آخرین عناوین

چهارشنبه 9 فروردين 1396-10:9 کد خبر:41500

رییس اداره میراث فرهنگی سوادکوه خبر داد:

۱۰ روستای هدف گردشگری در سوادکوه

رئیس اداره میراث فرهنگی سوادکوه از وجود ۱۰ روستای هدف گردشگری و ۹ منطقه نمونه گردشگری در شهرستان سواد کوه خبر داد.


به گزارش خزرخبر، رضا دانش‌زاده با اشاره به مناطق بکر جنگلی و کوهستانی سوادکوه، وجود بیش از ۱۰ روستای هدف گردشگری، دارا بودن بالاترین تعداد بقاع متبرک شاخص در استان، ۹ منطقه نمونه گردشگری در شهرستان، خانه‌های بوم‌گردی متعدد، نزدیک‌ترین فاصله به پایتخت و دسترسی‌پذیری ریلی و جاده‌ای، شهرستان سوادکوه را دارای ظرفیت و بستر مناسب برای انواع گردشگری برشمرد.

دبیر ستاد خدمات سفر شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه امسال علی‌رغم بارش باران شاهد افزایش شش درصدی مسافران شب اقامت در شهرستان بوده‌ایم، تعداد مسافران شب اقامت سوادکوه را در دور اول سفرهای نوروزی بیش از ۱۲۰ هزار نفر برشمرد و افزود: این تعداد سه برابر جمعیت ساکن شهرستان است.

وی با اشاره به افزایش ده درصدی بازدید از بناهای فرهنگی و تاریخی، تعداد بازدیدکنندگان را ۱۶۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: میانگین بازدید روزانه از امام‌زاده عبدالحق زیرآب سه هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار زائر است.

وی میانگین بازدید روزانه از دو نوروزگاه شهرستان سوادکوه را پنج هزار نفر برشمرد و افزود: این نورزوگاه‌ها فرصتی برای عرضه صنایع‌دستی و غذاهای محلی و درآمدزایی بانوان فعال و هنرمند شهرستان است.

دانش‌زاده با بیان اینکه روزانه حدود ۱۰۰ بازدید نظارتی از واحدهای پذیرایی، ارزاق عمومی، داروخانه‌ها و دیگر واحدهای خدمات‌رسان توسط ارگان‌های مرتبط انجام می‌شود، افزود: از ابتدای بازرسی‌ها تاکنون، تعداد ۳۰ پرونده برای واحدهای متخلف تشکیل شده که عمده تخلفات مرتبط با گران‌فروشی و کم‌فروشی بوده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :