آخرین عناوین

يکشنبه 13 فروردين 1396-9:22 کد خبر:41563

خبرگزاری فارس گزارش می‌دهد:

پایان کابوس محور سوادکوه شاید در دولت دوازدهم

پایان کابوس محور سوادکوه که تاکنون 3 رئیس‌جمهور را به خود دیده است، شاید در دولت دوازدهم به سر‌انجام برسد.


خزرخبر: اگر مسافرت‌های نوروزی را به بخش‌های قبل از نوروز، بعد از تحویل سال، پایان تعطیلات پنج روز اول، جمعه‌ یا جمعه‌های نوروزی، قبل از تعطیلات 12 و 13 فروردین و بعد از 13 فروردین تقسیم کنیم، دو بخش آخر آن با بیشتر‌ین ترافیک ممکن روبرو است و وضعیت هوا و یا حوادث غیر‌مترقبه در افزایش یا کاهش آن تأثیر دارد.

ترافیک محور سوادکوه از ساعت 11 صبح دوازدهمین روز فروردین 1396، شاهد پر‌حجم ‌شدن است و کم‌عرض‌بودن بخش‌هایی از محور سوادکوه در این ترافیک از عوامل اصلی ترافیک نیمه‌ سنگین بود.

پل‌ درون‌شهری ‌پل ‌سفید، بالا‌زیراب، سرخ‌کلا، جوارم و نارنج‌بن شیر‌گاه از گلوگاه‌های ترافیکی هستند که به‌ دلیل کم‌عرض‌بودن سبب ترافیک در محور سوادکوه می‌شود که یک‌ طرفه‌ یا مسدود بودن محور‌های دیگر استان مازندران و بارندگی در پر‌حجم‌تر‌بودن آن تاثیر محسوسی دارد.

با نگاهی مقایسه‌ای به وضعیت محور سوادکوه شاهد روانی بیشتر ترافیک، کاهش قابل توجه ترافیک‌های قفل‌شده، حضور بیشتر پلیس‌راه در مسیر و بهره‌برداری از تونل‌های مسیر زیراب و شیر‌گاه نسبت به سال‌گذشته هستیم.

پل‌درون شهری پل‌سفید در قالب اعتبار وزارت راه و شهر‌سازی گنجانده شد و تعریض محور سوادکوه در بالا‌زیراب و سرخ‌کلا نیاز به تملک دارد و در جوارم هم به موضوع‌ مهندسی و عریض‌کردن محور با برداشت از کناره‌ها  نیاز دارد و در شیر‌‌گاه هم با وجود اجرایی‌شدن بخش‌های اصلی کار، وضعیت لوله آب شرب دو طرف شهر شیر‌گاه باید مدیریت شود و به نظر می‌رسد تکمیل این پروژه ملی با اعتبارات صرف شده نزدیک به هزار میلیارد تومان، در دولت دوازدهم به بهره‌برداری کامل می‌‌رسد.

تعریض محور سوادکوه در 17 سال اخیر، تاکنون سه رئیس‌جمهور، 10 نماینده مجلس، هفت وزیر، 9 استاندار در مازندران و 9 فرماندار در شهرستان‌های سواد کوه و سواد کوه‌ شمالی را به خود دیده است ولی هنوز به بهره‌برداری کامل نرسید.

تکمیل تعریض محور سوادکوه باید با ترمیم، تعریض و یا باز‌سازی جاده‌های دسترسی دیگر شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی به شهر‌ها و استان‌های اطراف باشد که جاده خطیر‌کوه، لاجیم، سنگ‌ده، جوارم، امام‌زاده‌حسن، آلاشت به کتالم و لفور همراه باشد تا کابوس ترافیک محور سوادکوه به صورت کامل از اذهان مسئولان شهرستانی برای خدمات‌رسانی و مضاعف ‌شدن مسئولیت‌ها و از اذهان مسافران استان‌های دیگر به خاطر ذهنیت منفی از خستگی و کلافگی مسیر و از اذهان بومیان برای رکود در زندگی روز‌مره، زودوده شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :