آخرین عناوین

چهارشنبه 16 فروردين 1396-9:23 کد خبر:41614

معاون سیاسی امنیتی استاندار خبر داد:

آغاز بررسی صلاحیت‌ داوطلبان شوراها در مازندران از امروز

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: از امروز بررسی صلاحیت‌های داوطلبان نمایندگان شهر و روستا شروع می‌شود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از شمال نیوز، معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با بیان اینکه از امروز آخرین‌ مهلت مراجع چهارگانه برای رسیدگی به صلاحیت داوطلبان است و همه اطلاعات وارد هیأت‌های اجرایی می‌شود، گفت: از امروز بررسی صلاحیت‌های داوطلبان نمایندگان شهر و روستا شروع می‌شود.

یونسی در نخستین جلسه شورای اداری سیمرغ و آیین تودیع و معارفه فرماندار این شهرستان  با اشاره به اینکه باشکوه‌ترین انتخابات بعد از پیروزی انقلاب انتخابات هفتم اسفند سال 1394 بود که یک صندوق رأی و یک برگ رأی باطل نشد، اظهار کرد: افراد در کمال امنیت و آزادی رأی دادند.

یونسی ادامه داد: حتی در یک حوزه انتخابیه یک مورد هم اختلاف جابه‌جایی آرا نداشتیم که این پاک‌ دستی مجریان در همه حوزه‌ها را می‌رساند.

وی با بیان اینکه دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و انتخابات شهر و روستا را پیش رو داریم، تصریح کرد: در دوره چهارم شورای شهر و روستا 17 هزار و 956 نفر داوطلب داشتیم که در دوره پنجم انتخابات شورای شهر و روستا این عدد به 18 هزار و 286 نفر رسید که 1.8 درصد رشد ثبت‌نام کنندگان را داشتیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران افزود: به لحاظ مدرک تحصیلی کاهش 3.2 درصدی مدرک خواندن و نوشتن، کاهش 3.3 درصدی مدرک دیپلم، افزایش قابل‌ توجه 90 درصدی را در حوزه مدرک فوق ‌لیسانس و افزایش 30.2 درصدی ثبت‌نام کنندگان مدرک دکترا را داریم که به نظر من امر قابل‌ توجهی است.

این مسئول با اشاره به اینکه در حوزه ثبت‌نام داوطلبان زن در انتخابات در این دوره افزایش نزدیک به 22 درصدی بانوان را نسبت به دوره قبل داریم، اظهار کرد: این بیانگر این حقیقت است که نسبت به دوره گذشته برای مدیریت شهر و روستا تمایل پیدا کردند و توانایی خود را به رخ جامعه بکشند.

یونسی ادامه داد: در دوره چهارم شورای شهر و روستا ثبت‌نام کنندگان 45 روستا به حدنصاب نرسید که در این دوره به نصف تنزل پیداکرده است.

وی با بیان اینکه از فردا آخرین‌ مهلت مراجع چهارگانه برای رسیدگی به صلاحیت داوطلبان است و همه اطلاعات وارد هیأت‌های اجرایی می‌شود، تصریح کرد: از 17 فروردین بررسی صلاحیت‌های داوطلبان نمایندگان شهر و روستا شروع می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: بعد از اعلام نهایی صلاحیت به ‌وسیله هیأت‌های اجرایی آن دسته از داوطلبانی که صلاحیتشان رد شد چهار روز فرصت دارند به هیأت‌های نظارت شکایت خود را ارائه دهند و هیأت‌های نظارت هم با سقف زمانی 10 روزه مهلت‌دارند به شکایت‌ها رسیدگی کنند.

این مسئول با بیان اینکه 22 فروردین سال‌ جاری ثبت‌نام داوطلبان کاندیداتوری ریاست جمهوری در وزارت کشور به مدت پنج روز انجام می‌شود، اظهار کرد: آهسته‌آهسته وارد فضای انتخاباتی می‌شویم.

یونسی ادامه داد: همه باید انصاف، قانون، اخلاق و دادن فرصت برابر به همه داوطلبان مدنظر باشد و عملاً نباید اجازه دهیم داوطلبان و هواداران تخریب شوند.

وی با اعلام اینکه اصلاً اجازه داده نخواهد شد منزلت‌ها زیر سؤال برود و مسئولان ذی‌ربط بر شبکه‌های مجازی مراقبت دارند، تصریح کرد: هیچ داوطلبی به‌عنوان داوطلب نمایندگی شوراها در چهارچوب قانون حق تبلیغات ندارد البته گزارش‌ها و اخبار در حال بررسی است و در جلسات هیأت‌های اجرایی موردنظر قرار خواهد گرفت.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با تأکید بر اینکه مشارکت حداکثری باید در انتخابات باشد و مردم با حضور در پای صندوق‌های رأی از حقوق خود به‌درستی دفاع کنند، اظهار کرد: این هنر انقلاب اسلامی است که ارکان نظام با رأی مردم جابه‌جا می‌شود و در هیچ‌یک از کشورهای انقلاب اسلامی شبیه و بلکه در اکثریت غریب به‌ اتفاق کورهای جهان این وضعیت وجود ندارد.

این مسئول افزود: مردم پای صندوق‌های رأی حرف خود را خواهند زد.

یونسی با بیان اینکه آمادگی کامل برای برگزاری شکوهمندانه‌ترین انتخابات داریم، تصریح کرد: در این انتخابات بیش از 50 هزار نفر در طی فرایند سازمان‌دهی شده به‌ کارگیری می‌شوند.

وی ادامه داد: امروز به آمادگی 100 درصدی برای برگزاری انتخاباتی با مشارکت بالا رسیدیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :