آخرین عناوین

چهارشنبه 9 فروردين 1396-16:19 کد خبر:41504

استاندار مازندران خبر داد:

تردد بیش از 26 میلیون خودرو ایام نوروز در مازندران/ اختصاص1.5 میلیون دلار برای گردشگری روستایی

استاندار مازندران گفت: 56 درصد اقتصاد مازندران مربوط به بخش خدمات است که مهم‌ترین آن گردشگری می باشد و 1.5 میلیون دلار به گردشگری روستایی اختصاص یافته است.


به گزارش خزرخبر، ربیع فلاح جلودار در ستاد خدمات سفر اظهار داشت: رسانه‌ها در ستاد خدمات فعال هستند جای قدردانی است و هر ساله وضعیت گردشگری در مازندران رو به بهبودی است.

وی افزود: به لحاظ موقعیت آب و هوایی کشور مازندران در سال جاری افزایش تردد مسافران را در کشور داشت و بیش از 26 میلیون تردد در استان انجام شد و در روزهای آینده این آمار افزایش می‌یابد.

این مسئول با اشاره به اینکه بیش از 8 میلیون 525 هزار نفر شب اقامت در اقامتگاه‌های مازندران ساکن شدند، گفت: 11 درصد تردد کشور سهم مازندران بوده است.

فلاح تصریح کرد: کاهش تلفات ناشی از تصادفات از ابتدای طرح خدمات سفر تاکنون 31 درصد بوده است که نشان از ایجاد بستر و زیرساخت مناسب گردشگری در استان دارد.

وی با اشاره به اینکه 50 درصد راه‌های مازندران با استان‌های همجوار مشترک است، افزود: مازندران به عنوان استان معین در برف اخیر به استان‌های همجوار کمک‌رسانی کرده است.

استاندار مازندران به وضعیت زیرساخت گردشگری استان در سال‌های اخیر پرداخت و گفت: در حال پیگیری به سرانجام رساندن هتل‌های نیمه‌تمام هستیم تا با کمک بانک‌ها به بهره ‌برداری برسند و در این زمینه به مدیران بانک‌ها تاکید شد صنعت گردشگری مانند همه صنایع در استان باید مورد توجه قرار گیرد.

فلاح به شیوه درست تبلیغات در بحث گردشگری اشاره کرد و افزود: انتشار اخبار در حوزه گردشگری باید به گونه‌ای باشد که تنها به منفی‌بافی و بزرگ‌ کردن مشکلات نپردازد بلکه راه حلی برای برجسته کردن ظرفیت‌های مازندران باشد.

وی با بیان اینکه توسعه گردشگری باید منجر به رونق اقتصادی شود، خاطرنشان کرد: 56 درصد اقتصاد مازندران مربوط به بخش خدمات است که مهم‌ترین آن را گردشگری برعهده دارد.

استاندار مازندران آموزش روستائیان و متولیان گردشگری روستایی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در تقویت گردشگری روستایی مجوزهایی صادر شد لازم است آموزش هم برای متولیان این امر ارائه شود.

این مسئول بیان کرد: با توجه به ظرفیت گردشگری در روستاهای مازندران امسال از ابتدای طرح خدمات سفر تاکنون یک‌میلیون و 922 هزار نفر شب اقامت در روستاهای مازندران ثبت شده است.

فلاح با بیان اینکه امسال برای تحقق شعار سال، اولویت کار خود را برای اشتغال‌زایی به تقویت صنایع خرد، صنایع دستی، اشتغال خانگی و روستایی معطوف کرده است، اظهار کرد: برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی می‌تواند به تولیدات این بخش کمک کند و بازاریابی در این حوزه از برنامه‌های ما در سال جاری است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه سال گذشته از کارهای خوب ما استفاده از تسهیلات بخش رونق اقتصادی است که بیش از یک‌هزار و 80 واحد تولیدی را کمک کرد و تاکنون موفق بود، گفت: فعالیت‌ها دلالت بر این ندارد که مشکلات اقتصادی در استان کاملا حل شده باشد امسال باید بتوانیم با همت و تلاش مشکلات موجود را کاهش دهیم.

این مسئول با اشاره به طرح برداشت 1.5 میلیون دلار درآمد ارزی از صندوق توسعه ملی برای توسعه بخش گردشگری به ویژه گردشگری روستایی، افزود: این مبلغ کم است اما برای شروع کار مناسب است چون صنایع دستی و تبدیلی مکمل بخش اقتصادی مردم مازندران است.

فلاح به ثبت‌نام داوطلبان شورای شهر و روستاها در مازندران اشاره کرد و گفت: تلاش شد تا همه روستاهای واجد شرایط انتخابات در مازندران داوطلب ثبت‌نام شده داشته باشند.

وی افزود: امسال در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستای مازندران 18 هزار و 286 نفر داوطلب ثبت‌نام کردند که از این تعداد 15 هزار و 55 نفر روستایی 2 هزار و 231 شهری بودند.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: از کل داوطلبان ثبت‌نام شده در انتخابات شورای شهر و روستا یک‌هزار و 41 نفر زن و 17 هزار و 245 نفر مرد هستد در مجموع 5.5 درصد داوطلبان ثبت‌نام شده زن هستند.

این مسئول با بیان اینکه حضور در شوراهای شهر و روستا مهم و تاثیرگذاراست، گفت: وقتی بودجه شوراها در شهرداری‌ها یک‌هزار و 500 میلیون تومان است در حالی‌که بودجه عمرانی استانداری مازندران 500 میلیون تومان است که نشان از برخورداری بودجه سه برابری در شوراها است.

فلاح با تاکید بر اینکه در انتخابات آینده باید مواضع بی‌طرفانه داشته باشیم، تصریح کرد: مردم خودشان می‌دادند به چه کسی رای دهند.

استاندار مازندران در بخش پایانی سخنانش گفت: فردا نخستین جلسه شورای اداری استان در سال جاری در نوشهر با حضور وزیر ارتباطات برگزار می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :