آخرین عناوین

دوشنبه 14 فروردين 1396-9:19 کد خبر:41580

خبرگزاری فارس گزارش می‌‌دهد:

شعارهای انتخاباتی از حرف تا عمل!

با نزدیک شدن به انتخابات، شعارهای انتخاباتی نیز بیش از پیش به چشم می‌خورد، شعارهایی که بسیاری از کاندیداها پس از انتخاب شدن، آنها را از یاد می‌برند.


خزرخبر: با نزدیک شدن به انتخابات، شعارهای انتخاباتی نیز بیش از پیش به چشم می‌خورد، شعارهایی که بیشتر آن، رنگ مردمی به خود گرفته‌اند، اما بسیاری از کاندیداها پس از انتخاب شدن، آنها را از یاد می‌برند و اندک افرادی هستند که پس از انتخابات نیز همچنان مردمی باقی می‌مانند.

این روزها صدای تکاپوی انتخابات به گوش می‌رسد، افراد داوطلب، برای انتخابات شورای شهر با شعارهای مختلفی کاندیدا می‌شوند، هر یک از آنها برنامه‌هایی را پیش روی دارند و اهدافی را برای نامزد شدن در نظر گرفته‌اند، اهدافی که بیشتر آن رنگ و بوی مردمی دارد، اهدافی که به نظر می‌رسد اگر محقق شود، مرهمی می‌شود بر دردهای مردم.

اما بیشتر کاندیداها پس از انتخاب شدن کمتر از اهدافی که تحقق آن را به مردم شهرشان وعده داده‌بودند، سخن می‌گویند و در بعضی موارد حتی از خاطرشان محو می‌شود.

اما در این میان نامزدهایی هر چند اندک به چشم می‌خورند که پس از انتخاب شدن، شعارهای انتخاباتی خود را فراموش نمی‌کنند و برای تحقق آنها گام بر می‌دارند.

نامزدهایی که بیشتر از اینکه به‌دنبال کرسی‌های قدرت و سیاست باشند، به‌دنبال محقق کردن آرمان‌های مردمی هستند.

کاندیداهایی که از همین مردم برمی‌خیزند، با درد مردم آشنا هستند، کاش تمام افراد داوطلب قبل از ثبت‌نام کردن کمی هم میان مردم شهر گام بر‌می‌داشتند، قدم می‌زدند، بی‌آنکه فکر به‌ دست آوردن آن کرسی‌های قدرت در ذهن‌شان بالا و پایین رود، کاش کمی بر سر چهار راه‌ها در میان کودکانی که به دست‌فروشی می‌پردازند، تامل می‌کردند، با آنها هم کلام می‌شدند و گوش شنوا می‌شدند برای شنیدن دردهای‌شان.

کاش در میان کارگران فصلی گذری می‌کردند و هم سفره نان و پنیرشان می‌شدند،کاش کنار راننده تاکسی شهرشان می‌نشستند و از زخم‌های زندگی‌شان می‌شنیدند.

کاش بعد از کمی تامل در چهره خسته مردم شهرشان، آن وقت تصمیم می‌گرفتند که آیا پس از انتخاب شدن، حرف‌های آن کودک سر چهارراه را به یاد خواهند داشت، یا از درد و دل آن راننده تاکسی چیزی در ذهن‌شان باقی مانده‌ است.

در این دوره نیز همانند دوره‌های قبل، شعارهای رنگارنگی از طرف کاندیداها به چشم می‌خورد، که اگرچه مردم می‌دانند تمامی آنها عملی نمی‌شود، اما به بعضی از آنها دل خوش می‌کنند.

شعارهایی که گاهی با دردهای مردمان شهرمان آشناست، شعارهایی که گاهی آنقدر ناب و خالص است که اگر محقق شود، می‌شود همان تحقق آرمان‌های مردمی که چشم امید دوخته‌اند به این افرادی که انتخابشان کرده‌اند.

شعارها می‌تواند منشا تحولات مثبت و بزرگی شود اگر با فاصله گرفتن از اشتباهاتی که در گذشته رخ داده‌است، می‌توان جامعه‌ای آرمانی ایجاد کرد.

معضلات اجتماعی آسیب اصلی جامعه است که با افزایش سطح آگاهی افراد، می‌توان آنها را به حداقل رساند، آسیب‌هایی همچون طلاق که این روزها بیش از پیش جامعه را فرا گرفته است، اعتقاد بر اینکه شهرداری با یک برنامه‌ریزی درست می‌تواند تا حد چشمگیری مانع روند رو به رشد طلاق در جامعه شود، آموزش نسل نوجوان و جوان نیز عاملی اساسی در رسیدن به این هدف است.

شورای شهری که خواهان رسیدن به یک جامعه آرمانی است، باید وظایفش را به درستی انجام دهد، نه اینکه آن را بر دوش سایر ارگان‌ها قرار دهد آرمان‌هایی که اگر محقق شود، می‌شود دستی برای کمک‌رسانی به این مردم چشم انتظار.

شعارهای انتخاباتی مردمی، بر دل‌ها می‌نشیند، به شرط آن که پس از انتخاب شدن نیز آن کاندیدا هم‌چنان مردمی بماند و فراموشی نشود مهمان وعده‌های انتخاباتی‌شان.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :