آخرین عناوین

چهارشنبه 9 فروردين 1396-9:4 کد خبر:41497

خبرگزاری فارس گزارش می‌دهد:

ترافیک سنگین محور هراز و کلافگی مازندرانی‌ها

ترافیک سنگین و نیمه‌سنگین در جاده هراز باعث کلافگی هموطنان و مازندرانی‌ها شده است که این روند در روزهای تعطیل سال بیشتر از دیگر ایام به چشم می خورد.


خزرخبر: محور مواصلاتی هراز، رودخانه هراز و قله سر به فلک کشیده دماوند باعث ایجاد موقعیت استراتژیک و ویژه استان مازندران و شهرستان آمل شدند.

رودخانه هراز و قله دماوند دو موهبت بزرگ الهی هستند که مردم ایران به آن می‌بالند و گردشگران و مسافران با عبور از محور شریانی هراز که نزدیک‌ترین مسیر استان‌های شمالی به پایتخت است از جاذبه‌های طبیعی و بی‌نظیر طبیعی آن برخوردار می‌شوند.

علاوه بر نزدیکی مسیر هراز از استان‌های مرکزی به شمال، وجود کوه، جنگل، رودخانه، آثار باستانی و گردشگری باعث شده تا خانواده‌ها رغبت زیادی برای سفر به هراز داشته باشند.

این روزها هراز بسیار شلوغ است و انواع خودرو با شکل و رنگ متفاوت را به خود می‌بیند.

شلوغی محور هراز حتی باعث خستگی طبیعت شده و گرد و خاک بر رخ طبیعت نشسته هم دلیلی بر این ادعا است.

با توجه به چهار خطه کردن بخش زیادی از مسیر هراز، کماکان ترافیک معضل اصلی هراز به شمار می‌آید و یک هفته قبل از آغاز سال 1396 شاهد حجم عمده تردد از مسیر جنوب به شمال بودیم که نشان‌دهنده سرازیر شدن خودروها به سمت مازندران است.

معضل ترافیک در مناطق مختلفی همانند امامزاده هاشم، پلور، گزنک، پل لاسم، بایجان، پارک جنگلی میرزاکوچک‌خان، پل چلاو، کلرد، تونل یک، نارنجستان و تونل دو همیشه باعث کندی تردد، کلافگی مسافران، گردشگران، سنگینی و نیمه سنگینی ترافیک و در راه ماندن مازندرانی‌ها شده است.

نه تنها در ایام تعطیل بلکه در دیگر روزهای سال هم ترافیک با هراز عجین شده و رفت و آمدها را در آن با کندی روبرو می‌کند.

ترافیک‌های 10 و 12 ساعته که از سال‌های گذشته تاکنون به عنوان رکورد به ثبت رسیده باعث شد تا ساعت‌های زیادی مسافران در بین خودروها گرفتار و سرگردان بمانند.

برخی از ترافیک محور هراز به بارش شدید باران و برف باز می‌گردد که معمولا در ایام سرد سال اتفاق می‌افتد هر چند با وجود چهار راهدارخانه منظریه، امامزاده هاشم، گزنک و پلور به همراه تلاش شبانه‌روزی راهداران توانمند این محور با دستگاه‌های سبک و سنگین راهداری این مشکل برطرف می‌شود.

این روزها محور هراز با خیل عظیم تردد روبرو است و با آغاز سفرهای نوروزی عمده تردد در این جاده شریانی از مسیر جنوب به شمال گزارش شده است ولی از روز گذشته با پایان دور نخست مسافرت‌های ایام نوروز علاوه بر تردد بیشمار خودروها از مسیر جنوب به شمال، بسیاری از گردشگران و مسافران با عبور از مسیر شمال به جنوب در حال بازگشت به مقاصد خود هستند تا با اتمام تعطیلات به کار روزمره بازگردند.

فرمانده انتظامی آمل اظهار کرد: تعداد 179 هزار و 224 تردد در محور هراز از 26 اسفند ماه 95 تا سوم فروردین ماه 96 به ثبت رسیده است.

ولی‌الله گنجیان‌مقدم افزود: در این جاده شریانی 110 هزار و 990 خودرو با عبور از محور مواصلاتی هراز در مدت اعلام شده وارد استان شده و 68 هزار و 234 خودرو از مازندران خارج شدند.

این مسئول با اعلام اینکه پلیس با آماده‌ باش کامل در ایام نوروز همانند دیگر روزهای سال برای تأمین امنیت هموطنان و همشهریان تلاش دارد، گفت: در سایه عنایت خدا با قانون‌مداری، نظم و همکاری مردم با عوامل انتظامی می‌خواهیم سال 1396 پرنشاط و سرشار از خوبی همراه با آرامش برای همشهریان و هموطنان رقم بخورد.

محور هراز با قرار داشتن در استان مازندران باعث شده تا مردم مازندران راه دسترسی آسان و نزدیکی به تهران و پایتخت کشور به وسیله آن داشته باشند ولی زمان هجوم مسافران نوروزی یا تعطیلات ایام مختلف سال از استان‌های مختلف کشور به سمت شمال در عمل همه راه دسترسی مازندرانی‌ها به این جاده ترانزیتی مهم قطع می‌شود.

اگر یک مازندرانی بیمار بد حال داشته یا نیاز ضروری به سفر پایتخت کشور داشته باشد در عمل با حجم ترافیک‌های سنگین و بسیار سنگین یا مسدود شدن محور در دو مسیر شمال به جنوب و برعکس با سختی سفرهای چندین ساعتی را به جان بخرد و محورهای دیگر همانند چالوس یا فیروزکوه را برای عبور انتخاب کند هر چند مردم این مناطق هم گرفتار و دست به گریبان ترافیک هستند.

با توجه به نزدیک شدن روزهای پایانی تعطیلات نوروزی حجم زیاد تردد، ترافیک سنگین و ایجاد گره ترافیکی در نزدیک‌ترین جاده اتصالی شمال به پایتخت پیش‌بینی می‌شود ولی امید می‌رود طی سال‌های آینده با اختصاص اعتبارات لازم و پایان چهار خطه کردن جاده هراز شاهد تردد آسان و ایمن در این مسیر مهم کشور باشیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :