، افزود: امسال هنرمندان عرصه موسیقی و مردم استقبال خوبی از برنامه نوروزخوانی داشتند.

این مسئول از توزیع بسته‌های فرهنگی به منظور معرفی مازندران در مبادی ورودی استان اشاره کرد و افزود: برپایی نمایشگاه صنایع دستی و اختصاص غرفه‌هایی که ویژه کتاب و محصولات فرهنگی بوده از استقبال خوبی برخوردار شد.

جاودانی سینماهای استان را در ایام نوروز فعال دانست و تصریح کرد: 15 هزار و 265 نفر از فیلم سینماهای مازندران بازدید داشتند که تاکنون 960 میلیون ریال بلیت به فروش رسید.

این مسئول یکی از برنامه‌ ویژه فرهنگی مازندران در سال‌جاری را برگزاری جشنواره‌های موسیقی دانست و افزود: برای نخستین‌بار در شهرهای رامسر، سلمان‌شهر، نور و کلاردشت این جشنواره با حضور هنرمندان و فعالان موسیقی اجرا شد.

جاودانی از استقبال مردم از اجرای زنده موسیقی در استان خبر داد و گفت: در حوزه گردشگری فرهنگی اجرای موسیقی توانست فضای ذهنی گردشگران را نسبت به مازندران را زیباتر جلوه دهد و وقت مسافران را در استان پُر کرده است.

وی با بیان اینکه 38 هزار نفر گردشگر و مسافر از اجرای زنده موسیقی بازدید داشتند، اظهار کرد: 26 میلیارد و 495 میلیون ریال بابت موسیقی زنده بلیت ‌فروشی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در مازندران را بدون حاشیه دانست و ادامه داد: تعامل بین دستگاهی سبب شد در برنامه فرهنگی و هنری آرامش برقرار شود.

این مسئول اجرای موسیقی در مازندران را با رویکرد موسیقی محلی مورد تأکید قرار داد و افزود: هدف ما غلبه بر موسیقی پاپ است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه در برخی از برنامه‌ها بیش از یک‌هزار و 200 تا یک‌هزار و 500 نفر از برنامه‌های اجرای موسیقی زنده بازدید داشتند حقوق شهروندی رعایت شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: گروه موسیقی بومی مازندران به کشور بوسنی اعزام شد و اجرای خوبی هم داشتند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :