آخرین عناوین

سه شنبه 15 فروردين 1396-17:6 کد خبر:41606

بنری که سوژه داغ شبکه های اجتماعی شد!!

اقدام نسنجیده مسئولین با حیثت شهر و آبروی دین بازی کرده است!!؟

این روزها عکسی از یک بنر سوژه داغ شبکه های اجتماعی شده است، موضوعی که با مضحکه شدن در شبکه های اجتماعی باعث آزرده خاطر شدن مردم سوادکوه شمالی شده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از تیتر امروز ، این روزها عکسی از یک بنر سوژه داغ شبکه های اجتماعی شده است ، بنری که توسط شورای فرهنگ عمومی شهرستان سوادکوه شمالی در سال گذشته در سطح شهر شیرگاه  نصب شده  است و  با چاپ یک حدیث از امام صادق ع با پیام ( پوشیدن لباس رنگارنگ حتی در دیدار برادر ممنوع)  این روزها دردسر ساز شده  است و تبدیل به یک سوژه داغ رسانه ای برای شبکه های اجتماعی شده است. 

کاربران شبکه های اجتماعی نظرات و تحلیل های مختلف و قابل تاملی در این مورد داشته اند، عده ای این کار را ناشی از بی درایتی و بی کفایتی مسئولان شهری دانسته اند که به جای حل مشکلات شهری و همفکری برای پیشرفت شهر از جمله مشکلات اقتصادی روی به چنین کارهایی آورده اند، عده ای هم این حرکت را زاییده افکار منحرف و سست ایمان می دانند و بر این باورند که ادامه این روند تیشه به ریشه دین و دینداری میزند .

حال باید دید آیا امام صادق ع چنبن حدیثی نقل کرده اند یا خیر، تحریف و دستکاری احادیث و روایات اسلامی سابقه ای طولانی دارد اما آنچه اخیرا این موضوع را با اهمیت تر کرده؛ انجام علنی آن است، تحریف احادیث آثار بسیار سویی دارد و از این رو، بسیاری از بزرگان دینی، بر گناه کبیر بوده آن تاکیدی فراوان کرده اند.

این بنر روی  تیربرق  و در محل تردد عمومی در راستای ترویج فرهنگ حسنه حجاب، با نوشته درشت و کاملا واضح برای دید همگان، به نقل از امام صادق (ع) بدون ذکر هیچ منبع سندی یا روایی آمده: پوشیدن لباس رنگارنگ حتی برای دیدن برادر ممنوع» و در زیر آن نوشته شده «شورای فرهنگ عمومی شهرستان سوادکوه شمالی».

جمله فوق بدون ذکر منبع و در موضوعی بسیار مهم مقابل دیدگان افکار عمومی گذاشته شده بود ، موضوعی که این روزها با مضحکه شدن در شبکه های اجتماعی باعث آزرده خاطر شدن مردم سوادکوه شمالی  شده است .

شهرستان سوادکوه شمالی که به تازگی از سوادکوه بزرگ جدا شده است و تبدیل به یک شهرستان مستقل شده  از دیرباز دیار بزرگان و خوش غیرتان بوده و تقدیم 110 شهید در جنگ تحمیلی با توجه به جمعیت اندک شهر شیرگاه (مرکز شهرستان سوادکوه شمالی)  گواهی بر این مدعاست .    

مسئولان شهری نباید فراموش کنند که هر عمل نسنجیده آنها ممکن است به حیثیت شهر و شهروندان آسیب بزند و از همه مهمتر این اقدامات و انتصابات به معصومین در حوزه هایی همچون پوشش و لباس، در حالی که روایات بسیاری در رد چنین مطالب بدون سندی وجود دارد ممکن است باورهای دینی مردم به ویژه نسل جوان را سست کند و به مرور زمان موجب بی دینی شود .

به گفته حجت الاسلام درایتی این قبیل اقدامات دارای تبعات بسیار سنگینی است، وی معتقد است که این قبیل اقدامات نادرست که برخواسته از فهم اندک و ناقص دینی است، ممکن است موجب ایجاد تردید در مردم می شود.

تأسف بارتر آنجاست که این مخدوش کردن کلام معصومین (ع)، به صورت علنی و بدون بیم از هرگونه برخوردی انجام می شود؛ تا آنجا که با نصب بنرهایی در مراکز پر تردد شهرها، پارچه نوشته در امکان خاص و یا با دیوارنویسی در معابر عمومی بی آنکه کسی معترض شود یا خورده ای بر این رفتارهای کاملا خلاف شرع بگیرد، به صورت زیرپوستی تخریب افکار دینی جامعه در حال انجام است

امیدواریم مسئولان و دلسوزان شهر و استان این قبیل هزینه ها را صرف ایجاد اشتغال و یا حداقل کمک به مستمندان کنند و با چنین اقدامات نسنجیده ای با حیثیت شهر و آبروی دین بازی نکنند .

امام علی (ع) می فرمایند : از دري كه فقر وارد شود از در ديگر دين و ايمان خارج ميشود.

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :