آخرین عناوین

دوشنبه 14 فروردين 1396-17:28 کد خبر:41590

همت محمد نژاد/ عضو هیات علمی دانشگاه:

پیمانکاران اقتصادی و سیاسی استحقاق نمایندگی مردم در شورای شهر را ندارند

سوال مهم همه شهروندان این است که شخصی که برای ورود به شورای شهر ، بیش از 500میلیون تومان هزینه می کند، با چه اقدامی می تواند باعث بازگشت هزینه خود شود؟


خزرخبر: همت محمدنژاد، عضوهیات علمی دانشگاه آزاداسلامی ساری گفت: احساس تکلیف برای حضور در رقابت های انتخاباتی برای ورود به شورای شهر به عنوان پارلمان محلی به منظور خدمت به شهروندان فی النفسه ارزشمند و نشانه خردمندی و تعمیق فعالیتهای سیاسی و اجتماعی دریک جامعه پویا و زنده است.

وی افزود: با این وجود تماشای اقدامات خارج از منطق و عقل برخی از افراد که با منطق ورود به هرشیوه ممکن سعی دارند برکرسی پارلمان محلی مرکز استان جلوس نمایند واقعا تاسف انگیز و نگران کننده است.

محمدنژاد تصریح کرد: خدمت به مردم و نقش آفرینی موثر در ایجاد شهری آباد با کمک و مشارکت شهروندان امری مهم و تحسین برانگیز است اما اینکه فردی یا افرادی برای حصول این نتیجه میلیاردها تومان هزینه نمایند واز هر روش ممکن و ناممکن برای تحقق این هدف استفاده کنند هرگز نمی تواند عقلانی و قابل قبول باشد.

همت محمدنژاد گفت: سوال مهم و کلیدی همه شهروندان این است که شخصی که برای ورود به شورای شهر که تمام دریافتی یک عضو در طول 4سال و در شرایط ایده آل کمتر از 50 میلیون تومان است، بیش از 500میلیون تومان هزینه می کند.

چگونه می خواهد وبا چه اقدامی می تواند باعث بازگشت هزینه خود شود؟ آیا این سوال در ذهن شهروندان به وجود نمی آید که تنها راه بازگشت این هزینه هنگفت، زد و بندهای سیاسی و اقتصادی و مشارکت در پروژه های ساختمانی دیگران به عنوان کارچاق کن و دلال و واسطه است؟ آیا هیچ راه منطقی ، شرافتمندانه و مبتنی بر تفکر خدمت بی منت برای بازگشت این هزینه وجود دارد؟

وی با تاکید بر این نکته مهم که کاندیداهایی که میلیاردی برای ورود به شورای شهر خرج می کنند هرگز نمی توانند دغدغه خدمت به مردم را داشته باشند می گوید: به نظر من کاندیدای شورای شهر ابتدا باید با خودش صادق باشد و در مرحله بعد با شهروندان صادق باشد و به دور از هر گونه عوام فریبی و زد وبند مافیایی، برنامه خود را برای ایجاد تحول در مدیریت شهری و توسعه متوازن شهر ارائه نماید تا مردم با اطلاع کافی و شناخت درست نسبت به انتخاب فرد اصلح اقدام نمایند.

محمدنژاد افزود: خوشبختانه ترفند این افراد که سعی دارند در قالب فضای دوقطبی ایجاد شده از اب گل آلود ماهی بگیرند و با چاشنی پول و وعده های رنگارنگ رای مردم را در سبد خود قراردهند کاملا نخ نما شده است و سیمای کوتوله های فرهنگی و پیمانکاران اقتصادی و سیاسی که خارج از حد و اندازه خود سعی دارند بر جایگاه رفیع و ارزشمند شورای شهر چنگ اندازند برای شهروندان کاملا عیان شده است.

وی بیان کرد : البته از دستگاههای مسئول انتظار می رود مسیر اینگونه پول های بادآورده را به درستی رصد نمایند و از دخالت احتمالی پول های کثیف که همیشه تهدیدی جدی برای تحقق دموکراسی واقعی و شایسته سالاری است ممانعت نمایند، چرا که شورای شهر که فلسفه تشکیل آن ریشه در تعالیم نورانی و سعادت بخش دین مبین اسلام دارد نباید به حضور پول پرستان و نمایندگان لابی های سیاسی و چهره های خاص که بیشتر نماینده افراد خاص هستند تا نماینده آحاد شهروندان مخدوش شود.

محمدنژاد تصریح کرد: نهاد مقدس شورای شهر باید عالی ترین نماد خردگرایی، منطق، دموکراسی و تصمیمات عقلایی باشد تا فرآیند مدیریت شهری در شرایطی صحیح و به دور از هرگونه اقدام پوپولیستی تسهیل گردد و رویای شهروندان برای زندگی در شهری مدرن و زیبا تحقق یابد که این حق مردم است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :