آخرین عناوین

چهارشنبه 9 فروردين 1396-16:54 کد خبر:41506

معاون شهرداری ساری اعلام کرد:

گردشگری راه برون رفت ساری از رکود /ساری گردی ۸۰۰۰ مسافر نوروزی

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری ساری، رونق گردشگری را تنها راه برون رفت مرکز استان از رکود اقتصادی برشمرد.


به گزارش خزرخبر،محمد محبوب با اشاره به مواهب طبیعی خدادادی و تاریخ، فرهنگ و تمدن چندهزارساله مازندران، از محجوریت استان در امکانات و زیرساخت‌های صنعتی و تولیدی، عدم شرایط لازم در کشاورزی و نبود صنایع تبدیلی در این حوزه ابراز ناخرسندی کرد و افزود: همه این امور موجب شد که با وجود استعدادهای فراوان نیروی انسانی، بیش‌ترین فارغ‌التحصیل بیکار را در این استان شاهد باشیم.

وی افزود: ما شاهد رشد استان‌های همجوار بخاطرداشتن امکانات و زیرساخت‌ها در طی سالیان متمادی هستیم اما استان مازندران همچنان در رکود اقتصادی، عدم اشتغال و عدم بهرمندی از منابع درآمدی رنج می‌برد.

وی با اشاره به دغدغه رهبری در بحث تولید و اشتغال، بر ترسیم یک مسیر درست در استان تأکید کرد و افزود: داشتن مواهب طبیعی در استان یک مزیت رقابتی بوده و با رونق گردشگری هم درآمد پایدار و هم اشتغال ایجاد و شهروندان و روستانشینان از منابع مالی و رشد بهره‌مند خواهند شد.

محبوب افزود: در مجموعه مدیریت شهری شهر ساری با تدوین سند چشم‌انداز ۲۰ ساله برای مرکز استان باور ما ایناست که تنها راه برون رفت مرکز استان و استان از مشکل رکود اقتصادی، رونق صنعت گردشگری است.

وی با بیان اینکه طی چهار سال، شهرداری ساری برنامه‌های خوبی را در حوزه گردشگری شهری پیش‌بینی کرده است، افزود: تمامی پروژه‌های مصوب شهر ساری دارای پیوست فرهنگی و اجتماعی با محوریت گردشگری بوده و بوستان ملل، پارک زارع و پروژه بوستان ولایت به‌عنوان بزرگ‌ترین مجتمع فرهنگی استان در این راستا بوده‌اند.

محبوب با اشاره به اینکه در یک روز بیش از هزار نفر از تور رایگان ساری‌گردی بازدید داشته‌اند، افزود: تا این تاریخ بیش از هشت هزار نفر از تور ساری‌گردی بهرمند شدند و از اماکن تاریخی و طبیعت بکر اطراف ساری استفاده کرده‌اند.

محبوب فضاسازی و تبلیغات محیطی، نصب المان‌های نوروزی برگرفته از معماری بومی و محلی، برقراری سه کمپ نورزوی در وردوی‌های شهر ساری، پکیج فرهنگی حاوی ماکت میدان ساعت، نقشه شهر ساری و بروشورهای گردشگری، طراحی دفترچه گردشگری دوزبانه، تهیه کیسه زباله برای خوروهای مسافران و کمپین نه به پرتاب زباله از ماشین را از جمله اقدامات شهرداری ساری برای ایام نوروز برشمرد.

وی افزود: روزانه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در جزیره پارک ملل، اجرای مراسم آیینی همراه با اجرای زنده موسیقی داریم و محوریت این برنامه با پاسداشت شهدای مدافع حرم است.

وی با بیان اینکه گردشگری تنها مختص ایام نوروز نخواهد بود، افزود: در معاونت فرهنگی شهرداری، کارگروه گردشگری راه‌اندازی و سند جامع گردشگری مرکز استان نیز تدوین شده است و براساس آن با تشکیل کارگروه‌های مرتبط محور توسعه استان را بر پایه گردشگری خواهیم داشت.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :