آخرین عناوین

يکشنبه 13 فروردين 1396-17:52 کد خبر:41574

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی مازندران هشدار داد:

پیش‌بینی آب‌گرفتگی معابر با افزایش بارندگی در مازندران/هوای استان سردتر می‌شود

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: طی امشب (اواخر شب) و روز دوشنبه ۱۴ فروردین به ‌دلیل افزایش بارندگی، آب‌گرفتگی معابر پیش‌بینی می‌شود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس،اصغر بسطامی رئیس اداره هواشناسی مازندران اظهار داشت: طی امشب (اواخر شب) و روز دوشنبه ۱۴ فروردین به‌ دلیل افزایش بارندگی، در مناطق ساحلی و جلگه‌ای استان آب‌گرفتگی معابر پیش‌بینی می‌شود و طی این مدت ضمن وزش باد نسبتاً شدید موقتی، هوا نیز سردتر می‌شود.

وی تصریح کرد: در ارتفاعات استان نیز، پدیده مه و بارش باران و برف سبب کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ای می‌شود.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی مازندران تصریح کرد: از اواخر امروز بتدریج بر شدت بارش‌ها در استان افزوده شده و تا پایان وقت دوشنبه در استان ادامه دارد که این بارش‌ها در ارتفاعات به‌ صورت باران و برف است لذا با توجه به شرایط جوی فوق طی این مدت مه‌آلود بودن، بارش باران و برف موجب کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ای بویژه جاده‌های کوهستانی می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه از ارتفاع یک‌هزار و 200 متر به بالا ، بارش به‌صورت برف است، افزود: ضمناً در دامنه‌های جنوبی البرز(ارتفاعات سمت استان‌های البرز و تهران) نیز بارش باران و برف داریم.

بسطامی پیش‌بینی وضع هوای مازندران براساس نقشه‌ها امروز یک‌شنبه را در مناطق غربی استان( از رامسر تا نور) ابری گاهی همراه با بارندگی و وزش باد، مناطق مرکزی و شرقی استان ( از نور به سمت شرق استان) نیمه‌ابری تا ابری با احتمال بارش پراکنده از بعد از ظهر با بارندگی و وزش باد، یکشنبه‌شب و روز دوشنبه 14 فروردین بارش باران و در ارتفاعات مه‌آلود با بارش باران و برف از ارتفاع یک‌هزار و 200 متر بارش به‌صورت برف عنوان کرد.

وی ادامه داد: طی روزهای شنبه تا دوشنبه دمای هوا کاهش یافته و هوا سرد می‌شود بطوری که بیشینه دما در شهرها بین 9 تا 12 درجه پیش‌بینی می‌شود.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی مازندران وضع هوای استان در روز سه ‌شنبه 15 فروردین را ابری با بارش پراکنده بتدریج کاهش ابر، چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه 16 ، 17 و 18 فروردین صاف همراه با افزایش دما برشمرد.

بسطامی در پایان گفت: با توجه به تغییرات الگوها و نقشه‌های هواشناسی در فصل بهار، تغییرات پیش‌بینی نیز معمولاً در این فصل بیشتر بوده و لذا به محض مشاهده چنین تغییراتی، سعی می‌شود پیش‌بینی جدید تهیه و در دسترس قرار گیرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :