آخرین عناوین

شنبه 12 فروردين 1396-17:36 کد خبر:41555

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی مازندران خبر داد:

ناکافی بودن اطلاعات مردم از صنایع دستی استان خود

معاون صنایع دستی اداره‌ کل میراث فرهنگی مازندران گفت: مردم به اندازه کافی از صنایع دستی استان خود اطلاعات کافی را ندارند.


به گزارش خزرخبر، رحیم موسوی در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 16 هزار و 430 نفر از نمایشگاه ملی صنایع دستی در پارک ملل، 13 هزار نفر نوشهر و 15 هزار نفر از نمایشگاه صنایع دستی رامسر بازدید کردند، اظهار داشت: نوروز امسال هشت نمایشگاه استانی و چهار نمایشگاه ملی صنایع دستی در استان برپا شد.

وی افزود: نمایشگاه ملی در شهرستان‌های ساری، نوشهر، رامسر و چالوس برپا شد.

معاون صنایع دستی اداره ‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران افزود: حدود 20 میلیارد ریال محصولات صنایع دستی در نمایشگاه‌های استان به فروش رسید.

این مسئول درباره تجاری‌سازی محصولات صنایع دستی گفت: تجاری‌سازی حوزه تخصصی است و اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران هر اقدامی را برای افرادی که خواهان برندسازی هستند انجام می‌دهد.

موسوی خاطرنشان کرد: سالانه فراخوانی در حوزه اعطای مُهر اصالت ملی و بین‌المللی به کالاهای اصیل تولیدی مازندران داده می‌شود که هر کالایی که استاندارد صنایع دستی را داراست با داوری‌های انجام شده برگزیدگان ملی به یونسکو راه پیدا می‌کنند.

وی اظهار کرد: حدود 50 اثر صنایع دستی در مازندران مُهر اصالت ملی و 12 اثر مُهر اصالت بین‌المللی یونسکو دارد.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران درباره نشان جغرافیایی گفت: این نشان برای پروسه و فرآیند معرفی کالا برای محدوده خاص روستا، شهر و استان است.

این مسئول با بیان اینکه نشان جغرافیایی مقدمه تجاری سازی و برند‌سازی است، ادامه داد: نشان جغرافیایی همانند حوزه صنایع دستی در آینده می‌تواند بین‌المللی شود و بر این اساس چهار کالا شامل گلیم‌‌چه متکازین، گلیج‌وزوار، سفال سلیم‌آباد و جاجیم آلاشت به نام جغرافیایی هر منطقه ثبت ملی می‌شود.

موسوی با اشاره به اینکه در حوزه ترویج صنایع دستی در قالب کتابچه، بروشور و پوستر وارد شدیم تا مردم از ساخت صنایع دستی مازندران آشنا شوند، گفت: به عنوان نمونه لاک‌تراشی به عنوان آثار ملی ثبت شد.

وی اظهار کرد:صنایع دستی با آگاهی‌رسانی، رونق اقتصادی پیدا می‌کند و سبب ایجاد رقابت می‌شود.

معاون صنایع دستی اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه مردم به اندازه کافی از صنایع دستی استان خود اطلاعات کافی را ندارند، گفت: اطلاعات کافی از صنایع دستی سبب رغبت خرید این‌گونه محصولات می‌شود و چرخه اقتصادی رونق می‌یابد چراکه معتقدیم با معرفی و آگاه‌سازی صنایع دستی رونق و رقابت اقتصادی به وجود می‌آید.

این مسئول ادامه داد: رقابت سبب کیفی‌سازی برند می‌شود که نشان تجاری به میان می‌آید.

موسوی گفت: تجاری‌سازی توسط مردم و افراد که دانش کافی در این زمینه دارند انجام می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :